Gå til innhold

haolhol

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om haolhol

  • Bursdag 12/03/1966

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    90 Coupe
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    2,3 NK
  • Fylke
    N-T

Contact Methods

  • Bosted
    Levanger

haolhol's Achievements

  1. Har en Audi 90 2,3 NG som koker. Har nettopp skiftet motor fordi den forrige kokte og trodde årsaken var sprekk i topp. Viser seg at den nye også er likedan. Motoren er kald lenge, helt til temperatur stiger og da kommer den fort. Finnes det noe annet enn termostat som kan blokkere kjølesystemet??
  2. En oppdatering. Da jeg skiftet motor skiftet jeg også over registereim og alt som hørte til den fordi det var helt nytt. Der lå feilen. Det ble ikke likt på denne motoren med den regreima. De var ikke helt like. Men de var så like at jeg fikk kompresjon men IKKE vakum i innsug. Det at jeg hadde komp gjorde at det tok tid før jeg oppdaget at den ikke sugde. Nå går den som en klokke.
  3. Dette går nå på helsa løs. Har nå skiftet spjeld og bensinfordeler. Akkurat samme. Kommer bensin så fint i dysene hvis jeg trekker opp spjeldet. Bare at spjeldet er veldig tungt å løfte. Det løftes tydeligvis ikke når gummibelgen er på. Og den er jeg temmelig sikker på er tett. Hvorfor er spjeldet så tungt og løfte såpass at det kommer bensin??
  4. Har nå mekket litt på dette. Spjeld og lmm var ikke brukbar slik det var så tok sjansen på å plukke sunt. Tok av fordeler og gjorde reint stempelet som var inni. Skrudde sammen igjen og nå spruter alle dysene kjempefint. Problemet nå er at de spruter uten at jeg trenger å løfte spjeldet. Det er heller ikke så mye motstand i spjeldet nå, slik at det nå lett kan løftes av undertrykket. Har ikke satt sammen alt før jeg tar av fordeler igjen og forandrer litt ?? i håp om at det ikke spruter før spjeldet løftes litt. Antar at jeg trenger ny fordeler og lmm så det er derfor jeg kan prøve og feile litt. Event. hvor mye skal gasspjeldet løftes før det spruter bensin.
  5. Kjekke å ha. Welcome, BMW fans! RealOEM.com Online BMW Parts Catalog BMW 3-Serie - broom.no
  6. Har sett flere tilfeller at Terra har vært forholdvis rimelig på biler som har litt ekstra. Som 318IS og oppover på 3-serie og noen eksempler på noen Peugeot som hadde noen ekstra bokstaver i navnet (XR ig XI). Tror en del selskaper priser seg ut fra det markedet for ofte svært "ulønnsomt"
  7. Endelig. Nå fikk jeg litt pågangsmot igjen.:m'm: Spjeldet sto veldig langt ned og justerte det litt opp slik at det kom nesten jevnt med kon i innsuget.:bok: Bensin kommer fint ut av dysene når jeg løfter spjeldet som du tipset om. Har satt sammen igjen men fikk bensin kun fra en dyse(nr 1). Belgen er jeg ganske sikker på er tett. Plukket sunt igjen og det virker på alle når jeg løfter spjeldet. Kjenner veldig stor motstand når jeg løfter spjeldet.:wonder: Antar at motoren ikke suger så mye at det løftes nok til å sprute. Kan denne motstanden påvirkes med noe?:deng Ingen merker. [ATTACH]34193[/ATTACH]
  8. Takk Det var merke som du sa, men på toppen. Begge hadde samme nr 034 103 373P Ene motoren er merket 89 og den andre 87 Tenningmerkene er rett ja. Har ikke ordnet meg med noen annen måler, men kan vel prøve den å se at den måler max. Kan det gi en fordel å dra den i gang for å få økt undertrykk. Takk for all hjelp!!
  9. angry2:(:helpme: Takk for hjelpa. Setter stor pris på at du gidder å svare. Forba.... fe...biln starter ikke. Skiftet bensin pumpe med en som jeg vet virker og har riktig varenummer. Når jeg kobler fra en slange fra bensinfordeler så kommer det ikke bensin(en som går til dysene) Tenning er såpass at det treffer merkene på svinghjulet med en stroboskop lampe når jeg kjører den på starter. Oppgitt. Kan det ha noe med saken å gjøre at fordeler sluttet å virke(ikke gnist) etter flytting. Den er gnist nå med ny fordeler. Hjerne? Kan veivakselsensor ha noe å si. hvor i så fall finner jeg den http://webkat.mekonomen.se/images/mastercopy/Artbild/14-453028.jpg Bilen er oppgitt med 2,3 NG motor (10 ventiler) og den jeg satte i var oppgitt til samme og ser lik ut. De har ikke noe merke der du viser på bildet
  10. Ingen bokstaver. Bare tall. Det er en Audi 90 2,3 Coupe 90 modell. Skiftet til samme motor fra en 87 modell som var uten lmm, bensinfordeler og fordeler. Helt identiske og samme tall på blokka bortsett fra ett. Det sto 111 på den originale og 17 J på den nye helt nederst ved motorfeste. Skiftet pga. sprukket topp. Ny motor ble billigere enn å kjøpe ny topp. Like enkelt og trodde jeg.:D En ting til som skjedde i forbindelse med motorskifte var at hallgiver fra den originale motoren streiket.angry2 Har nå fått pumpa og er nesten ferdig med montering, men nå streiket batteriet. Viser 13,2 v helt til jeg vrir på starteren og det blir tikk-tikk.tikk og bare 5 volt. Ganske sikker på at det er en nisse som er kommet for tidlig og kjeder seg.:magic:
  11. :D:D Det var vel derfor jeg ikke fant helt ut av benevningen så jeg måtte vise på måleren.Var i alle fall bra jeg viste deg bilde da. Sønnen passerte Trondheim Bil-Demontering AS akkurat med samme jeg så svaret ditt og fikk tatt med pumpe til meg. Satser på at det blir i orden med det. Blir oppgitt når jeg ikke får det til og ikke vet hva og hvordan.angry2 Kjempefint at du tar deg tid til å svare. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Vraket bilen kanskje?
  12. Da har jeg målt trykk. Målte på slangen ved den blå stripsen.[ATTACH]34154[/ATTACH] Måleren sto ved det røde streket. Men fortsatt kommer det ikke bensin ut der slangen til dysa er frakoblet [ATTACH]34155[/ATTACH]
  13. Hva er det som er rød firkant rundt da?
  14. :helpme: Skiftet filter og ny slange, men det kommer ikke bensin til dysene. Pumpa som leverer bensin og trykk. Er det den som ligger i tanken? Kan det være at den er gåen? Hvordan måler jeg i så fall trykket ved motor/fordeler?
  15. Supert. Takk for hjelpa. Tror da jeg vet feilen. Har samtidig med motorskifte vært ute med tanken og viser seg det er en knekk på bensinslange ved filteret. Jeg antok bare at alt var greit så lenge det kom bensin frem til fordeleren.:respect Skal kjøpe nytt filter med det samme og se. Kommer med tilbakemelding
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår