Gå til innhold

ChrisGolf

Bruker
  • Innholdsteller

    58
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ChrisGolf

  • Bursdag 08/04/1994

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Stavanger
  • Interests
    Volkswagen

ChrisGolf's Achievements

Korporal

Korporal (2/13)

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Min golf 06 BKC 1.9TDI bruker noe rundt 1L på 5-6000km. Ser noe svetting ved ladeluftslange koblinger ved intercooler, men utifra det jeg vet er det normalt så lenge det ikke pøser motorolje ut..
  2. Den sitter skrudd fra baksiden mener jeg.. Løs bolten og trekk lageret ut med vannpumpe/nebbtang
  3. Hvis du kan bekrefte at reparasjonen har blitt gjort hos dem, bør du kunne reklamere med godt grunnlag. Du har betalt for hele jobben og ettersom du reklamerer på denne jobben burde de ta inn bilen for å kontrollere om det er noe galt fra deres side. Skulle det være ok, må du nok betale for feilsøkingen selv..
  4. Følg denne linken for drivhjulet til viften: http://m.finndel.no/bildeler.aspx?bk=951002&dk=1480 Strammehjulet skal se noe slik ut ( usikker motorkode på bildet http://www.nbfbildeler.no/(S(0fbyx3aj5453yl2poabywd55))/m/SearchMatrix/PartDetails/195366947 En rask telefon til et delekontor så har du den.. Ang kjølevæske lekkasjen hadde jeg tatt den til verkstedet da det kan være en delegaranti..
  5. Vanskelig å se men kansje viften har klart seg, denne kan deles fra drivhjulet så da kan du kansje spare noen kroner der. Ser jo ut til at reimen ligger fint på andre hjul så her hadde jeg valgt reim, strammer og drivhjul for vifte+bolt. Kjenn etter ved demontering om drivhjulet på dynamoen slipper når du vrir den mot klokken og stopper. (Frihjul dynamo)
  6. Ja gjør det! Demonter multireimen og kjenn på hvert hjul som drives. Du skal kunne kjenne noe slark men ikke for mye. For å være sikker på at du ikke får noe tull med reimdrivingen bør du skifte strammeren men om den kjennes grei ut kan du la være. Venter på bildet så det kansje blir enklere å se "skaden" :)
  7. Er kun fare for timing og reimen har røket og fliset seg. Som du beskriver at drivhjulet på viften har røket og du har kjørt med det høres det ikke slik ut. Kontroller diverse komponenter og gå får nye vendehjul, strammer og reim så skal det nok gå bra :)
  8. Multireimen drives på veiven sammen med registrerreimen og da er det konstant rotasjon om det svarer spørsmålet ditt
  9. Hvis motoren sviver fint på tomgang uten noen komponenter koblet til profil/viftereimen hadde jeg skiftet diverse venderuller/ strammere pluss reim. Har jeg forstått det rett har viften som drives av reimen også tatt kvelden, da ville jeg sett at den ikke har slipt bort noe i huset sitt mot radiatorene.
  10. Hører du klikking i releet når du trykker inn "tuta"? Er det ikke klikking har du trolig sjekket feil sikring.. Er en sikring i motorrom til lydhorn på nyere touran - kan hende det er det her også..
  11. Hvis du holder den inne da? Fra låst bil vil du kunne åpne opp bakluken ved å trykke knappen.
  12. Feil med parkeringsbrems system Kan være feil med motor bak eller knappen du aktiverer brems med
  13. Hvis det er 105 tdi tipper jeg den ligger nedenfor glødeplugg syl 1. Ser en svart plastikk som kommer ut fra blokken. Jeg har 1.9 BKC og den mener jeg har den der
  14. Batteriet kan du lett skifte selv uten noen form for programering, trenger bare en kjøretur for å grunninnstille diverse lamper, vinduhevere og stille klokken. Jeg hadde gått for et orginalt batteri, koster men personlig synes jeg det er verdt det.
  15. Ut ifra symtomer høres det ut som vannet ikke sirkulerer. Da kan du ta bort returslangen på toppen av beholderen og mens motoren sviver (gjerne ved høyere turtall også) da vil det komme vann ut fra slangen. Kommer det ikke noe vann, ville jeg sett på vannpumpen. Kan hende det har blitt skiftet regreim uten vannpumpe. Ang lys som mangler - om det er "klimastyreenheten" du tenker på såmener jeg har lest et sted at det er mulig å bruke en tang og "trekke" ut vrideren som mangler lys. bak der er pæren som kansje kan skiftes. Har ikke kilder så skal ikke garantere noe..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår