Gå til innhold

Kane88

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Kane88's Achievements

  1. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt ramme slik at man bygge om denne type midtkonsol til å kunne montere en 2 DIN spiller ?
  2. Trimmet nei, men automat ja . Er det slik at det ikke er ett spørsmål om gearkassa ryker , men snarere når ???
  3. Skal langveis for å se på en slik bil. Er det spesielle ting en bør se ekstra nøye etter ? Turboene skal etter sigende være byttet Eller er dette en bil man egentelig bør styre unna. En leser og hører så mye rart synes jeg så det er vanskelig å gjøre seg opp noen formening om hva man begir seg ut på . Har en gang hatt en 2,6 A6 96 mod å den gikk knirkefritt i 8 år for meg. Kun vanlig slitedeler og en bensinpumpe ble byttet. Når jeg solgte den hadde den gått 240 000 km å var like fin å kjøre som den dagen jeg kjøpte den
  4. Jeg vurderer å bytte pendler bil fra en Passat 2001 2,0 Bensin. Jeg har fått ett tilbud om en Passat i samme årsmodell , men med en betydlig lavere km stand og en vesentlig større motor. Å ikke mist 4 hjulstrekk. Er det noe spesielt man bør se etter ? Vanlige feil osv !!!
  5. Det var litt uttydelig, men det så ut som om det stemte. Prøvde å laste PDF`n men fikk opp en feilmelding. Men takk. Jeg skal prøve å tyde den så får vi se .
  6. Det er en 2001 Passat med orginalt VAG ledningsnett. Kontakten er borte så jeg har ikke noe å ta utgangspunkt i . Jeg står bare med en ny kontakt og dens ledningsnett som består kun av kabler med solide farger. PÅ det orginale ledningsnettet er det forskjellige farger på kablene som feks en grå kabel med rød stripe osv . I dette tilfellet er ikke google min venn heller
  7. Koblinsskjma.pdf Problem. Skal bytte kontakt til tilhengerfeste. Kabelsettet som er lagt opp i bilen består av kabler med flerfargede kabler. feks grå med grønn stripe osv . Noen som vet hvordan disse fargekodene skal kobles med en kontakt med ordinære kabler med solide farger ?
  8. VW Passat 2001 mod , 2.0 Bensin Symptomer : Bremselys virker ikke, EPC varsel lyser konstant, ESP og ABS lampe begynner å lyse ved bruk av brems. Ved oppstart uten å benytte bremsepedal fungerer ESP bryter . Jeg har testet hard oppbremsning å ABS virker når ABS varsel ikke er tent, men etter ett par tråkk på pedalen kommervarsellyset å ABS og ESP blir frakoblet. Bremselysbryter er nå byttet på oppfordring fra Møller . Nå er jeg ganske rådløs. Jeg fant en link vedrørende dette problemet å der var det satt i sammenheng med hengerfeste, men finner desverre ikke denne linken igjen i det myldret av linker som dukker opp Bilen skal på EU om ett par uker så det begynner å haste litt. Tar i mot alle forslag
  9. Hei igjen. Tusen takk for gode tips. Sikring lokalisert, sikring byttet å volia !!!!!! Passat`n er klar for 2 nye år med 4 dagers pendling i uken a 160 km ( om ikke den nye EU skulle finne noe annet ) . Skulle ikke forundere om denne luring passerer 400 K . Den blir bare brukt til pendling å litt lengre fisketurer mellom Hamar og Trøndelag. Denne 2.0 bensin motoren har vært en trofast sliter å bruker nada olje .
  10. Å tusen hjertelig takk ! ! ! Dvs at baklysene går på parklyskretsen da ?
  11. Var ute å kikket nå. Nei venstre parklys foran er også svart. Da er det en sikring da :-) . Hvor den lokalisert ? Er det en av de som evt sitter i motorrommet ?
  12. Nei parklyset virker ikke . Kun blink og brems. Jeg har som sagt sjekket sikkringene i dashen på førersiden. Fant ingen brent sikring der. Er det separate kretser for venstre og høyre ? Er det evt en sikringsboks til lokalisert ett annet sted ?
  13. Jeg tror ikke det er plata. Jeg har testet den på høyre side å da tente lyset i pærene. Ikke korrekt, men dog alikevel var det liv. Når jeg bruker målepenn så viser den null spenning i alle kontakter. Jeg har tittet over sikkringene som sitter i dashbordet . Er det flere ? Servicehefte har jeg, men mangler manualen til bilen
  14. Har en pendlerbil som jeg har hatt en i en mannsalder. Jeg har byttet så og si alt på den. Det er en 3BG 2001 mod stv. Nå er tiden inne for ny EU kontroll. I løpet av den siste uken har den venstre baklykten sluttet å lyse. Blink og brems er ok. Jeg kan selvfølgelig ikke si med sikkerhet hvor lenge den er verdt slik, men jeg plukket opp en gammel henger borte i bygda hos noen som skulle gi den bort gratis. Når jeg huket den på så skjekket jeg lysene på hengeren og mener bestemt at jeg der burde ha sett om den ikke virket. Uansett så har hengeren også sluttet å virke på venstre baklykt å den er helt død.Ingen blink eller brems. Jeg har gått over alt elektrisk på selve hengeren å kan med sikkerhet si at den er 100 % nå. Idag har jeg åpnet alt bak og sjekket ledninger, smurt opp kontakter med elektrospray, men null respons. Jeg var under bilen bak og fant ett hull på kablen til tilhengerfeste . Den hadde falt litt lavt og ligget oppe på eksospoten. Det er nå loddet og isloert og kablen hengt sikkelig opp, men fremdeles ingen respons. Noen tips ? Jeg er lost og tom for ideer. Har baklyktene en separert sikkringskurs jeg ikke har fanget opp ? Noen fortalte meg at en død bakykt var ett kjent problem , men jeg har ikke hørt om dette før å jeg har fulgt deres råd uten at hjalp Bilen er for god til å skrotes da regreim, vannpumpe, dempere, bremser, og forstilling er nylig byttet, men å sette den på ett verksted for elektrofeilsøk er ikke ett tema. Bilen har mere bruksverdi enn det økonomiske. Alle tips tas imot med ett stort takk
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår