spinn
Bruker-
Innholdsteller
32 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om spinn
- Bursdag 04/17/1970
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Totally gearhead....:)
-
Modell (eks S4)
Mustang
-
Biltype (eks Audi)
Ford
-
Årsmodell (eks 1995)
1966
-
Yrke eller sivil status
Hjulutrustningsreparatør
-
Motor (eks 1.6)
liten V8..
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
too much to mention
Contact Methods
-
Website URL
http://www.Forstillingspesialisten.com
-
Bosted
Oslo, Norway
spinn's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Jepp, gjort om til klassisk A-arm oppsett, rettet opp feilene som ble gjort under konstruksjonen av bilen...... Finnes jo masse grom-betar til Camaro-understell også da....:)
-
joa, er originalt med dobbel a-arm....men på mussen sitter demper/fjær på øvre arm= høyt roll-center+all belastning på den armen og innertårnet. Har "fixa" litt, flyttet bruer og monterer coil-over'n på NEDRE bru istedenfor!!! Mye lavere rollcenter:) Har flyttet øvre brua litt ned og litt bakover og vridd den litt rundt sin egen akse. Dette for å få litt mindre "dykk" under bremsing, og at den skal gi både mer caster og mer negativ camber under kompresjon.....:) Servo for bortgjemming og el. vacumpumpe finner du hos masterpowerbrakes eller stainless steel b rakes Helt ok betar som gir ca 900 lbs i trykk.......:)
-
66 mustang hardtop.....:) Hele bilen er vel så langt fra original du kan komme, bortsett fra det yttre!!! Ser original ut utvendig......... Har sømsveiset karosseri, felt inn ramme forlengere i gulvet, 10 punkts bur etter NHRA-spec, 4-link bak m/stående coil-overs, dobbel A-arm forstilling med coil-overs, geometrien på understellet har jeg modifisert, tannstangstyring, 13" skiver foran, 12" bak, skjult servo med vakumpumpe, Tremec'en, carbon clutch, hydraulisk utløserlager, el.vinduer, sentrallås, røkfarget film på rutene(slik at buret ikke synes utenfra), nytt ledningsnett, vel, alt er vel egentlig nytt bortsett fra tomme karosseriet og rattstammen...... Har holdt på i ti år og da, hatt et fint samarbeid med biltilsynet her i Oslo. Fikk den hjem fra maler'n for 6 uker siden, så jeg skal begynne å montere bilen nå. Regner med oppstart om ca. ett år. Ja, det kommer en Ford 383 Windsor i mellom rammevangene foran, 12 i komp, og mekanisk kam......og litt motivasjon fra Nitrous Express sitt Gemini Twin Bar system................... :rolleyes:
-
Her finner du alt du vil vite om Tremec..... Det er riktig at TTC (Transmission Technology Corporation) har kjøpt opp Borg-Warner. Har selv en Tremec TKO II kjøpt fra fabrikken med drev og inngående/utgående aksler av billet stål......:) Fete kasser!!!!!
-
Regner med å bruke ett år på montering, så neste vår....... :rolleyes:
-
Endelig hjemme fra lakkereren!!!! Har samme tlf.nr både på mobilen og jobben....:) Du da, er det noe prosjekter på gang.........?
-
For at man skal få boltene inn i hullene gjennom foringene MÅ det være en klaring.....og en tiendels millimeter inne ved brua multipliseres ute ved dekket.... Og har man tatt høyde for verktøyslitasje ved produksjonen???? nei...... Generell oppfatning blandt folk er at stort sett alt kan man bytte sålenge det ikke er justeringen man rører......men da er det vilkårlig hvor heldig man er med å treffe riktig plassering igjen.....:) Dette er basert på mine erfaringer som eier av et av forstillingsverkstedene i byen.
-
Hvis det er Esso'n på Brobekk du tenker på så er det nedlagt, men forstillingsverkstedet har flyttet til Persveien 22. Heter nå Forstillingspesialisten A/S, treffes på 22 64 84 80. Og ja, senkede og modifiserte biler er nok ikke noe problem.....:)
-
tidlige mustanger....frontsump fox-chassie.......foran+bak Canton Racing Pans har alltid en som passer....:D :D
-
skal kikke litt på det og gi deg en tilbakemelding jeg!!:D skal ikke være så vrien å få det til.....men litt mekk-vreng-og-vri blir det nok!! godt nyttår!!!
-
Ford V8!! Hadde valgt meg en 289/302 fordi den er noe annerledes konstruert enn 351w. Slaglengden på en 289 er 2.87 tommer, på en 302 er den 3 tommer, og på 351w 3.5 tommer. Alle motorene har 4 tommer i boring og er således turtallsvillige. I venneflokken min har vi en 302 som ga 436,2 hk og 380 lb.ft. i dynobenken, og en 289 som går steady 11.6 på strippen i en mustang på 1300 kilo. Disse motorene var dyre å bygge, men en dønn original 289/302 leverte jo 200-230 hk. alt etter hvordan gasser og innsug. gearbox til den bilen på cirka 1350 kg(?) burde være en t5 fra nyere mustang, tåler mye pepper!!!!! Et lite råd......har du ikke kjørt v8+manuell før, BØR du prøve det før du bestemmer deg for hva du vil ha!!! Sinnsykt bedre drag med manuell!!!!!!!! Et råd til.... ring Richard på Pony-Parts 66 80 80 14, og spør hvor mye han kan ta hjem en 302 med innsprøytning, komplett med hjerne og alt av dubbeditter + girkasse. Blir kanskje ikke så ille dyrt.... har man først en 302 med sprut tar det cirka 20 timer å montere en paxton/vortech/pro-charger sentrifugalkompressor.....:D Hvis ikke har jeg nok betar liggende å slenge til å pelle ihop en 289/302.....:D
-
har ikke nr. på stående fot.....:) Når det gjelder sandblåsing, har ikke jeg personlig gode erfaringer meg seig tectyl, oppkevde at sanda "klumpet" seg under bilen. Og for å unngå at platene i gulvet slår seg p.g.a. varme fra sandblåsinga har jeg valgt å bruke varmepistol og skrape for å få av tectylen før vi har blåst bilen!!!:)
-
Sandblåse tektyl går ikke.....mens herda karosserikitt kan blåses bort. Når det gjelder forsterkninger, lønner det seg alltid å sømsveise bilen, fordi vridningsstivheten øker noe enormt. Du kan jo også med fordel ta kontakt med et firma som driver med trimming/chassisbygge for å forhøre deg om hvilke deler av bilen som trenger forsterkning i form av plater eller lignende. F. eks. Kvikk-Service ved Kjell Aaen. (sitter også i Bilsportforbundet) Han driver mye med boble og "påssje":) Om han ikke kan hjelpe deg med noen tips, kanskje han vet om noen som kan hjelpe deg???
-
hadde nok leita etter en Escort mk1 eller mk2 med 2-liter jeg da, men det er min mening...:cool: :cool: :cool:
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.