Gå til innhold

santho96

Bruker
  • Innholdsteller

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

santho96 vant dagen sist August 10 2015

santho96 hadde mest likt innhold!

Contact Methods

  • Bosted
    Møre og Romsdal

santho96's Achievements

Korporal

Korporal (2/13)

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Takk !! :) Vet du om man må justere eller programmere om noe når man bytter gasspjeldet ? Eller er det bare plug and play ? altså demontere og montere sammen igjen så skal bilen fungere igjen ? Møller/Audi skulle ha 14160 kr for feilsøkingen (1160kr), gasspjelde styeenehet, toppdeksel og bytting av nevnte deler. Har funnet nytt spjelde for 1700 kr, toppdeksel for 200 kr dette er i norge. På ebay koster toppdeksel pakninga 100 kr, og gassjeldet 900-1000kr. Skal vel vær en ganske enkel jobb å bytte begge deler ?
  2. Hei! Jeg må få taki Gasspjelde styre enhet og toppdekselppakning til min Audi A4 B5 97modell. Jeg lurer på om noen har tips til hvilken nettside jeg skal bruke for å kjøpe delene ? Sjekka på skruvat man fant ikke den gasspjelde styreenheten. Finnes det en nettside som f.eks gs-bildeler for bmw der man kan se plantegninger og velge deler ut fra det ? På forhåndtakk for svar
  3. Skal få tatt en komp test ! Tror jeg skal greie å bytte toppakninga, litt værre om det er stempelringene da er det ikke verd å koste på motoren mer penger. Ingen lekkasje utvendig på motoren ved bunndelen. Det ble fra NAF anbefalt en motorvask, så kan hende den svetter på øvre motorhalvdel! Vet du om disse motorene har veivhusventilasjon ?
  4. Vi sjekke luftfilter tidligere fordi vi hadde mistanke om at det kunne vær det. Men det så helt fint ut, ikke særlig skittent prøvde å blåse med trykk luft for å se om det kom ut støv noe det ikke gjorde! Kan bare olje og filter gjør at motoren drikker nærmere 10 L på 4-5000 km ? Vi byttet jo det tidligere, så jeg har en mistanke om at det er langt mer alvorlig problem siden det er så stor mengde med olje som går med! Leste i går kveld på et engelsk forum at en kar opplevde liggende problem, etter en komp test så viste det seg at sylinder 3 hadde for høyt trykk. Årsaken va at pakningen ved sylinder 3 hadde lekkasje så det kom olje i forbrenningskammeren som gav økt trykk! Har planer om å få tatt en komp test ja, noen som har tall på hva kompresjonen skal ligge på ved ny motor og til vanlig ? Skal sjekke ut ventiltetningen etter en komp test om det ikke hjelper oss! Er det mye arbeid å bytte toppakning på disse motorene ? Er vel forholdsvis gamle og kanskje enkelt bygd motorer ? Må vel sikkert sende inn toppen til planing når den først er av!
  5. Olje og originalt vw oljefilter ble byttet for 4700 km siden. (april 2015) Har fylt på ca 8L siden den gang! Så det går endel olje :(
  6. Hei! Jeg har en VW Caravelle 2.4 D, 1993 modell. Den har for høyt avgass nivå, men lovlig. 2.47 - 2.5 eller vel grensa. Bilen har svart røyk når man kjører, og bilen bruker endel olje. Jeg lurer på hva som kan være årsaken til dette ? Virker som om høy avgass, oljeforbruk og svart røyk fra eksosen henger sammen, og skylden en ting! Noen som har tips ? Har disse 2.4D motorene veivhusventilasjon eller annen ånding som kan være tett? Noen tettninger på motoren som kan være gåen ? Mvh: SG - På forhånd takk for tips!
  7. Ikke dumt, det skal jeg gjør. Jeg er lurer litt på hvilke modeller av MB C og E klasser som er preget av katastrofalt rust problem ? Er Automatkassene og motorene skuddsikker ? Golfer vel ikke så alt for gale ? A3 har jeg veldig liten erfaring med. Men så en på møller her om dagen, og der virker som de nyere A3ene er som en liten A4 stasjonsvogn, A3 med 5 dører hvertfall. Så på en A1 men den ble alt for liten, så de har jeg lagt fra meg. Sikkert fin bil for 2 personer og en sportsbag eller to men ikke noe mer.
  8. Den ser jeg, er vel sant når du skriver det sånn. Ville bare nevne mest mulig :) Det er en 05/06 modell, tror den ikkje har så mye utstyr. Men er montert en din2 spiller om jeg ikke husker feil. Er stoff interiør, og bilen har tåkelys. Hva er standard utstyr på disse bilene ? Cruisekontroll er vel standard på disse bilene ? takk for at du tar deg tiden til å svare! :)
  9. Takk for et godt svar opel astra! :) Skal holde dere oppdatert om hvordan det går. En ting til, jeg lurer på hvor mye en Golf 5 (2005/2006) 1.9 Tdi er verd ? KM: 145 000 km en eier siden 2007 (samme familie) Sølv farge 17/18 felger og justerbar senkesett (org følger med) Eu til 2016 desember Påkostet 20 000 på verksted for 1-2 år siden (i følge forje eier, skal spør om kvittering) Noen små bulker rundt om.
  10. Hei jeg er på jakt etter en ny bruksbil. Jeg kan fikse de fleste feil og problem på biler. Planen er å ha bilen i en ett års periode p.g.a jeg skal studere til høsten igjen. Jeg er svært glad i god kjørekomfort, lav støy, driftsikker motor. Planen er å kjøpe en bilen som kanskje har noen få mangler eller feil, fikse den opp og bruke den selv i ett år, og deretter selge den for ca det samme som jeg har brukt på den. Jeg er trenger hjelp til å finne ut hvilken bil modell jeg burde se etter, og deretter må jeg finne ett kupp! Bilen må vær av et kjent og bra merke. jeg har tenkt på disse bilene: -BMW 1 Serie (Type 118d) -BMW 3 serie (e46 320d / e90 318d/320d) -MB C-Klasse (200/220cdi) -MB E-klasse (200/220 cdi) -Audi a3 1.6 bensin, 1.9Tdi, 2.0tdi -Golf 1.9tdi /2.0 tdi Tenkte å gå for diesel bil denne gangen. Budsjett ca 50-110 000 kr. Bilen burde være 4dørs, og romslig. Hengerfeste er et pluss. Mørkt interiør. Helst ikke sølv/grå farge utvendig. Kan være interessert i både manuel og automat gir. Noen som kan nevne positive og negative sider ved disse bilmodellene. evt. andre bilmodeller som kan passe til infoen jeg har gitt. På forhånd takk for svar!
  11. Opp igjen med denne tråden. Skal reise å se på bilen. Hvor er de typiske rust plassene ? -Alle hjulbuer -Baggasjeluka Rust punkt under bilen ? jekkfester ? Hva er det laveste punktet på bilen, bunnpanna ? Bilen har vært senket, så jeg må inspisere deler som kan ha tatt skader av for lav bil. Hvilke foringer kan bli ødelagt på disse bilen ved montering av senkesett og orginal hjulstilling. Stemmer det at reg reim skal byttes på hver 150 000 km ?
  12. okei, tusen takk for bra svar! Er BLS motor kode. Får bilen til endel under markedspris, type 55-65 k p.g.a noen små bulker. Ønsker å finne meg en finn bruksbil med lav forbruk, og med en motor som kan sammelignes med den solide M50 motoren til BMW :) Kjører nå en E36 325 med M50 motoren, motoren har gått 291 xxx km, lite problemer. Eneste ulempen er forbruket på 1.2-1.3 ved bykjøring og 0.9 på langkjøring :/
  13. Hei! Vurderer å gå i innkjøp av en Golf 5 1.9 TDI 2006 modell, som har gått 140 000 km. Det jeg lurer på er om det er noe burde sjekke ved kjøp ? Noen typiske svakheter som kan bli dyrt å reparere ? Er det registerreim eller kjede på disse motorene ? Om det er reim, burde vel den har blitt byttet på 110-120 000 km ? Drivakselmansjetter, bremseslanger og fjærer har jeg lest meg opp til at jeg burde sjekke. Det er vel galvanisert ramme på disse bilene, så stort rust problem burde det vel ikke vær på disse bilene ? Finnes det noen nettsider for Volkswagen biler, hvor man sjekker utstyrs lister for bilen ? Jeg har endel erfaring med BMW, og der kan man bruke bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html hvor man skriver inn understellsnummer og får opp alt av utstyr på bilen. Finnes noe slikt til volkswagen ? Andre tips taes i mot med stor takk
  14. Skal dog sies at M43 er en av de bedre motorene. Min M43B16 har gåt 350 4xx km, den starter og går uten en ulyd! M40 derimot har dårlig rykte. Blant annet ventil tikking.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår