Gå til innhold

zainka

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

zainka's Achievements

  1. Hei Mistenker jeg har problem med mellomaksel eller hydraulikk til 4Wd på min Sjukzuki 2007 XL7. 2Wd funker greit men når jeg setter inn 4Wd H så er det forholdsvis stor motstand i drivverket, tungt å drive. Rygging er veldig tungt. Men ingen problemer i 2Wd hverken forover eller bakover. 4Wd H fungerer forover delvis, men i 4Wd LAV så låses bakhjul mer eller mindre. Holder du på spaken for H/L skifte når du kjører i 2Wd så kjenner du en hakking/risting i spaken. Avogtil ser du en vuggende bevegelse, men det gjelder begge spaker, inkl. girstang. Noen ideer her på hvor galt det kan være... ? Ting jeg bør teste...
  2. Humm.. lærte akkurat at låsen til reservehjulet ikke er en lås i vanlig forstand. Nøkkelen skal ikke vris men bare stikkes inn ett stykke i det som ser ut som en vanlig låsesylinder, men ikke er det. Det skal løse ut en liten låsesplint/mothake og derefter skal "låsesylinder" kunne dras ut fra posisjon og blottlegge bolten som holder hjulet... Får teste det når jeg kommer heimatte til gobilen...
  3. Kjøpte en gammel Suzuki som arbeidsbil. På XL7 er reservehjulet plassert på bakdøren og låst med samme nøkkel som går til tenningen. Tror aldri reservehjulet har vert av bilen noen gang, sitter bom fast. Har brukt mengder av 656 over tid og forsøkt å lirke nøkkelen inn men det er så fullt av skit og drid. Nøkkelen går kun halveis inn og klarer ikke å vri. Vil ikke bryte for mye. Noen tips om hvordan jeg kan få dekket av før jeg evt. Kapper og skifter til nytt/brukt ..
  4. Forsøker å få kjøpt sliperondeller / slslipepapir til 125mm rondell, granulat P600 p1000 p1200 P1600 men de fleste forhandlere stopper på 320 her jeg bor. Forsøkte noen nettbutikker men uten napp. Skal brukes til lakk sliping. Noen ideer?
  5. Har en A4 2009 1.9 TDI stasjonsvogn hvor armene som justerer kurvely, festet til hjulopphenget, er knekt, på høyre side. Forsøkte å lete litt på finndel og bildeler men når jeg ikke vet hva jeg skal kalle delen så ble det plutselig vanskelig. Dipped light, heter feilen som kommer opp. Bilen stopper egentlig pga dette, (fryktelig irriterende) men det har jeg løst ved å ta ut sikringen.
  6. Min A4 har ikke isofix og det kan heller ikke ettermonteres iso-kit. Har ønsket ett sete for 3år ++ som kan monteres bakovervendt. I min gammle Mazda som og var uten isofix brukte man belter som var tredd under gulvskinnen til framsetet. Men i A4 er det ikke plass til dette under skinnene. Hvilke stoler har dere erfaring med og hvordan er de festet bakovervendt i A4 uten isifix??? Mvh Vidar
  7. Skrevet akkurat nå Ser på min første Audi A6. 2008 modell med 2,0 TDI. Har gårr i overkant av 186000 og har skiftet reg.reim og vannpumpe. S-Line utgave Hører noen sier at det er en veldig bra bil, andre er mer skeptisk med tanke på kjørelengde. Bilen fremstår som fin og velholdt. Gode seter og teknisk ser den bra ut uten at jeg har gått i dybden på den. Noe spesielt man skal passe på? Det nevnes vannpumpe, men denne er allerede skiftete. Andre sier pass på forhjulsstilling etc. Hva med motor? 2,0 TDI skal jo være det beste alternativet ??
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår