cossi
Bruker-
Innholdsteller
22 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Norway
cossi's Achievements
Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Alle nye blokker som selges i england, er tyrker blokker. Like bra kvalitet som 205 blokker. Så skal du ha mer enn 400hk, så er det en dårlig investering.
-
Austin 850 cooper, 1962 model, selges 45000kr. Meget bra stand. Jens mobil 41901088
-
Jeg ser att du er fra Fredrikstad. Da kan du ta kontakt med Jens Hannestad.
-
-------------------------------------------------------------------------------- Hei alle bilinteresserte Vi prøver å arrangere en kveldstreff for alle som har lyst og muligheter å komme til Sefa bowling Sarpsborg den 5.april.(ligger like ved sarpsborg jernbanestasjon.) Kvelden vill være kombinert nøye med nytte. KRB vill være tilstede og informere og svare på spørsmål anngående turbo o.l. Det vil være representanter der fra Norges bilsportforbund, da de har vist stort interesse for å utvikle muligheter for oss vanlig gatebilmennesker å kunne få mer tilgang og muligheter til baner og annen motorsport arenaer rundt i norge. Jobber også med å få sentrale personer fra racing/rally miljøet til å møte opp med en eller flere representanter. Vi regner med stort oppmøte, noe som burde gi store muligheter for å utbytte ideer og annet som skulle være av interesse. Vi har sagt att vi tar en pris av 150kr pr. person, og da inngår 2 runder med bowling, pizza og 1 valgfri drikk (øl eller brus). Det finnes anledning å kjøpe mer øl/brus hvis det skulle være av interesse. Vi ser gjerne att du melder din interesse så fort som mulig, da det blir mye lettere for oss å kunne planlegge hele treffen så den flyter så lett som mulig. Også hvis du har ideer om ting som burde være tatt opp på møtet, så send gjerne det også til oss. Vi har satt tiden for møtets start til 19.00 Du kan sende påmelding til følgende cossi@online.no jen-han@online.no ketiand@frisurf.no Vi ser også gjerne att du skriver ditt navn,telefonnummer og emailadresse, da det blir lettere å informere for fremtidige møter eller annet. M.v.h Rune
-
Tok inn noen RST på begynnelsen av 90-tallet, da det var lovlig med skjøting av biler. Artige biler, fine å kjøre. Svakheter er : ved trimming når du nærmerer deg 200hk, er blokka ett svakt punkt. Diffen i girkassa, veldig viktig med nok olje, og riktig olje. Hvis du skal kjøpe, og trimme en RST, så ikke gjør den feilen som mange gjør, billig trimm. Da får du det problemet att motoren ryker. Mange "amatører" tror det er bare å skru opp turbotrykket, og det går noe jævlig, men den gleden er kort. Finn deg ett seriøst trimmfirma, helst i england, tror det blir mye billigere der enn her. Så blir det rett fra første stund, så slipper du å ligge under bilen hele tiden. Søker du hjelp med ting fra england, ta kontakt med RS-owners club i england, veldig hyggelige mennesker som gir deg råd, og tips. Vill si att en RST stiller i klassen med golf 16v o.l. Men den store forskjellen er att det sitter en Turbo i bilen. Jeg personlig synes lyden av turboen, og den lille kikken du får når turboen begynner å lade er mye av kjøregleden. Billig bil å trimme til ett artig effektnivå¨.
-
Har hørt att skinne bobbla har rast motor:confused: Men det er kanskje slik man ikke vill offentliggjøre.
-
I granada 2,8i sitter det ZF-diff. Så det er en billig og bra måte å løse bakdiff problemet. Men skal du opp i 600hk-klassen, så vil ikke diffen holde. Ruud racing raset diffen forleden etter hva jeg har hørt. Han kjørte på 7,5 ZF diff. Det blir ikke ferdig i år. Det blir litt mye penger å legge ut i ett svep, så målsettningen er att den skal stå ferdig når snøen smelter til våren. Det er jo også dumt å stresse sammen bilen får å få kjørt noen uker i høst, da blir det ikke 100% sammensatt. Da er det bedre å gå å pussle og "kose" seg med bilen i vinter. Tilbake til bakdiffen. Hvis du drar på en skrot e.l, når du skrur av lokket så skal det stå ett nummer inne på difffen, men får att det skal være rett diff, så skal koden også innehold ZF. Lykke til:D
-
Hei gamlå. Tror jeg vet om en som skal selge en brukt 9" GRPA bakdiff. Han har snakket om å selge, men hvis du vill kan jeg spørre. Tror vi snakker om prisklasse 25-30 lapper. Men det er tross alt det VÆRSTE du får.
-
Datasprut ønskes kjøpt!!
emne svarte i cossi sin Audi quattro turbo i Deler, felg, dekk, bilstereo osv. til salgs
Hva slags programvare er du ute etter? -
Da skal du være oppservang hvis du begynner å kjøre på 1,8 - 2 bar trykk. Hvis du "bruker bilen litt" så må du nok før eller siden etterdra toppen. Kjenner en del som bruker ARP, og alle har etterdratt toppen sin, bortsett fra 1, og han skal sette på ny topppakning i morgen faktisk. Så klart kjører du pent å rolig, så går det nok greit. Men hvis du lever etter "put the pedal to the metal" så skal du nok se att før eller siden så begynner du å kjøre trykk i vannet ditt.
-
På ARP bolter har jeg blitt anbefalt å dra 10kg, og ikke noe mer da du kan ha uflaks og sprekke blokka. Ikke for att den sprekker, men det har skjedd. Og husk å etterdra hvis du bruker ARP. Da skal bilen varmkjøres, og deretter skal den etterdras.
-
euro1: 550nm, er vell litt for lite holdbarhet for motoren til gamlå. Hvis skinne bros bygger en motor likt som jens har byggd glomma motorene , så skal motoren gi en del mer enn 550nm. Så det må jo være litt dumt å legge masse penger i en girkasse som ikke kommer til å holde så lenge. Det var det jeg mente med mitt forrige innlegg. Da må det jo være bedre å finne rette girkasse med en gang, selv om den kan være dyr(koster nok så man pisser blod når man hører prisen). Gamlå: Skal du ha en porno bakdiff, 9" GRPA, ny i kasse fra Ford motorsport, kan jeg skaffe deg en slik for ca.30lapper. Ny aldri brukt. Koster fra Ford ca 75lapper. Har selv kjøpt en nå, og den er virkelig porno. Tror nok man får problemer med å kjøre i stykker den. Utvekslingen på diffen er 4.44. Bra utveksling hvis du skal kjøre stripa.
-
Hei gamlå: Gå inn å sjekk på nettet på t56 girkassa. Tror ikke den holder i lengden for deg. Tror den skal klare 450-500hk, men er du opp i 600, tror jeg ikke den er langlivet. Men for å ta en annen ting, så finnes det ombyggingssatser for den vanlig t5 kassa som skal tåle rundt 600hk, samme utvekslingen som i orginalkassa. Tror en slik ombyggningssats kommer på ca.26000kr. Vet om noen som bruker slike drevsatser i bakkeløp med ca 550hk, og kjørte forrige sesong uten problemer. Hvis det høres interessant ut, så kan du få Per til å snakke med Jens. (Jens er mekanikeren på glomma papp som har byggd motorene til glommabilene.)
-
Gamlå: Du har kjøpt euro-1, hvis jeg har forstått det rett. Hvorfor legger du ikke inn litt ekstra og kjøper euro-96 isteden. Skal du ha max fra bånn av, så sitter det fint med litt antilag. På euro-96 har du også en switch mulighet slik att du kan ha 2 programmer inne i hjernen, og kan switche mellom disse to. Ett killer programm som du bruker med 116oktan, og ett program du kan bruke på gata med vanlig 98 bensin. Ta og ring å sjekk med skinne boys hva det koster ekstra og kjøpe euro-96 isteden, tror det blir litt lettere for deg å kunne bruke bilen litt mer kjøre vennlig på gata. Men det er mitt syn på saken, men du må vell være enig att det høres ut som en god ide, eller hva mener du euro-1?
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.