
Rune Hystad
Bruker-
Innholdsteller
16 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Rune Hystad
- Bursdag 11/20/1975
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Passat
-
Biltype (eks Audi)
Volkswagen
-
Årsmodell (eks 1995)
1999
-
Motor (eks 1.6)
1,9 tdi
Contact Methods
-
Bosted
Hordaland
Rune Hystad's Achievements

Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hjelper ikke å slå av ac heller. Eneste måten å stoppe det på er å slå av hele bilen, å håpe viftene ikke starter opp når en starter bilen igjen. Dette skjer ikke ofte, men av og til.
- 3 svar
-
- peugeot 4007
- 2008 mod
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Noen som vet om det er utetemperatur sensoren som styrer de viftene? Viftene går til tider selv om motor temperaturen ikke er kommet opp til normal. Og det er kaldt ute. Er det denne sensoren som styrer gløde tiden også? glødetiden er ustabil og den gløder ikke alltid skikkelig. Har nye glødeplugger. har også byttet gløderele. Motortemperaturen oppfører seg normalt i dashbordet, så regner med den fungerer som den skal.
- 3 svar
-
- peugeot 4007
- 2008 mod
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Hva er den saken med kjøleribber på +polen på batteriet?
emne svarte i Rune Hystad sin Rune Hystad i Teknisk
Har ladet Batteriet. Tyder på at batteriet er godt, hadde aldri fått til å starte den i dag uten. Den startet og stoppet et par ganger, hostet å harket i dag når det var -4 grader. Når det er + grader starter den som helt ok. Men ser at glødelyset lyser lenge uansett temp. Har en Ford 2,0 tdci med psa motor. den blinker såvidt i glødelampen i + grader, men lyser litt lengre når det er kaldt. Er forresten like glødereleer på de bilene.- 4 svar
-
- peugeot 4007
- gløding
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Hva er den saken med kjøleribber på +polen på batteriet?
emne svarte i Rune Hystad sin Rune Hystad i Teknisk
Ok. Årsaken til at jeg lurte, er at denne motstanden har fire kabler som går ut på baksiden av batteriet, og jeg lurte på om de har noe med glødingen å gjøre. Denne bilen gløder som oftest ikke skikkelig. Glødelyset lyser ganske lenge. Tyder på at det går for lite strøm. Noen ganger lyser det kort og da starter bilen fint. Alle glødeplugger er byttet til nye fra Beru. Har også byttet gløderele. Og målt motstanden til alle glødepluggene i kontakten til glødereleet, som er ca det samme som jeg måler rett på en ny glødeplugg. Men synes det var lite futt i glødepluggen da jeg testet med en ute i fri lust slik at jeg kunne se på. Noen tips?- 4 svar
-
- peugeot 4007
- gløding
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
- 4 svar
-
- peugeot 4007
- gløding
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Tips til bytte av hjullager? Spindel står i det nye lageret. Må det presses på spindel under montering? Er det en låsering bak spindel?
-
Hvilken a/c kompressor er det på en 2007 mod Galaxy, 103 kw, 2.0 tdci. Jeg finner ut at det mest sannsynlig er en visteon vs16. Er det riktig? Må bytte clutch lager..
-
Passat går i nødmodus ved ca 3000 o/min med høy belastning
emne svarte i Rune Hystad sin Rune Hystad i Passat
Ja satte den der bare for å se om det kom noe regulering i det hele til turbo. Jeg skal ikke ha måler på, den var bare til hjelp i feilsøkingen :) -
Passat går i nødmodus ved ca 3000 o/min med høy belastning
emne svarte i Rune Hystad sin Rune Hystad i Passat
ok takk :) Har ikke funnet den slangen til N75 fra røret IC / turbo. får sjekke den og( trangt nedi der :) ). Men N75 har en slange fra styreventilen til egr også hva funksjon har den? Jeg har styrt mye med turboer i ungdomen men uten så j#¤%# mye slanger og elektronisk styr inne i bildet. :) -
Passat går i nødmodus ved ca 3000 o/min med høy belastning
emne svarte i Rune Hystad sin Rune Hystad i Passat
Nr 29 er N75 da? Men skjønner fortsatt ikke hvor manifoildtrykket til N75 kommer fra. slanger/rør kommer fra nr 9. Den boksen ved nr 32 er det IC? -
Passat går i nødmodus ved ca 3000 o/min med høy belastning
emne svarte i Rune Hystad sin Rune Hystad i Passat
Jepp har i og for seg forstått det. Men kommer manifoildtrykket til n75 fra den klokka på manifoild som står ved egr? om så er så går trykket via ventilen bak toppen før den går til n75 med avgreining til luftfilterboks. Er det riktig? -
Passat går i nødmodus ved ca 3000 o/min med høy belastning
emne svarte i Rune Hystad sin Rune Hystad i Passat
-
Passat går i nødmodus ved ca 3000 o/min med høy belastning
emne svarte i Rune Hystad sin Rune Hystad i Passat
jeg koplet måleren på ved vakuum/trykk klokken på turbo. Så etter N75, etter hvilken ende som er først og sist ;). Skal det komme trykk? eller bare vakuum eller 0. klokken går i bunn ( ca 1 cm vandring) når jeg kopler av vakuumet. og suges inn når jeg kopler til slangen igjen. Hvor kommer evt. trykk fra? vakuumet kommer fra bremsekraftforsterkeren etter det jeg kan se. -
Passat går i nødmodus ved ca 3000 o/min med høy belastning
emne svarte i Rune Hystad sin Rune Hystad i Passat
Jepp den har vært sånn en stund. Jeg koblet til måleren for å se hva som hendte når den gikk i nødmodus. Hadde ikke vakuumet forsvunnet dersom slangene er lekk? jeg har sett grovt over slangene men ikke funnet noe galt. EGR slangen var falt av men satte den på igjen, men hadde ikke noe å si. Så er kansje den N75 då.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.