Heisan!
Har hatt RS2en i ett drøyt år nå og har ett par ting som må ordnes:
1. Bilen har den typiske rykkingen i drivlinjen i lave gir på tomgang (som og kan kjennes i girspaken), som gamle biler ofte har. Det gode her er jeg VET det kan ordnes fordi i ett par uker etter at tok ut clutchen (og girkassen ved bytte av utløserlageret) så var denne rykkingen helt borte og drivlinjen helt tight, inntil det kom tilbake igjen - men hva kan dette slakket/nykkingen skyldes?
2. Det er nå KW1 på bilen og dette er litt for lavt. Problemet er at justeringen har irret fast så det ikke er lett å heve og dekkene tar oppi innerskjermene når de er helt i bunn. Dessuten er det ikke så behagelig når det "bunner" i fartsdumper (mitt KW1 mangler vist bumpstops og man får den metall-mot-metall-dunket). Hvilke alternativer har jeg for å gjøre dette bedre?
(Ps: H&R monotube, som mange anbefaler, vil koste meg kr15.000 + arbeid da jeg ikke har originalfjærbeinene å sende tilbake som pant, så det er litt penger.)
3. Girkassen har antakelig dårlige synchringer i første og andregir (tungt å sette i disse girene). Hva kan jeg forvente at vil de koste å ordne (ta ut, åpne og overhale girkasse) og er det noen som kan anbefales her i Oslo/østlandsområdet for dette?
Takk for svar.