Even Eventyr
Bruker-
Innholdsteller
27 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Even Eventyr's Achievements
Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Einar reagerte på et innlegg i et emne: Hvordan stempler brukes ved 16v turbo
-
Sorry for sinnsykt mye rare ord plasseringer, kan virke jævlig cp skada å analfabet på måten jeg skriver, men jeg gjør som alle andre å skylder på autokorekt'n te den jævla iphone :P
-
Ja vet hvordan man regner ut men må bare gruble litt på det:) Får se hva jeg gjør. Hakke jobba så mye med 16v så er derfor jeg spør se rett å slett fordi jeg har lyst til å prøve bare:) Stempler med grip dreid som er smidd, 8k hos spm. Kan få tak i stempler til 3 å da er det ikke ventil lommer, men det er da egentlig bare å lage det. H råder er jo et must så det er bestilt::) vil prøve meg fram litt først sånn at jeg slepper å koste på meg 8k i stempler. Om det ikke går så kjøper jeg nye, Men da er jeg usikker igjen, du sier jeg kan vide ut hullet i stempler litt midt i, disse stempla har grop orginalt:) men det jeg tenker er at jeg vil beholde det orginale komp forholdet i fkn da den er beregna på overlading, om jeg da kan frese lommer og beholde det kompforholdet, eller mister litt er ikke så ille for da kan jeg lade litt mer som du sier. Skal då regna litt på hvor mye jeg kan ta av forbrennings kammeret, hakke pleid å ta mer enn 2,5 mm maks på vanlig f motor. Da har det funka kjempe bra:) får befinne med 0,5 mm av gangen å prøve meg fram litt kansje:)
-
Ja er nettop dissa tinga som spretter opp i hue på meg når jeg tenker på det å:) så da tenker vi likt der værtfall. Fk har orginalt 8:5:1 og 16v sug har 10:5:1 kan hende meg skriver feil men er 8og 10 værtfall. Det med squisen er det så ergre meg mest, hadde plane ol å kun glatte over toppen å ikke grise porte den som jeg vanligvis gjøre kjøre med orginalt glt suge kammer og en brukbar stor turbo. Ferjer har lest er at ol man dreier ned orginal 16v stempel er at kompen faller helt ned i 7. Andre har sakt ned i 6 ån å andre har sakt 8--9 i komp. Jeg å tenker st å frese lommer som er kliss like orginal lommene så blir det nok ikke no problem, da fk stempla er litt lavere men har mye mer gods og tåler da seff mer siden de er beregna på overlading. Det jeg hsr pleid å gjøre er å dekompe toppen i forbrenningkammeret. Men detta har jeg blitt fraråda på det kraftigste. Pga nettop det med feil squis. Så jeg skal få lånt meg et orginal 16v stempel av en kompis å så skal jeg høre med gamle mekken læren min om han kan frese lommer i stempla. Kommer til og legge ut noen bilder når jeg har fått igang detta:) skal hente topp te helga som kommer så tsr det derfra:)
-
Nja ere vell egentlig fordi jeg vil ha en mere responsiv motor men også rett og slett for å lære mer om bil trimming:) prøvd meg en del ut med 8v så kunne tengt meg å prøvd det med 16v å:) Ja om jeg kan lade litt ekstra så vil jeg seff prøve på det Ja det hsr jeg lest å at de stempla har større kammer. Men har også lest at de freser ut da forbrenningkammeret 1-2 mm dypere å planer toppen. Av stemplet en mm ca siden den stikker 1 mm ovenfor blokka Men siden de dreier ned 4mm så tåler jo ikke akk stemplet noe særlig tenker jeg, så da må jo det mest optimale være å frese 4mm lommer til ventilen (samme som org16v har , har jeg blitt fortalt og lest på diverse steder, 3,8 mm for og være nøyaktig) Så dem får samme klaring pluss litt over for å ikke butte i stemplet. Men er derfor jeg spør her siden jeg er usikker:) men heller Mr mot ventil lommer på 4mm enn å dreie hele stemplet 4mm
-
håper på litt svar her. Vurdere 16v topp på min b230fk Har lest ganske mye om det på nettet, og ser svenskene spesielt sverger til å dreie ned fk stempla 4mm framfor å dreie ned b234 stempla siden di sprekker lett mellom toppen av stemplet og stempelringer om det dreies ned. Men ser også at folk sier man skal frese ut ventil lommer på 4mm. Men tenker at kompen blir litt feil om det dreies ned da fk stemplet har såppas lav komp fra før Hva er best? Vet at det ikke mest optimale å bruke orginal stempler men ser flere skriver at det kan gå opp til 400hk. Men tar det med en klype salt. Vil bare høre folk mening. Om flere har fått det til i Sverige bare ved å dreie ned 4mm så bør det jo gå?
-
Kjepp høy? Da kaller jeg deg rett ut en så kalt bedre biter som måååå ha riktig på alt som kommer ut av kjeften din. Vet du hva om du skal være så idiotisk å inkompetent mellom øra så Synns jeg heller du skal gå ut på E6 å bite etter dekka. Jeg driter langt faen i om både ms2 osv er aldri så bra får jeg skal ikke ha det, Å jo det er faktisk så jævla lett å klaske sammen elnettet å hove det i bilen om di har relee boks å alt klart. Men du kjører jo vag , der er problemet mye større vettu nå alt bare er søppel. Da skønner jeg at du har sleti med å legge det opp eller hva faen du har gjort. Har sett folk legge opp til ms1og 2 å fikk beskjed at det var akkurat samme måte å gjøre det på med ms3. Om man har alle sensorer å følere senere ikke værre enn å lodde på kontakter om du vet hvor det skal være. Ikke mitt problem om hvor vansklig det er å lodde det sammen når jeg får en profisjonell pc fabrikant tiø å lodde det sammen for meg. Men ja nå er jeg frekk i kjeften å spydig. Fordi poenget mitt var ikke hvem som er best! Men hvem jeg får billigst! Å ms3 x får jeg like billig som ms2 te velox pluss penger spart så ja. Kan hende jeg ikke vet helt såppas mye som det dere veit om den driten her. Men det er er fordi jeg ikke har lakt det opp i bilen osv enda. Men å virklig gå ut som at su er bedre quattro da begynner folk å reagere vettu
-
Hadde vært tøft om du fikk det til å se dønn orginalt ut:) jeg å har vært inne på tanken å lage tiø en braket som gjør så boksen står på orginal sted eller bare sånn at det kun er selve Iraks som stikker ut av deksla, (med noe form forlokkende over så ikke det kommer vann å dritt i stikka) Så når det skal mappes/ diagnose osv så ere bare poppe det lille deksler å så plugge i ledningen eller hva det måtte være. Jeg vil gjærne få lodda inn Blåtann så jeg bare kan skru på enten pc eller iPad og sette igang
-
Ja å billig fikk jeg det å! Hakke betalt en brøkdel av hva nye nytt datasprut koster men det har ikke noe å si. Ja jeg sier at ms 2 er et utdatert sprut på lik linje med ms 1 om man skal tenke på muligheter man har med ms og ikke minst ms3x kortet i tilleg. Om jeg har peiling eller ikke bør du ikke utale deg en dritt om for det har ikke noe med saken å gjøre. Ms2x har jeg ikke vært borti så det kan jeg ikke utale meg noe som helst om. Ms3x koster 385 dollar pluss 105 dollar for msx expansion board. = 3800kr grovt regna i hue pluss expressffrakt på 4-500 kr Da rer bare lodde det sammen å klaske det i bilen. Vil jo heller ha ms3 med muligheter for sd kort USB bloototh å mange andre muligheter ms2 ikke har Så uansett aldri så vra ms2 te veloxn er så blir det billigre å nyere samt bedre sprut av å lage det selv med ms3x
-
Men den typiske diskusjonen om hvor det er billige osv komm jo opp:P er somsakt enig med at det er bra at velox vedlikeholder service osv, men 5k for et ms sprut det går jeg ikke med på. Hadde det vært 3500 eeller no så. For dere sier jo selv at ms1 har dårligere tabeller, muligheter til å tverke og ordne, men det samme er det jo med ms2 det er jo et gammelt sprut alderede. Med tanke på at msx ble først lansert i 2010, Så ha de bare pussa på versjon fram til ms pro kom Skal jeg kjøpe no nytt ms blir det z eller pro
-
Er bra det med support osv det sier jeg i gen ting på, mn om jeg først skal it med den summen da så hvorfor ikke kjøpe topp modellen istedet for er ma sprut som er udatert på lik linje som ms1. Skal jeg først koste på meg over en viss sunn så blir det da ms3 x Jeg Synns det er dyrt for et ferdig oppsatt ms 2 når jeg kan får storebroren til 2k mindre. Å du lager den jo seff plugg ned play der og da. Om man ført deter igang prosessen med med å lage seg er sprut så lager man det ferdig med engsng. Om jeg skal ha noe som styrer det ene og det andre med masse muligheter for duppediter så kommer jeg uansett til å gå for maxx ecu. Men ja er egentlig bare for å prøve å se hvordsn det blir kontra chipp Trimma hjerne. Vil handet litt mere nøyaktig enn det som er. Hadde jeg hatt mulighet som du sier skulle jeg fått produsert opp 400hk chipp som både t5 å Audi har å få tak i.
-
Med den boksen du har, kan du kjøre 2 coiler, eller en coil med uttak for 4 pluggledninger, lade opptil 2bar turbotrykk, styre kjølevifte X2 utgang, den har egen utgang for turteller, men den virker ikke på Volvo uten at turteller blir modifisert. Detta var det jeg fikk i en melding av han som har laget boksen. Høres egentlig relativt bra ut med tanke på at jeg bare vil ha noe som er bedre enn org hjerner å chipp som sakt:)
-
Ja om det er så mye merke Lodde så skal ikke det bli så forbanna vansklig:) Har en kompis som har jobba fornavn i England før han fløtta over her, han hsr lodda det Mesta sv elektriske komponerer dom ms har. Ja vet det st ms har få tabeller kontra ms3 og ms2 Men om det er fant som byggeen av sprutet sier så skal ikke 400 gate hester være no problem å få til. Det jeg er ute etter er noe som sakt er bedre enn orginal hjener å chipp noe som jeg kan ha 100% stabilt Er bra vellx har tatt på deg den oppgåva med å rette opp i feil å tveeks, men skal jeg oppgradere så blir du uansett ms3x eller pro:)
-
Ja, kan nok hende, nå kom jeg i kontakt med han som bygde sprutet. Og etter hans erfaring, (laget ca 120 bokser) så var denna mer enn bra nok for mitt bruk, Går to bimmere på rudskogen med samme sprutet som meg, ene har 650 stabile å bra hester dem andre har da 870 eller no, Men 5000for et ms sprut betaler jeg aldri i livet med mindre det er ms3 pro. Velox kan ha de fantasi prisene sine for seg selv, bestiller diy kit til ms3x på diyautotune og har det hjemme for ca 4 Så på nettet i går og kom over en tråd der man ser en kar somviser sin 10 år gamle datter lodder det sammen for han, så hvordan det ble gjort å så enkelt som det er så bruker jeg de få timene det tar å lodder opp ms3x selv:) Men blir bruk av ms1 boksen først. Så hiver jeg den over på en kompis sin m20b27 turbo.
-
Ja skal være noen år gammelt, men det er utrolig nok ikke utdatert, motortek dom je refererte til selger disse nye enda, blir laget på bestilling eter spesifikk ønske osv fikk jeg inntrykk av:)
-
Vet ikke om det kom opp no nå men prøvde å endrer oppløsning nå Men tror jeg har vært så heldig å kommet i kontakt med karen som har laga sprutet. Han skumle ringe meg i morra så da kan det hende jeg er heldig å får te detta her. Han sa jeg ikke skulle bruke releboks å heller legge relee i nettet kjeg ville jo helst hatt relee boksen men for da ere jo lettest å ha oversikt
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.