Gå til innhold

kristofferhagh

Bruker
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Nord-Norge

Nylige profilbesøk

528 profilvisninger

kristofferhagh's Achievements

  1. 26.02.2016 Prosjektet er herved igang. Har vært lite aktivitet her som skyldes av tidsmangel hehe, men har fått gjort litt med bilen nå. Kjøpt og montert BSR luftfilterkit, justert coilovers til rett høyde, sveiset inn nytt flex-rør på eksosen, byttet veivhusventilasjon slangen under innsuget og bare shina litt over bilen. Måtte jo selvfølgelig ha en turbotrykksmåler og en boostcontroller fra turbosmart... Klarte ikke å la være Legger ved noen bilder.
  2. Takk for positiv tilbakemelding, synes selv fargen er helt rå (en av grunnene til at jeg kjøpte den) Det med GT28RS blir ikke godkjent med det første ihvertfall da det garantert er mye papirer som skal til for det... Har tenkt litt på det med koppen i lykta, men velger å ha det sånn som det er nå da jeg synes det tar seg best ut :) Oppdateringer kommer underveis, men ikke forvent noe med det første :)
  3. Hei! Har nå solgt den bedritne bmw´en min og gått til innkjøp av en 1.8TQ 2006 modell. Bilen er utstyrt med det meste, s-line innvendig, utvendig og i understell. Pr dags dato står den på originale RS4 18" vinterfelger og H/R justerbart understell, til sommeren kommer de pornografiske Zito WP111 9,5x19 felgene på. Ifølge forrige eier er det også RS4 endestusser på den. Motoreffekten er ikke høyere enn 200hk, da den bare er chippet, men det skal selvfølgelig gjøres noen endringer under panseret. Med en kilometerstand på 130 000 skal det jo ikke være noe problem å få litt futt uten at alt ryker :) Legger ved en liste om planer og ting som er gjort: Gjort: S3 resirk Cupra R lip Chip H/R justerbart understell med tüv papirer Plugger fra S3 Planer: Kjøpe brukt bfb motor å bygge på siden, så jeg har en bil å bruke til det er ferdig. Smidde stempel 81mm bore med 8;5:1 komp H-råder GT2860RS Highflow manifold 3" downpipe og 2.5" rustfri custom eksos 440 dyser, alt etter som 3" MAF-hus 044 bensinpumpe FMIC Forsterket clutch og enkelmasse svinghjul N75H race Forge resirk Bredbåndslambda Planen er å ha ca 270hk på hjul. Oppdatering/endringer i planer kommer fortløpende
  4. Mye er gjort siden sist! Montert råder og alt, dreide til med 68nm på rådeboltene, det må vel holde? Mangler bare topp pakning, topp bolter og litt arbeidslyst så er motoren oppe å går. Foreløpig kommer jeg til å kjøre på k03 turbo, til jeg får ECU som er beregnet på oppsett. Slenger med noen bilder: Motor på vei inn! Selvfølgelig med min geniale metode haha. Ser på det som bortkastet å kjøpe elefantjekk, så lagde en selv med jekkestropp og kjetting :) Helhetsbilde av bilen som den står nå. Turboen tar seg flott ut (den er bare lagt der for å se hvordan det ble) Trengte virkelig en shining i garasjen, kastet en enorm haug med ødelagte deler. Og for dere som lurer på hvilket moment dere skal ha på skruene, sjekk her:
  5. Da var det endelig klart for montering! Etter mye om og men passet kryssbolten på råden, med oppvarming og honing. Alle stempel og råder er montert i motor, mangler bare moment på rådene nå så skal alt være klart. Bildene taler vel for seg selv...: Klart! Stempler og råder i motor. Og et bilde av rådene.
  6. La merke til at pakningen på innsuget har man 3cm å gå på før man når veggen, så jeg tror jeg tilpasser pakninga slik at jeg får mere luft ;)
  7. Har et STORT problem her... Kryssbolt og råde er målt til 20mm, men det går tregt når kryssbolt er montert i stempel med råde på. Prøvd alt fra å banke det på plass til å varme opp råden, men tør ikke varme så mye mere fordi jeg er redd for at stålet skal bli sprøtt... Neste alternativ er å hone råden ned mikroskopisk lite så kryssbolten kan røre på seg. Tenker på følgende: Hone ned råden til 19,99mm fra 20mm fryse ned kryssbolt og deretter varme opp råden Høres dette fornuftig ut? dette er en relativ hastesak så svar tas imot med stor takk.
  8. Bildeupdate og spørsmål: Byggemotoren og delemotoren. Arbeidsbenken er ganske så full! Stempler og råder er klar. Garrett GT2871R turbo (ødelagte kulelager så den må overhales) Og et stemningsbilde generelt Jeg lurer på om noen vet av en porta topp til 1.8t? om du vet om noe kan du kommentere her, det hadde vært meget fint :)
  9. Igår ettermiddag tok jeg av toppen,for så å ta ut råder og stempel. Prøvemonterte en råde på veiva og det virker som om jeg må modifisere inni blokka for å få den til å gå rundt. Dere kan se bildene her, så kan jeg kanskje få en forklaring på om det er rette råder eller om jeg må skjære ut i blokka. 1stk bøyd råde! Selve blokken med stempel og råder i før demontering! Sylinderveggene ser ikke så værst ut? Kom gjerne med kommentarer til dette.
  10. Idag kom endelig pakken fra 034motorsport, den inneholdt: Enkelmasse svinghjul Forsterket clutch SCAT h-råder Rådelager ARP 2000 rådebolter ARP monteringsfett Montering vil skje i helgen/utover neste uke. Følg med!
  11. Jeg har muligens en ferdigmappet ecu som er mappet for porta topp, gt2860s og 440 dyser. er det verdt de ekstra kronene? er snakk om ca 5000 for ecu og topp...
  12. Med mye vanskeligheter blir det rotete, her trengs det en total shining! Dobbelmasse svinghjul og original clutch, bort med seg!
  13. Fått gjort fint lite de siste dagene, har ikke hatt tid. Ihvertfall så er motorstativ kjøpt inn fra jula til 599,- Prisen er egentlig ganske grei, for man får gjort ganske mye med bare dette stativet! Hadde et lite problem med skruene til clutch huset, men det løste seg med en litt større umbrako og en hammer, så nå er det demontert. Nå er motoren klar som dere ser, lakkering og shining next! Har ventet siden 21.03, herreguuud det tar lang tid å frakte deler fra USA. Neste gang velger jeg DHL siden jeg vet de er raskere, lønner seg å betale ekstra så har man delene en god stund før. Delene har ankommet norge, nå må bare posten gjøre en god jobb så jeg får byttet råder
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår