Høres litt merkelig ut.
Vil da tro at bilen din ble justert slik at den hadde en rett lamdaverdi igjennom hele turtallsregisteret ditt. Dvs ca 12:1 AFR. hvorfor du plutselig skal få fuelkutt er da merkelig. om den plutselig går veldig fett eller magert, vil den vel kutte, med pga at du har den ecuen der, vil den ikke kutte pga ladetrykk, om ikke den funksjonen er aktivert da.?
Noe som kan skyldes et slikt kutt på turtall, og med ladetrykk, er også selvfølgelig plugger.
Noe som også skal kunne justeres på dette innsprutet, er forfetning ved kald motor. ecu tar vel inn signal om insugstemp e.l på motoren, og legger på mer bensin når innsugslufta er kald. Når vinteren kommer, og du har konstant, kald luft, er det jo mulig at den konstant ligger med litt for mye bensin konstant.
Om du kjører den hardt over lang tid, kutter den da også, eller er det kun på de første pådragene?
Om du har justerbar bensinregulator, kan du jo prøve med å justere ned trykket ca 1/4 turn.