-
Innholdsteller
1,437 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Era
- Bursdag 02/14/1973
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Cars, people and you dentist
-
Modell (eks S4)
Vega
-
Biltype (eks Audi)
Chevrolet
-
Årsmodell (eks 1995)
1974
-
Yrke eller sivil status
X-ray
-
Motor (eks 1.6)
5.7
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Way to much to list...
Contact Methods
-
Website URL
http://www.drive4fun.net/~era/
-
Yahoo
erik_norway
-
Bosted
At your local dentist...
Era's Achievements
Oberst (9/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hvorfor skal alle ha gammle topper med gammalt design og heller tvilsom flow? Når man kan får nye sprekkfrie i stål for for 5-6000,- Kjøp et Edelbrock sett med komplette alu topper, cam, insug, gasser mm og vips 400hk +/- kommer an på komp og tilstand på resten av motoren. Stå på lykke til med jakta på Corval men sjekke NØYE er veldig mange dårlige eksemplarer av dissa årgangene i landet. Era
-
Å en 1 gen Nova med glassfiber front, dører, bagasjelokk og nytt front clip burde være 11-1200kg + bur da sef hvis man skal ha leke bil. Men sint småblock i en 1.gen Nova med rett chassi tror jeg er knall gøy. Era
-
Men det er en Ford grøssss hehe. Tror nok du sliter her men Nova, Tiger v8, Chevrolet Monza, Mustang 79-8x, er nok noen som er ned i mot men veier nok 1200 +/-kg på vekta de au. Min Vega stv med LS1 veier 1280kg som den står men da med tung Jaguar aksel og ikke letta kun forsterka. 4v motorer ja det laget Peugeot, Bugatti, Offenhauser for mange mange år siden det. Direkteinspøytning blei vel laga under ww2 om jeg husker rett. Overlading ja det er også stein gammalt. Blokeringfri bremser laget RR i 1908 eller noe på Silver Ghost var det vel. Mao fint lite vi kommer opp med i bil industrien er nytt... Stå på bygg bil og ha det gøy... jeg bygger hus og snart garasje.... til barnevogna... så mekke mekka til pappa hehehe. Så da får Duccen til kona stå på kontoret så lenge. Era
-
200SX? med LS1? Da skal du ha 2004 GTO motor med bunnpanna i rett ende og agregater på rett plass. Lykke til Era
-
Har sjekka at ikke noe gir seg og finner ikke noe og etter en sommer med hard bruk burde noe gitt seg men det henger sammen. Ja er i Alfa Orginal K hemmer er satt på plass igjen hjalp litt men ikke i nærheten av nok. Fjærtrykket er regnet ut av en svensk kompiss som utvikler chassi på nye volvo og bygger sint utgave av en annen Alfa basert på samme understell så har tenkt litt men han hadde 300punds fjærer i riktig lengde liggande så er litt testing men de bruker det på Escort MKI og II på asfalt og da veier de 300kg mindre en min bil... VI får se nye Bilstein Racing med custom tilpassa ventiler bak skal også på plass. Nå er det husbygging... Era
-
Min er trolig ikke 100% men gjordt etter beste evne. Nedre bærearmene peker rett frem og ligger horisontalt. Men pga plass under bilen og bakakselens konstruksjon sitter topp staget på siden av klokka mao ikke bra. Men missforstå meg rett 3 link er MYE MYE bedre en T bar opsetter som er orginalt eller en orginal 140/240 4 link med myk gummi. Men det kjennes ut som bakakselen styrer litt, mao ikke direkte overstyrt men styrer litt med pga mangel på øvre feste gir akselen litt etter er teorien. Etter og ha kjørt 240 med det de kaller riktig bygget 4 link hvor akselen ikke styrte i det hele tatt kjennes det sån ut. Men her er mange faktorer. Etter og ha flytta RC ned må fjærene byttes da tyngepunktet nå har vekt arm ned til RS som gir krenging... Men d ligge rnye Bilstin racing i stua og 300punds fjærr er på vei... Era
-
For min del senka jeg rol senteret med nesten 10cm da Alfa`n har T bar som tar sidekreftene orginalt å d sitter på toppen av akselen. Foringene er unibals og urethan så de fleksa ikke stort lengre. Fordelen er at bakakselen beveger seg fritt uten noe som låser slik ofter 4 link gjør spes hvis de er feil kontruert. Era
-
Det er noe helt annet da sitter det to digre lange armer fra bladfjær festet frem til et felles punkt v/girkassa. Det han har laga er 3 link. Av noen sakt at er bedre en feil konstruert 4 link. Men etter og ha kjørt med det selv i sommer må jeg si at riktig 4 link er bedre da rumpa ikke styrer like mye... Era
-
Austin Healey 3000 med Small block 389 V8 motor
emne svarte i Era sin Gamlebilen i Amcar - amerikanske bilmerker
En 283 burde være enkelt og få godkjent oppi der da. Dokumentere effekten og vekt på det du har i nå mot orginalen og det burde være en smal sak. Men med dagens tillsyn så spørs det da... Men het tips er dokumenter mest mulig. Lykke til. Era -
Problemer med å få registrert trans am
emne svarte i Era sin 83 trans am i Amcar - amerikanske bilmerker
Er bilen flyttegods er det lov hvis ikke skal de være orange. De fleste henger på et sett ekstra under fanger og tar ut pæra i den andre og vips ok, demonters og legges på hylla til nestegang... Era -
Austin Healey 3000 med Small block 389 V8 motor
emne svarte i Era sin Gamlebilen i Amcar - amerikanske bilmerker
Hvis du kan dokumentere at den var godkjent sån i USA er alt mye enklere men ikke lett forde... Era
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.