-
Innholdsteller
35 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om brani
- Bursdag 01/21/1995
Contact Methods
-
Bosted
Østfold
brani's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Har du bestilt fra reservedeler24.co.no? Har du kjøpt noe mer derfra? Hva synes du? Lurer på å handle derfra selv, men er usikker på seriøsiteten av nettsiden. De selger jo av kjente merker som Bilstein og Lemförder osv. Tenkte da å få det sendt til Sverige så kan jeg hente delene der ;). Jeg vet dette er en gammel tråd, men jeg er nysgjerrig på om noen har erfaring herfra :).
-
Foran i dashbordet er det 12cm høyttalere (4,75"). Er ikke mye å velge i da...
-
Selv om jeg bruker den elektroniske pumpa, eller om jeg vil bruke mekanisk pumpe? Kanskje best å sette inn 2,5l 10v turbo da? Hvis jeg skulle bytta motor, da tror jeg det ville vært lurt å bytta til 5-trinns manuell kasse ettersom jeg har 4-trinns. Må jeg bytte f.eks. mellomaksling og diff da? Og drivaksler?
-
Da er problemet forhåpentligvis borte for godt. Kort fortalt: jeg bytta jordledning på radion. Kobla jord sammens med jord på sigaretttenneren. Langt fortalt: Jeg prøvde å følge ledningen fra bryteren til soltaket. Den endte opp i en stor bunt over sparkeplata og sammen med mange ledninger inn til sikringsboksen. Var umulig å følge den derfra siden de forsvinner i mengden. Prøvde heller å følge ledningene fra sikring A som røk hele tiden mens soltaket ikke fungerte. Det var to ledninger som gikk fra sikringen: en lyseblå og en svart/gul. Den svartgule forsvant inn i samme bunte og var umulig å følge derfra. Den lyseblå klarte jeg å følge, og det viste seg at den gikk inn som jordledning på radioen!! Når jeg koblet fra den lyseblå fra radioen så røk ikke sikringa mer og soltaket fungerte! Skjønner ingen ting jeg nå... Grunnen til at jeg brukte den som jord på den nye radioen var fordi jeg fant to løse ledninger bak der da jeg byttet radio. Målte om det var spenning på dem og tenkte de var de orginale ledningene som egentlig skulle være på radioen (den forrige radioen var uorginal og hadde ikke tilkoblet jordledning. Konstantstrøm var tatt fra en egen kabel koblet til batteriet). Hva jorde de ledningne bak der? Og hvor går den lyseblå ledningen nå? Ingensteder?? Fra nå av gir jeg opp alt jeg har lært om elektrisitet. Den ene ledningen til sikringen kan vel ikke bare ende opp ingensteder, og kødde til soltaket hvis den er i bruk vel??
-
OK, skal se nedi. Den fungerer igjen nå, det eneste jeg gjorde var å kjøre 500m før det ble liv i den. Det var jo strøm på batteriet, eller så hadde vel ikke bilen starta :P Da har ikke jeg komfortrele siden jeg har 85-modell. Vil det si at det blir mye jobb hvis jeg vil ha elektriske vinduer? Må jo legge opp en del ledninger da... EDIT: Fant ut at soltaket ikke fungerer igjen. Er vel en kortslutning som sistgang, men nå skal jeg prøve å følge ledningene litt mer for å komme til bunns i dette. Kanskje det er en sammenheng med radioen? Var første gang jeg prøvde soltaket etter at radioen plutselig fungerte igjen...
-
Har fått et nytt problem nå, vet ikke om det har noe sammenheng med soltaket men tror ikke det. Nå er det ikke noe liv i radioen. Har fungert fint før, bytta faktisk hovedenheten for en uke siden og har fungert toppers. Har prøvd å måle om det er noe spenning. Det er spenning på "konstant strømmen", men den synker til 5v eller noe (kanskje til 0 og) når jeg skrur på ACC. Er ikke strøm i ACC ledningen. Skal se litt nøyere på det og bli litt sikrere... Prøvde å koble begge ledningene (konstant og acc) fra radioen sammen på konstant 12v. Det blinker, altså den skrur seg på i en brøkdel av et sekund og slokner i et par sekunder før det repeterer seg. La også merke til at når dette skjer så gløder lampa i hanskerommet helt til radioen "blinker", og jeg har jo ikke skrudd på strømmen (acc fra nøkkelen) engang! Dette kan virke uforståelig å lese, men jeg er ikke så flink til å forklare. Bruk litt tid på å forstå eller så skal jeg prøve å formulere meg på en annen måte. Trenger ihvertfall hjelp, blir så trist å kjøre uten musikk :(
-
Har fått et nytt problem nå, vet ikke om det har noe sammenheng med soltaket men tror ikke det. Nå er det ikke noe liv i radioen. Har fungert fint før, bytta faktisk hovedenheten for en uke siden og har fungert toppers. Har prøvd å måle om det er noe spenning. Det er spenning på "konstant strømmen", men den synker til 5v eller noe (kanskje til 0 og) når jeg skrur på ACC. Er ikke strøm i ACC ledningen. Skal se litt nøyere på det og bli litt sikrere... Prøvde å koble begge ledningene (konstant og acc) fra radioen sammen på konstant 12v. Det blinker, altså den skrur seg på i en brøkdel av et sekund og slokner i et par sekunder før det repeterer seg. La også merke til at når dette skjer så gløder lampa i hanskerommet helt til radioen "blinker", og jeg har jo ikke skrudd på strømmen (acc fra nøkkelen) engang! Dette kan virke uforståelig å lese, men jeg er ikke så flink til å forklare. Bruk litt tid på å forstå eller så skal jeg prøve å formulere meg på en annen måte. Trenger ihvertfall hjelp, blir så trist å kjøre uten musikk :(
-
Det jeg gjorde var å knuse en glasssikring og tok ut tråden, og lodda den på den røde sikringa.
-
Men hvor er den da?
-
Sikringa ryker selv om jeg drar ut kontakta... Skal prøve å ta ut kontakta fra bryteren også og se om det hjelper. Er det noen som har et skjema på hvor ledningene går eller kommer fra? EDIT: Har fått fiksa det nå. Sikringa røk selv om jeg tok ut kontakten til bryteren. Åpna opp kontakten men så ingen feil og satt den sammen igjen, og vips så fungerte det igjen ;)
-
Hallo! Har et problem med at sikring A i min w124 ryker hele tiden! På skjemaet står det at den går til soltaket blant annet, og det kan nok stemme siden den ikke fungerer når sikringen ryker. Når jeg bytter sikring så ryker den så fort jeg vrir nøkkelen til posisjon 1, altså skrur på strømmen. Har prøvd å feilsøke, men det hadde vært mye enklere om jeg hadde funnet et koblingskjema... Jeg finner ikke noe i hverken Haynes-boka eller internett. Jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke jeg har komfortrelé (hvor finner jeg den?). Har ikke elektriske vindusheiser, bare soltak. Bilen er en 85-modeller. Har prøvd å ta ut kontakta i taket å måle om det er kontakt mellom noen av "pinnene" i ledningen. Det er kontakt mellom nr. 2 og 3. Vet ikke om det er normalt. Er også kontakt mellom to av pinnene i ledningen som går til motoren bak. Som sagt så hadde det vært mye enklere om jeg hadde et koblingskjema, men siden jeg ikke finner så spør jeg dere om hjelp ;)
-
Hadde vært moro å få inn litt større motor :). Tenker også tanken på å få inn en 250 turbodieselmotor, det er jo mer gamp i den. Eller hva med 250 turbo 20v? Men det er jo et spørsmål om penger og da. Noen idé om hvor man skal lete etter delebil? Hva er normal pris på det a?
-
Har dessverre ikke tilgang på traktor, er vel greit å få tak i elefantjekk... Men du sier det ville vært enklest å bytte til OM605, er ikke det en ganske ny motor med en del elektronikk? Passer den i det hele tatt i w124? Vet den var i de siste modellene... Forresten; er det forskjell i w124 karosseriene? Vil hvilken som helst motor passe, så lenge den har vært i w124? Vet at E500 er et unntakk ;).
-
Frister egentlig å få tak i en 250TD og sette inn den :D. Hvordan er det å få byttet motor? Har en 40m2 garasje, men ikke mulighet for noen taljer i taket. Hvilke løfteutstyr er nødvendig ved motorbytte? Og hvordan får man en motor hjem? Har den med på pall hjem og bærer den ut av kassebilen med rå muskelkraft eller? (Sikkert noen dumme spørsmål). Eventuell godkjenning får bli et annet problem...
-
Hvordan er det med power i 250 turbodiesel kontra 200D eller 300D/TD?? Hva "lønner" det seg å bytte til?
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.