1.8 NA har et par andre fordeler:
- Kraftigere diff og clutch. 1.6 diffen er kjent for å ryke
- Den bruker MAF LMM med varmetråd i stedet for VAF som er en restriksjon på 1.6 ved trimming.
- Den har annen utveksling i diffen. Mest sansynlig 4.1 i stedet for 4.3
- Den har flere avstivingsstag under bilen orginalt.
- Den har et bedre utvalg av tuningdeler. Spes for turbokit og relaterte deler.
- 1.8 diffsperren er en ekte torsen, ikke en viskose diff som på 1.6 (Men det er veldig få NA MX5 som kom med diffsperre).
Det er ikke mange NA 1.8 ute på markedet. Kjipe avgifter og fattige Nordmenn gjorde at det ikke ble solgt så mange.
Flertallet av de jeg har sett har vært importert.
Alle 94+ Miata fra USA er 1.8. Det er kun i noen bilhatende land i Europa at man kunne få en 90-hesters MX5.