Gå til innhold

Mr-Get

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mr-Get

  • Bursdag 01/25/1985

Contact Methods

  • Bosted
    Kragerø

Mr-Get's Achievements

  1. Ser etter en romslig bil som ikke er eldre enn to år. Aktuelle kandidater Skoda Octavia/Superb/Roomster, VW Passat, Toyota Avensis, Ford Mondeo, eller lignende.
  2. Vurderer salg eller reparasjon av bilen vår. Tar gjerne imot bud eller tilbud. Kragerø. Denne er påkostet mye det siste året, men "plutselig" gikk topp/toppakningen. Alle dører er skiftet noen år tilbake gjennom Ford sin rust garanti, alle dørene er nå uten rust. Karosseriet har kun ufarlig overflaterust, dette er nylig sett over av mekaniker. Det medfølger ikke servicehefte. Det foreligger en stor bunke med kvitteringer på arbeid som er gjort på bilen. Det siste året er følgende arbeid gjort: Skiftet frontrute. Skiftet og justetr hånbrekk-wire. Skiftet hjullager bak. Skiftet endeledd forran. Skiftet vannpumpe. Skiftet batteri Skiftet bremseskiver forran og bremsesylinder bak. Skiftet termostat og føler.
  3. Rover 200 EU-godkjent delebil Ønsker bud evt tilbud på rep (kragerø). Selges som delebil med defekt toppakning (olje i vann/vann i olje) og vifte som ikke alltid virker. Originale aluminiumsfelger til både sommer og vinterdekk. Elektriske vinduer, takluke og sentrallås med fjernbetjening. Nettopp EU godkjent og i den forbindelse påkostet over Kr 5000,-* *Ny bærearm, endeledd, spissing av forstilling og sveiset v/manifold eksosanlegg. Noe verksted historikk av nyere dato: Motor, toppakning og registerreim skiftet i 2006 (Kr 24 787,-). Motor har gått ca 120k km, bilen har gått 150k km. Mellompotte og bakpotte skiftet i 2009 (Kr 3995,-). Venstre drivledd skiftet og bremser bak rengjort og smurt i 2011 (Kr 3596,-).
  4. Ser etter en god brukt motor til min 2001 ford focus stv. Tar også imot tips om "rimelig" verksted i nærheten av Kragerø.
  5. Bilen går som regel varm etter en mil eller to, bilen kan da bli skadet selv om jeg ikke hører at det koker?
  6. Hei. Denne har 1,6 bensin motor. Slangen som går fra radiatoren er kald, men mekanikerne sier det ikke er noen blokkeringer. Jeg har også brukt radiator rens i et tidlig forsøk på å fikse feilen. Kjølevesken lå i plugghullene, dersom jeg tolket mekanikeren riktig. Er det først når man hører at det koker at motoren kan ta skade, eller kan det skje under kokepunktet også? Jeg er usikker på om det er foretatt trykkmåling av kjølesystemet eller sylinderlekkasjetest. Jeg forstod det slik at store deler av kjølesystemet var blitt demontere og testet. Det ble også observert at systemet ikke klarer å kvitte seg med luft. Når luften ble fjernet var, det etter en stund nytt luft i systemet.*
  7. Har i en periode hatt problemer med temperaturen på motoren, denne går fort varm (rød). Den holder seg gjerne varm lenge, men kan synke til normal temp ved tomgang eller lav belastning.* Etter skifte av vannpumpe,termostat og føler mener verkstedet at det er toppakningen som er skadet. Det skal være luft i kjølesystemet som tyder på en slik skade og dermed dårlig kjøling. Jeg merker ikke redusert effekt eller noe utenom det vanlige ved kjøring, bortsett fra at termostaten er på maks. Ekstra opplysninger: *det var også store mengder kjølevæske i motoren slik at tennpluggene var delvis oversvømt. Denne væsken er tømt og det har ikke kommet nye lekkasjer, men skruene ser ut til å være svært rustene. Verkstedet mener at det kanskje er gjennom disse skruene at det kommer inn luft. *det lekker ikke kjølevæske, eksosen er normal, ikke vann i oljen. *temp målt ca 120-130 grader. Spørsmålet mitt er hvorvidt det er trygt å kjøre bilen slik en liten stund til, om diagnosen er riktig og hvor mye dette burde koste.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår