Gå til innhold

fredrikmo

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

fredrikmo's Achievements

  1. [SOLVED] Verkstedet blokkerte EGR ventil og da startet bilen uten problem. EGR er nå byttet på bruktbilgaranti og nå starter bilen helt uten problemer. Verkstedet tok 12k for jobben, men mistenker at det er billig.
  2. https://www.youtube.com/watch?v=49AxSbketSw&ab_channel=KaiFootikum Fra video: Now I got it fixed! Does your coolant disappear from time to time? Mine disappeared, at the beginning, I had to pour some coolant in a one or two-month interval. It depended, how aggressively I drove. (on road trips at speed 140km/h I had to pour coolant quite often). In the end (before I got solved) a couple of times per month. In my case there was a micro crack in the upper engine block, coolant got into the first cylinder, it also killed a glow plug, which is quite important in winter for ignition. So the first thing you should try is to check engine compression and are your glow plugs moist, they shouldn't be. If so, consider save some money or sell the car. PS. this case might kill EGR too...
  3. +1 Har eksakt samme problem på min Golf Mk6 2010 105hk TDI. Ting jeg har prøvd er nytt drivstoffilter, en flaske med dyserens, gløde gjentatte ganger før start, skifte olje, skifte oljefilter, skifte luftfilter. Ingen av disse tiltakene har utgjort noe forskjell. Jeg må starte bilen ca 10-15 ganger før den til slutt vil gå for egen maskin. Når bilen først har startet går den som ei kule uten noen form for nøling i gassresponsen. Er det -8c starter den på første forsøk uten problem. Ingen feilmeldinger, null nada. Batteriet oppleves som sprekt, men begynner å bli sliten når det er -18c og jeg vrir om nøkkelen gang nummer 15. Jeg har målt motstanden i glødepluggene og kommet frem til at alle glødeplugger har en resistans på 0.5 - 0.8Ω. Gjennomsnittlig drivstofforbruket er 0.45Liter/mila på langkjøring på vintern. Bilen er inne på verksted as we speak, men de finner ingenting. Verkstedet skal ha bilen i en ukes tid for å prøve et par kaldstarter.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår