Hei
Oppsummering:
Fulgte utlagt video på bildeler.no.
Ved låsing av kamaksel skulle merket stå til "kl 12", men på Passaten var det ca. "kl 11".
Gjorde ingen endringer for registerinnstillingene, fordi låsekammen også sto riktig med disse innstillingene. Justerte derfor ikke for at reima har hoppet over tenner på kamaksel, som tidligere måling tydet på. Dessuten så reima helt fin ut: Ingen tegn til sprekker eller slitasje, eller at den var slakk. Derfor ingen behov for endring.
Benyttet først 3 mm låsepinn for å finne hullet, deretter fininnstille med riktig 6 mm låsepinn. Burde være 2 personer til denne jobben med å låse registeret, fordi veivakselen må omdreies fra hjulbrønnen, mens det øvrige registeret er i motorrommet. Før omdreining av veivaksel 2x360 grader, satte eget merke på kamaksel.
Det ble en del drivstoff søl fordi pumpe og filter måtte fjernes. Plugge slanger for å tette, jf Haynes manual pkt 2B.6 bilde 6.3b