Gå til innhold

espen

Bruker
  • Innholdsteller

    588
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om espen

  • Bursdag 02/01/1973

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen, Norge

espen's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jeg er nysgjerrig på SAAB 9-2x, og lurer på å importere en slik fra USA. Dette er jo en Subaru Impreza WRX med SAAB-stuk og bilene er veldig billige der borte. Denne bilen ble en spektakuær flop da den kom, men samtidig virker den veldig attraktiv - en slags stealth-Impreza som er like tuningvennlig men ikke vekker oppsikt. Jeg syne til og med de ser skikeklig bra ut... Jeg vet at det finnes noen slike i Norge, men er det noen som kan hjelp meg med å komme i kontakt med eierne? Hvis det er noen som kan hjelpe med kontaktinfo eller bilnummer så hadde det vært fint. Gjerne på PM, ikke sikkert de er så keene på at det legges ut her.
  2. Ja, kompressormotorer vinner i Top Fuel. Men det har kanskje noe med saken å gjøre at det er påagt å bruke en bestemt type kompressor? Det har vært bygget motorer med både Lysholm kompressorer og med turboer. Begge var så store fremskritt at de ble bannlyst over natten. Fortsett å finne eksempler på at kompressor er overlegent turbo når konkurranse ellers er lik :fatality:
  3. Alle bilene er til salgs, og mange av de du ser har fått nye eiere. Det er rette tiden å selge slike biler på nå vet du, jeg tror ikke det har vært en eneste uke siden oppstart hvor det ikke har gått minst en bil i segmentet 500.000-1 mill pluss. Ta en titt på de nye sidene deres ;)
  4. Det er et parkeringshus inne i fjellet her i Bergen. Tøft men vanskelig :)
  5. evo arrangerte nok et treff på Eikås den 19 juni, og selv om det er ferietid og siden i er i Bergen fikk det tradisjonelle regnværet, så var oppmøtet upåklagelig. Med depotet fullt av fine biler og hard satsing på banen var det duket for mye gøy så lenge det var tørt, og mange snurringer når det begynte å regne..! Vi monterte loggeren vår i noen av bilene, her kan du se en sammenligning av en 4wd Cosse på R-dekk og en Pug 205 GTI. I fossregn - ser ut som R-dekk funker på vått også ;) Les artikkelen her!
  6. Det er umulig å komme med noen garanti, men hvis planene de har lagt går i orden så skulle banen være klar på slutten av sesongen 2006.
  7. Fikk mail fra Per Myklebust tidligere i dag - han la frem over 2200 stemmer på møtet i morges, og det ble veldig godt mottatt. Motsigelsene fra miljøvernerne ble trukket tilbake, og den nye reguleringsplanen for motorsportanlegget ble vedtatt Myklebust ba om at kampanjen ble liggende ute en stund til siden det var flere politikere som mente at dette var et veldig godt virkemiddel for å komme gjennom i fylkesstyret. Den videre fremdriften kunne han ikke beskrive riktig enda, men ting ser mye lysere ut for asfaltanlegget i Matrefjellene! Det stemmer at banen ikke komemr til å ligge i Rosendal sentrum, men i fjellene et lite stykke unna. Men ettersom veldig få har noe forhold til hvor Matrefjellene er i verden, valgte vi å kalle det for Rosendal. Det blir vel omtrent som å kalle Lysaker for Oslo - det er vel kanskje ikke helt korrekt, men sett fra andre siden av landet så er det en ganske god indikasjon på hvor langt unna det er..? Vi har fått et par spørsmål om det metodiske i innsamlingen av underskrifter. Det er en sak man eventuelt må ta opp med opprop.no. Vi valgte bevisst å bruke en ekstern tjeneste til å håndtere dette slik at ikke de som er involvert i saken skulle ha noen form for mulighet til å redigere listene. Hvilket vi ikke har, og ikke ønsker å ha.
  8. Ja, 1800 passert - nå gjelder det å stå på folkens! Klarer vi 2500 før møtet på onsdag?
  9. 1350 når som helst nå. Kom igjen, dette går jo fint!
  10. 750 stemmer er passert! Takker de her inne som har signert og oppfordrer resten til å følge på. Dette initiativet er bra både for motor interesserte og for andre bilrelaterte tiltak. I Rosendal planlegger de å gjøre en studie av ungdomsulykker før og etter banebygging - resultatet håper jeg viser det vi tror det vil vise, det vil nok gjøre det lettere å gjennomføre lignende prosjekter andre steder i landet. Ja, og ikke minst - med en ok bane på vestlandet i 2006 slipper vi kanskje å kjøre 50-60 mil for å strekke litt på bilene. Tipper det er en del som kommer til å bli overasket over hvor mye fint som slumrer i vetlandske garasjer... mye fett å se!
  11. Norsk Sportsvognklubb arrangerte isbanetreff på Dagali 29 januar. Full av forventning pakket vi bilen full av GPS-logger, kameraer, linser og mengder av varme klær og satte av gårde med friskt mot. Vel fremme etter å ha tilbakelagt en inspirerende kjøretur i strålende sol og på perfekt vinterføre fra Geilo, ble vi møtt av en smilende gjeng i ivrig aktivitet rundt et stort bål i depot, og fem-seks snøskyer rasende rundt ute på isen. Til artikkelen på evo!
  12. Vi har gjort en lang serie målinger på en Speedbuster boks til en 2001 BMW 320D 150hk. Resultatet ble bedre enn ventet, boksen fungerer faktisk veldig bra :) Jeg har vært ganske skeptisk til tuningbokser etter at jeg teste en "1. generasjon" boks på min forrige bil ('97 Golf TDI 110hk) - den røk som et dampskip og rykket under pådrag. Denne boksen, derimot - fungerer fint og røk ikke noe spesielt. Virker nesten som boksene har blitt "voksne" nå..! Hele artikkelen her...
  13. Kan nevne at jeg nettopp har solgt en lignende bil for en god del mer enn dette, og det er de fn meg verdt også. Den første som prøvekjørte bilen kjøpte den på stedet, ingen pruting, ingen masing. Får ingen diesel som matcher dette for disse pengene, langt i fra :D Hadde jeg ikke hatt behov for mer plass så hadde jeg ikke solgt den på mange år. Det finnes beder steder å avertere en slik bil... ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår