Gå til innhold

Tom i Hønefoss

Bruker
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Tom i Hønefoss's Achievements

  1. Hei, Har en MB 2013 GLK som for 5 uker siden gikk i nød-modus. Satte bilen inn på et verksted som er kjent med slike ting, og de konstaterte feil på EGR-ventilen. Den ble skiftet og partikkelfilteret ble regenerert, men etter kort kjøretur gikk bilen i nød-modus igjen. Da var det feil på Map-sensorer. De ble skifta, men etter en kort kjøretur kom nød-modus igjen. Da vardet feil på ladetrykksensor. Bilen ble gitt opp av verkstedet og levert til MB merkeverksted på Ringerike. Der konstaterte de feil på ABS ring + en temp.føler som de reparerte. Etter en kort kjøretur, gikk bilen i nød-modus igjen. Ny feilkode på EGR-ventilen som nylig var skiftet av det første verkstedet. Fikk tilbud om å skifte EGR for 17.000,-. Spurte om de da garanterte at bilen ble kjørbar igjen, noe de ikke ville være med på. Spurte da om de tok ut igjen den nye EGR-ventilen som de tenkte å sette inn dersom den fikk ny feilkode på den også. Det gjorde de ikke, sa sjefen for verkstedet. Vi driver ikke med test av deler på biler. ?? Hyggelig kar? Så der er jeg nå. Jeg har nektet verkstedet å gjøre noe mer på bilen, da jeg kan risikere å måtte betale for skifte av del etter del uten at bilen blir kjørbar. Jeg vil vite hva de må gjøre for å få bilen kjørbar og prisen på det og har bedt de om å gi meg en redegjørelse med pris. Har ikke hørt et eneste ord fra dem. Noen som har tips i saken om hva problemene egentlig bunner i og om hvor jeg evnt. kan få hjelp? Har kontaktet Flissundet Motorservice på Flisa, som er spesialister på motortrøbbel. Tenker å levere bilen dit dersom BOS ikke er villig til å samarbeide om dette. Hilsen Tom Johannessen
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår