Gå til innhold

Eluzi0n

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Eluzi0n

  • Bursdag 07/26/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Venner, familie, fest, og ikke minst bil!
  • Modell (eks S4)
    230E
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes W124
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Enka
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Nye plugga
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

Eluzi0n's Achievements

  1. Takk for tips! :) Skal sjekke dette nærmere.
  2. Autoroyal har jo kun til stasjonsvogn eller 2dørs, jeg har 4dørs. Så det blir litt vanskelig, du! :(
  3. Var dårlig med utvalg på ebay og WALD. Har sjekket andre nettsider som http://www.ilovebodykits.com/, men jeg vet ikke om det er seriøse selgere, ol
  4. Hvem har, og hvor kan man eventuelt få kjøpt dette? Tenker da bodykit. Frontfanger, sideskjørt, bakfanger ol.
  5. Sjekket sensorer/sikringer? Kan fort være det :P
  6. Mercedes 230E, 1990 modell 2,3 liter på 132 HK 180.000 KM 4-trinns automat Det gode med bilen er at den nettopp gikk igjennom EU kontroll med 0 feil. Det dårlige er at det er et par småbulker på den, samt litt riper og pittelitt overflaterust.
  7. Jeg tror du misforstod eller at jeg feilformidlet litt her. Det jeg mente var at når selger opplyser i annonsen om de feil han/hun vet om, så skal det hakes av på kontrakten i regi med kjøper om at bilen selges som den står. Dette betyr enkelt og greit at selger faktisk kan fraskrive seg ansvar etter salg av bil, men da skal feil som allerede er kjent, være tydelig i kontrakten før begge parter signerer, og de skal gå over feilene som er nevnt. Om selger da hadde kjørt hardt med bilen etter ei uke og en betydelig del hadde gått i stykker, så er ikke dette selgeren sin feil. Her er et utdrag jeg fant på nett; Selger kan bli stilt til ansvar selv om bilen er solgt ”som den er” Selv om bilen er solgt med ”som den er” –klausul, så skal den likevel etter kjøpsloven § 19 (1) regnes som mangelfull i tre tilfeller: 1) Hvis bilen ”ikke svarer til opplysninger som selgeren har gitt..” jfr. kjl. § 19 (1) a. Selgeren har altså ikke anledning til å opplyse om at bilen er i meget god stand om dette ikke er tilfelle. At selgeren var i god tro er ikke avgjørende. Bilen skal svare til de opplysninger selgeren gir om den. 2) Hvis selgeren har ”forsømt å gi opplysning om vesentlige forhold….som han måtte kjenne til og som kjøperen hadde grunn til å rekne med å få..” jfr. kjl. § 19 (1) b. Selgeren kan for eksempel ikke unnlate å opplyse om at bilens kilometerstand er feil hvis han vet dette, ei heller kan han unnlate å opplyse om at bilen har vært utsatt for kollisjonsskade hvis han vet dette. Selger har altså plikt til å opplyse om forhold han måtte kjenne til og som kjøper hadde grunn til å regne med å få. 3) Hvis bilen er i ”vesentlig dårligere stand enn kjøperen hadde grunn til å rekne med etter kjøpesummens størrelse og forholdene ellers” jfr. § 19 (1) c. Det må altså være et klart misforhold mellom bilens tilstand og det kjøperen objektivt sett hadde grunn til å forvente ut fra prisen og forholdene ellers. Sålenge selgeren av bilen ikke går under noen av disse punktene, så blir all fremtidig skade på bilen tatt på den nye eieren sin kappe.
  8. Alt er mulig. Men er det verdt det? Er jo ikke alle som kan installere turbo fra scratch, gjør man feil så må man jo ut med nye og dyre deler. Og skal turboen lade mer enn 0,6-0,7 bar, så må nesten alt innvendig på motoren byttes ut, bare dette alene er mye arbeid og mye penger. En kompressor er definitivt mye bedre enn turbo på mange områder, som feks. at kompressoren holder på trykket hele tiden, turboen må lades opp. M111.970 motoren er vel en 2,3 liters på 150 HK (tror jeg?), om alt blir gjort rett, samt chipping, så kan man vel regne med en effektøkning på nærmere 300 hester, om ikke mer. Jeg anbefaler deg og heller trimme dieselmotorer heller, OM603/OM606 er perfekte motorer, de har ofte original turbo, billige og trimme, og du kan sette i større turbo på de motorene uten og gjøre en dritt innvendig. Ta feks en OM606 motor. Større dieselpumpe, større dyser, større grenrør og ikke minst større turbo koster om lag 20-30 tusen. Da går du fra ca 180 hester til nærmere 500-600 hester. Du ser jo selv, men dette er bare min egen anbefaling. Bensin ER dyrt og trimme, og mye mer komplisert i de fleste tilfeller. Lykke til :)
  9. Åh faen, stemmer. Glemte at dette var en dieselbil. Da er vel luftmengdemåleren en ting da.
  10. Sjekk om du har plass til en OM606 motor, som er en 3 liters turbodieselmotor på rundt 180 hester originalt. Modifisert dieselpumpe, større dyser, større grenrør og lastebilturbo som lader 5-6 bar, så har du glatt 500-600 hester. Dette kommer vel totalt på 20-30 lapper. Denne bilen filmet jeg under Sommertreff i år og den akset fra 100-200 på ca 4-5 sekunder, det er et beist! Denne motoren er basert på det jeg nettopp beskrev, og kjører ræva av de fleste HKS/Greddy jævlene der ute. ^^
  11. Om forstilling/bakstillingsdeler begynner og bli farlig slakk, så gies det automatisk en 2'er feil. Forestill deg at bærebrua knekker fremme i 100 km/t, er jo faen meg livsfarlig.
  12. Webasto er svindyrt, men skjønner ikke helt hva en bensinbil skal med det? Webasto er jo i hovedsak for dieselbiler, da dieselmotorer bruker lang tid på å bli varm, og Webastoen gjør jo bilen varm innvendig etter ca ett minutt.
  13. Det er nok ikke egen sikring til ESP, tror den deler samme sikring til tenning/innsprøyting om jeg ikke tar feil. Napper du ut sikringa får du ikke start uansett, så da må du nok dytte den i sladd, haha. Ellers veit jeg dessverre ikke.
  14. Det folk burde lære seg om salg av biler som er utdaterte er at man ALLTID SELGER BILEN SOM DEN STÅR. Da kan ikke den nye eieren kjefte på deg, for det er hans ansvar da.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår