Mickey Thompson
Bruker-
Innholdsteller
116 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Mickey Thompson
- Bursdag 09/19/1956
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Race Cars, Mc, Båt Racing
-
Yrke eller sivil status
Laboratorie Ingeniør
Contact Methods
-
Bosted
Vanda, Finland
Mickey Thompson's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Finske rallymästaren Sebastian Lindholms fd bil - Fabriksbyggd GrA ombyggd till WRC Ford Escort Cosworth - FACTORY Built Mountune Racing Motor - 200 Block Full WRC-Specifikation, Långa bultar - WRC Breader vevhusventilation - Vevaxel WRC Special - H-Profil stakar med ARPBult - JE Högkompskolvar, med Stempet kjøling i Motor Blocket - ACL Race Lager - Högtrycks Oljepump - MOUNTUNE WRC Topplock - Koperrings Toppakkinger - Dubbla ventilfjädrar med Retainers - Solida Tryckare - Kamaxlar WRC Specifikation - Quaife Kamdrivning - Kylsystemet, senaste WRCuppgradering - Aluminiumkyl - AP Racing 2-Skivig koppling - WRC Grenrör - WRC Motorfästen - WRC Special TURBO från Svensk Turbo Service med 34 Restriktor = - 350 Hp / 670 Nm, ( utan Restriktor 500 Hp / 800 Nm ) - NIRA i 3 MotorStyring med COP och ALS Launchcontrol - Etanolkonverterad - Magnesium Oljesump - 8,5" Fram Diff med Kylning - 9" Bak Diff - FFD 6 vxl Sekventiell låda med Gear cut med Vxlindikator med separat Kylning - Handbreak Release - Fram och Bakvagn med Magnesium Armar bak - Central System Brandsläckare - Intercooler Spray - ATL Fuelcell - Kevlar golvskydd under hela bilen - 350hk / 670Nm med restriktor - 500hk / 800Nm utan - PROFLEX 3-vägs stötdämpare - AP Racing Bromsar - Sparco Racing Stolar - MoComp 6 punkts Bälten - Fullbur - MXL DASH Logger - Nylackad! - Vagnbok Sjekk Bilder :yummy: http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=27025 Tel 0046 709 72 08 34 David eller Tommy mats.bjo@home.se Kan stille i Rally, Rally Cross, Gatebil Extreme Pris; 695,000 Sek = 610,000 Nok .
-
Europas Raskeste Pro Street Nova -65 for Salg Rullende eller Turn Key :fire: 7,45 sekunder på et 7,60 sekunders Index. http://www.garaget.org/?car=246852 Film; http://www.garaget.org/video/103631 Kan selges med den her 615 Top Street World Champion Motoren og JW Mega Power Automat http://www.garaget.org/video/103635 mats.bjo@home.se
-
4 - Sale hvis noen vil åka fort Nova, ( taksänkt ) -65;a intagen i Sverige 1965. ( fd. Robban Rahms Vinnar bil, Birka Cup / Stockholm Open m.m ) Lysen, blinkers, Bromslysen fungerar, Svenska papper m.m. Försäkrad i Folksam m.m. Bästa tid på Strippen, 7,45 sekunder ! ! ( en av dom snabbaste Pro Street Bilen i Sverige, med 7,60 index ) Mycket svår att slå på Gatan, Hjullyft på alla Gator / Vägar / Strippar ! ! Detta här är absolut den ultimata Gatbilen i Europa. MOTOR: Nu med en = 600 Cu in, PAT MUSI ( ja det säger väl allt ! ! , Pat Musi / Robban Hallberg har varit med på att bygga Motorn ) ca. 900 Hästar utan NOS + 450 - 500 Hp Lustgas Växellåda: Dedenberg, BTE PowerGlide, Sprängsäkert hus ( kolla bilderna ) 8" Turbin ( Danielsson Special Converter ) Bakaxel: Ny Ford 9" Bakaxel med 4,11 Utväxling ( monterad och inställd av Snowboll ) Besiktad på Strippen för, SFI, 7,50 sek. Kan eventuellt säljas Rullande utan Elektronik / Bränsle pump / Mätare, Motor och Låda. :naaaws:naaaws:naaaws:naaaws:naaaws
-
Evo 6 Tommi Makinen Edition, Time Attack, Extreme Gatebil 2000 Modell, Svensk såld, 50000 km Motor: - Eagle H-profil stakar - Wiseco "HD-1400" smidda kolvar - ACL trimetall racelager i hela motorn - ARP pinbult i toppen och botten. - SETRAB oljekyl - Balansaxlar urtagna (Mitsubishi original remova kitt) - Powerflex polyuretan motorkuddar. - Bottendelen är borrad, balanserad och viktjusterad av FP Engines - Evo 8 topp, portad och planad - Ferrea ventilstyrningar, tätningar - Ferrea +1mm Rostfria ventiler både på insug och avgas - GSC Power division S2 kamaxlar (274/274 grader och 11.2/11mm lyft) - GSC Power division enkelfjädrar/brickor med titan retainers - MIRAfrästa ventilsäten - HKS ställbara kamdrev - HKS Kamrem - AUTRONIC styrsystem - Avgassystem Custombyggt av TC. 3" hela vägen i rostfritt, utan kattar. Med uttag för bredbandslambda. - DN Performance Grenrör av "Equal lenght" design. - TIAL 44mm Wastegate med utlopp rakt ut under bilen (Screamerpipe) byggd av Tc. - Garrett GT3582R vattenkyld kullagrad turbo, 0.82 avgashus, 4" portat intake, egentillverkat 4" insug med KN filter - Custombyggd Intercooler. 3" tryckrör i aluminium - Boomba racing 75mm billet spjällhus med uttag för Mitsubishi original TPS och IAC - Magnus motorsport V5 insugsplenum - Separata spolar på varje cylinder. (Coil on plug) - Exedy tripple plated kolfiberkoppling med Exedy lättat billet svänghjul i Crommolly. - Komplett Evo IX RS bakvagn med mekanisk lamelldiff och stålhus - Svarvade aluminiumbussningar till hela växellänkaget. Upphöjt spakställ med Sparco knopp och Energy bussningar för stummare montering Chassi:- Tein monoflex ställbara fjäderben med justerbara toppmounts - Fjäderbensstag fram Däck Fälg:- 18 tums Rota P45F Fälgar Interiör:- Sparco 6 punkt helsvetsad WRC bur i Crommolly stål. - Flockad bräda och dörrsidor fram - EGT och laddtrycksmätare och AEM bredbandlambda och bränsletryck monterade i kolfiberpanel i mittkonsolen. - Sparco moccaratt Snap off nav. - Svarta Sparco evostolar - Svarta Sabelt 6 punktsbälten. Styling: Kolfiberhuv Bygg kostnad: CA 700 000 Skr Pris = 395,000 NOK +46 70 210 51 42 David
-
NYTT PROJEKT = Europes raskeste Gatebil ? Top Street Winner, Chevy 615” / Bruno Drive / 3-speed G-Force Aluminium 615” Reher & Morrison motorn. 1328 HP, utan NOS ! ( Totalt 45 repor ! ) Chevy 615" Procar, Reher & Morrison, Sonny Bryant 4.625 Vevaxel, GRP 5300 stakar, Donovan 1/2 solid Hel-Aluminium block - machined for thicker sleeve's etc. Reher Morrison Raptor CNC Toppar, med, Jessel vippor Holley 2 x 1150's, Special Pro-Filer Reher Morrison Insug modifierat av Reher, himself Special Crane Cam, + 904 Pro Series Lifters, Manton 1/2 push rods, Jessel Kamdrivning MSD Digital 7, har ett 6.59 setup, med pills och MSD program files. Moroso 4 1/2 Stage Dry Sump, Zipper Oil pan Vacuum pump och Water pump. High Torque Starter Motorn har endast gått, Totalt 45 Repor, ( kolvar, stakar, ringar, lager, fjädrar bytta efter 40 repor ) Motorn är byggd 2005, för ett speciellt ändamål, och det att vinna, NSCA Top Street i USA NSCA Top Street Championship and Record Holder, 2005 – 2006 Best ET 6,59 sek i en, 1340 kilos Vette, med JW-Glide, + ett steg NOS 1328 HP, i Dyno UTAN Lustgas. Kolla Filmen från NSCA Top Street Finals. http://www.youtube.com/watch?v=zBPznlO4UfM Vinnar Motorn kostade över 70,000 $ att bygga hos Reher & Morrison USA. JW - lådan är nu utbytt till en Bruno Drive / GForce, bästa lådan som finns att köpas för pengar. BRT Converter Drive http://www.brunosautomotive.com/brc.htm 3–Speed G-Force Clutchless Transmission http://www.gforcetransmissions.com/tran_gf2000.asp Jag vill konvertera motorn till E85 med ca. 1400 Hp, ingen Lustgas eller Turbo. + 1000 kg Street Bil. Söker efter ett Team / eller någon som har Broms bänk som vill vara med i detta Vilda Projektet. . . . eller alternativet att Sälja Komplett Motor / Bruno Drive / G-Force 3-Speed / Neil Change Turbin Trevlig Midsommar, :fire: Tommy Björk 004670 52 90 900
-
Biler for salg; Cuda -70 Pro Street, ( Reportage av Bo Lundvang i Bilsport till Elmia mässan ) http://www.garaget.org/?car=180812 Charger -68 ProCharger, ( Bilsport fotografen har redan skrivit Reportage ) http://www.garaget.org/?car=181956 Ford Escort WRC Impreza WRX STI Rally "Xtreme Time Attack" (2004) http://www.garaget.org/?car=181793
-
Top Doorslammer bytes mot Pro Street Turn Key Bytes mot Pro Street bil, Rullande eller Turn Key. Kom med förslag, en av Världens finste Top Doorslammer / Pro Mod Corvetter kan bli din ! 2003 Tim McAmis 53 Corvette 115inch wheelbase delivered November 2004 from Tim McAmis shop Only 56 passes since new SD Paint 2100 lbs wet without driver Current 25.1 tag, 6.00 or slower Turn Key only! Coan turbo 400 Ultimate 3 speed transmission with Coan bolt together converter (3000 HP stuff, the best out there) Strange 4.29 gear with Ultra case Brand new 16 inch Weld racing bead locks Goodyear 1490s with 6 runs and Hoosier very soft compound with 3 runs Dual Stroud chutes with Launchers and air assistance V300 race pack w/ all manuals, usb key, software disc, setups and runs Car is all Carbon Fiber with Carbon fiber Tubs and chrome package from Tim McAmis Fresh air system with air pump to the driver’s helmet Digital 7 plus 7531 Ignition with HVC 2 coil Set-up for small or large driver (5 foot 7 inch-150lbs to 6 foot 3 inch 250lbs) Digital delay crossover box (CTC plus) Chrome Pro Jacks Moroso transmission cooler Davis aluminum radiator Halon Fire system 8 foot Promod wheelie bars Brand new seat belts and window net Motorola Racing radios with chargers and everything Chassis bladder for transport 16V turbo start battery with 2 chargers Spare drive shaft (power glide) Precision performance air shifter with 2 bottles Laptop with all data to go with the car Yamaha golf cart, painted to match All weight bars to go with the car Spares: Spare drive shaft (power glide) 2nd scoop to go with the car (painted to match) Spare Hogan sheet metal intake (drilled for nitrous but never used) Flowmaster mufflers Quarter pro 2 speed shifter (for Powerglide) 7AL3 ignition Spare set of wheels (Not Bead Locks, just screws) Coan Big Dog Transmission with Converter (3000 HP stuff, the best out there) (both powerglide and converter fresh from Coan) Strange 4.10 gear set for Ultra case Misc belts, hoses, wires, MSD chips etc. Moroso vacum pump Digital delay crossover Engine: 815 CI Engine, best of everything and 16 passes since fresh. 11.625 Deck Height 5.00 bore space CN Billet block (1 inch Cam rise w, 55 mm ball bearings) Alan Johnson billet Heads Bryant crank (5.610 stroke) JE Pistons GRP Rods T&D rockers Comp. Cams w/ 4,7 swap CFE Intake Pro Systems Carbs (Split Dominators, Wilson Spacers) Jessel Lifters ProMod Moroso vacuum pump 5 stage Pro Stock Peterson dry sump system ATI Damper Engine Diaper Tim McAmis Headers with Stainless collectors This car is run on a very soft tune up at 24 degrees of timing. We shift at 7200 and run through the traps at 7100 and timing at 24 degrees. The car runs 6.90s all day long with this setup @ 3200 feet elevation with a 1.02-1.03 60ft time. It runs 6.90s all day long like a bracket car. With timing at 28 degrees and shifts 200 rpm higher on a good track this car has been in the 6.70s. The car was built with the best parts made, Period. One of the best cars to come out of McAmis shop. This is not a double rail car but good up to 2500 HP per Tim McAmis. Ask Tim McAmis and he will confirm. It is a very special chassis. There is a metal tab on the chassis signed by Tim himself confirming that this is a specially built lightweight car. Check the pictures yourself. It looks even better live. The paint is immaculate and the chassis is like new. Don’t wait for a new car to be built, fly in today, pick it all up and drive home. Start your racing tomorrow. The car is very consistent and the engine runs like a bracket engine. Just check the valve lash and go out there to run 6s on any track. Every spare goes with this car and I mean EVERYTHING! I have belts, hoses, rockers, pushrods, rods, pistons, intakes, transmission, converter, etc. Price for the car is 99,000 Euros complete with all spares, pro jacks and Golf Cart! Also, Rolling Chassie or exchange in Pro Street Car Pris: 99000
-
SUBARU Impreza WRX STI, Tommi Mäkinen Racing 2004 grupp N4, FIA 6 gir og stillbar Center Diff ( DCCD ) Bilen er Bygget og Leverert av Tommi Mäkinen Racing 2004. Byggt på en sprillans ny Bil/Kaross fra begynnelsen, årsmodell 2004 Intyg fra FIA Tecnical and Homologation Department. Kjørt endast, 13500 km, ! ! Bilen er i kjempe fin. Ny overhalt Motor med SuperTech Stempler, ACL Lager, ARP Buolter med mer. Effekt: 293 Hp / 532 Nm vid 3570 varv Bremset og instilld av TS Motor i Finland som hjelper de fleste RallyTeamen Elektronikk: GEMS Motor Styring ECU, Girkasse: Modena forsterket innehåll, 6-gir, Drivning; Fram och Bak med kraftigare Stellbar Diff ( DCCD ), av Tommi Mäkinen Clutch: 4-puckers sinterlamell Alle Kevlar / Kolfiber deler, innersider på dørrerna, skydd under bilen av Tommi Mäkinen Elektrisk OMP sprinkel System, Sabelt stoler og Sabelt belten Kevlar og kolfiber, skydd under bilen m.m. Tilton Huvud Brems Cylinder med Stålomspunnet runt om. http://www.gatebil.no/index.php?objectid=3392&pageid=142 Pris = 388,000 NOK > > > 49,000 Euro Rally Special Bremser og Proflex Evo2 Coil Over Dempere. (Selger bilen billigere med GT Subarus bremser og fjederben) Her er en exakt like bil, men den er mye mer påkostet; http://www.prodrive.com/level4.html?id=132 ( sjekk prisen ! ! Price: 280,000 €uro > över 2,3 miljoner Norske kroner ) ,
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.