Gå til innhold

richard91

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

richard91's Achievements

  1. Et tips til andre som begir seg ut på denne drittjobben, når du tar av termostathuset så kan det komme kjølevæske inn i skruehullet som kan gjøre at du ikke får skrudd ordentlig til. Veldig kjipt å finne ut når du har skrudd sammen mye av bilen igjen. Den glipa er ikke så lett å se, og for min del tok det 10 min på tomgang før det kom noe ut. Jeg bare tvinna litt papir til en stiv pinne som jeg stakk inn i hullet helt til den kom ut tørr. Dessverre så blir bilen fortsatt varm, noen som har noen tips til hva som kan være problemet?
  2. Den var heldigvis ikke helt lik, denne var ganske mye lettere. Men den termostaten som var der hadde en plastikk bit på seg(se bilde), vet du om denne har noen funksjon? Plastikk biten passer ikke på den nye termostaten, men såvidt jeg kan se så holdes termostaten på plass av en kant i termostathuset, ser heller ikke ut som den kommer i kontakt med noe annet enn termostaten.
  3. Dette ser dessverre skremmende likt ut.... Takk 🙂 Burde vært ulovlig å gjøre ting unødvendig tungvint å reparere.
  4. Hmm, du er helt sikker på at det er den termostaten jeg skal ha? Eurodel mente jeg skulle ha denne: https://www.eurodel.no/termostat-magneti-marelli-352317101430 Så er denne jeg har liggende.
  5. Hei, skulle bytte termostat på min far sin Tiguan, men jeg er enten blitt blind, eller så er termostaten veldig godt gjemt. Har søkt rundt på nett, og finner kun video fra 2009 Tiguan, denne er ikke lik. Er det noen som kan fortelle meg hvor den ligger? Skulle gjerne også vist hvor sensorene er, jeg antar det er 2 stykk siden temperaturen i dashbordet ikke stemmer overens med det jeg leser av fra ECU. Edit: Fant ut hvor termostaten var, ligger video lenger nede i tråden. Dessverre så blir bilen fortsatt varm.
  6. Lageret på andre siden røyk også, så da endte opp med å kjøpe denne selv om de ikke kunne si noe om innvendig diameter https://gasolin.no/hjullagersett-universal.html Den største koppen hadde en innvendig diameter på 92mm, og passet perfekt i et hakk på hjulspindelen. Tag: Hjullagersett til 84mm hjullager
  7. Hei, har nettop bytta hjullager på en 2011 SX4, fikk låne noe universalt verktøy fra et verksted som fungerte sånn nogenlunde greit. Men jeg prøvde først å finne et sett jeg kunne kjøpe som passet, men har ikke klart å finne noe, da de fleste sett har 83.5mm innvendige mål på hylsen, mens lageret er 84mm, er det noen som vet om verktøy som passer? Har et bonus spørsmål jeg håper noen kan svare på: Alle sett jeg har sett på oppgir ytre diameter på hylsen som skal ta imot lageret, og ikke indre, er det noen som kan forklare meg hvorfor dette i det hele tatt er interessant vite? For min del har det vært mest interessant å vite indre diameter så jeg vet hvor stort lager den kan ta imot, men har vært nødt til å kontakte butikkene for å få vite dette.
  8. Skal ikke OBD2 være en standard for alle biler fra 1996? Eller har produsentene klart å sno seg unna allikevel slik at de fortsatt kan bruke sine prorietære løsninger? Ser du skriver på en annen tråd at det ofte er snakk om noen ledninger som ryker/smelter, i dette tilfellet så var det snakk om en 2006 model hvor du sa at de var på høyre side sett forfra? Er dette annerledes på 2004 modellen? Finner ikke på høyre side, men finner en svart plastikk skinne langs toppdeksel, er det denne det er snakk om? Har ikke hatt tid til å se så nøye enda, ting tar litt tid når det ikke er min bil det er snakk om. La også merke til at det lakk litt olje fra intercooler, såvidt jeg har klart å lese så kan jo det forårsake en del sensorfeil, kan det være så enkelt her? Vet du om noen som selger denne? Kunne ikke finne på eurodel, autodoc, bildeler, skruvat, mekonomen eller meca. Så da er vel bare RSA med blodpris(?) eller bilopphøgger igjen vel?
  9. Eier av bilen opplever ingen symptomer, men fikk opp check engine lampe i dashbordet og spurte om jeg kunne lese av feilkoder. Fikk da opp disse. P00CC: Fuel Volume Regulator Solenoid Supply Voltage Control Circuit Low P00C8: Fuel Pressure Regulator Solenoid Supply Voltage Control Circuit/Open Finner lite informasjon på nettet om disse feilkodene, men antar det er snakk om dårlig kontakt og/eller sensorer. Men sliter litt med lokalisere de, noen som kan hjelpe meg med det? Kan også nevne at lampa i dashbordet kommer og går litt som den vil, men kan alltid lese av feilkodene, går ikke å slette de, får beskjed om at det fortsatt er 2 feil når jeg prøver. Bruker Icarsoft CR Pro, om dette er relevant.
  10. Det høres jo egentlig ganske simpelt ut, takk for svar :)
  11. Hei, var å prøvekjørte en 2006 vectra 1.8l bensin igår, denne hadde 2-3 cm dødgang i gasspedalen, noen som vet hva dette er? Ser for meg en sensor eller kanskje en aktuator, men har egentlig aldri vært borti elektronisk styrt spjeld før. Hadde vært greit å vite før jeg eventuelt velger å kjøpe bilen. Om noen også kunne listet opp vanlige feil med denne modellen så hadde det vært flott :)
  12. Hei, under kjøring kom det et smell fra fra motorrommet, girspaken kjennes helt fin ut, men får ikke noe drivkraft på hjulene. Hører noe klunking i girkassa om jeg snurrer på hjulene når den står i "gir". Har girkassa da antakeligvis tatt kvelden, eller kan det være at det er en enkel fiks? Gjelder en 2004 x-trail, 2.2l diesel, manuel.
  13. Jeg sveiset nye kanaler på bilen ifjor, disse har allerede begynt å ruste igjen, ser ut som det hovedsakelig ruster i skjøtene, men kan se antydning til rust under lakken andre steder også. Noen som har noen tips til hva jeg kan dekke kanalene med, og hvordan jeg får dekket hver eneste mm² med stål, både innsiden og utsiden? Ubehandlet stål ruster jo så fort enn snur ryggen til det. Kan nevnes at jeg sveiste for første gang når jeg sveiset kanalene ifjor. Jeg prøvde å ta på grunning og lakk på innsiden av kanalene etterhvert som jeg hadde sveiset på deler da grunning og lakk hadde en tendens til å ta fyr, så har mest sannsynlig ikke klart og dekke innsiden ordentlig. På utsiden brukte jeg grunning, sparkel og lakk. Bruker MIG/MAG med flusstråd. Mvh RIchard
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår