Gå til innhold

Euro-96

Bruker
  • Innholdsteller

    1,439
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Euro-96

  • Bursdag 08/13/1975

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    242 Turbo
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1982

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Sarpsborg

Euro-96's Achievements

  1. Dæven Einar,du er en kløpper på å lage goe filmer!! Takk skal du ha!!
  2. Jepp,der tar man ut væska til mastersylinderen. Og husk å ha godt nivå i tanken mens du lufter kløsjen,for hvis du kikker nedi ser du at det er en egen "lomme" ved uttaket.. Jeg drev å lufta kløsjen min og syns bare den ble dårligere å dårligere helt til jeg hørte en surklelyd oppi tanken.. Jaja,bare å begynne på nytt det..:volvopower:
  3. Denna gutten har ingen sånn type gjeld nei,men istedet for å skaffe seg gjeld da runar trenger penger til sin kjønnsskifteoperasjon selger han istedet en 100% strøken og meget godt bygd 242..vi gutta påstår at den stiller i toppskiktet av ekstreme 240 worldwide. Så,løp å kjøp!!!
  4. M90 er tre-akslet,dvs. at det er 3 aksler istedet for 2 som i M45-6-7. Volvo har pga dette montert både dobbelmassesvinghjul og hardyplate mot mellomakselen for å forhindre nettopp de lydene du er plaget med.. Ja,det høres helt jævli ut,men sånn blir det når du kjører enkelmassesvinghjul og ufjæra lamell. Lyden er helt enkelt reversering av akslene i kassa som en følge av alle tenningsslagene fra motorn. Vet om flere som har montert M90 på enkelmassesvinghjulet og det fungerer veldig bra bortsett fra skranglelyden da.
  5. Å fy faen... Dette er en tankevekker.. Det er mer enn nok kraft til å klippe beina kutt av når de delene der begynner å flagre rundt.
  6. kan du klandre han?? riktig som bruno sier,4-6° negativ camber og så mye castervinkel som mulig..
  7. Fikk rett svar fra en oppegående svenske på tpc: Av någon anledning verkar dom ha skiftat plats på signal och jord kablarna till hastigetsmätarens givare på 92-93. dvs stift 1 svart, och 2 grön-vit skall skiftas i den 3-poliga kontakten bak på hastighetmätaren om du skall köra med ett 12 tänders mätarhus. Jag skall snart göra samma operation fast tvärtom, då jag har en 89:a och diffbromsen satt på en 92:a
  8. Ja den var det mye hjelp i gett.. Har samme problemet som magic du da. Han fant ut problemet men husker ikke hva han gjorde for å løse det.
  9. Jeg har en -93 245 som jeg har byttet bakaksel på,den som satt der hadde 48 tenners krans og den jeg monterte har 12. Etter bytte av akselen fungerte speedometeret,men når det viste 30 km/t hadde jeg nok rundt 120,noe jeg var klar over iogmed at det mangler masse tenner.. Men da jeg monterte speedometeret som passer mot 12 tennerskransen så fungerte det ikke. Og har prøvd 3 forskjellige instrumenter uten hell.. Dere som skjønner problemet,vet dere hva som er feil?? Skal også legges til at hjernen ikke får signal om at bilen står rolig,så etter litt frisk kjøring med mye turtall ligger tomgangen på 13-1400. Instrumentet jeg har montert er fra en -87 mod.
  10. Du har selvfølgelig sett mye mer enn meg iogmed at du jobber med sånt nesten hver dag. Eneste gang jeg har sett det du nevner var på en bigblokk med presse og lystgass,der hadde begge ringene gitt etter og gassflowen hadde laget en dyp fure i blokk og topp mellom to sylindre. Men det er jo mest nærliggende å tro at forbrenningstrykket tar letteste veien og for å få til internlekkasje må den gjennom to ringer istedet for en som da fører ut til friluft. Så det får bli et regnestykke som er opp til hver enkelt. Jeg gjør det på min måte,andre folk gjør det på sin.
  11. På 540 hestern min brukte jeg helt original toppakning fra volvo. Ikke pianotråd eller skjærkant. En originalpakning skal holde så sant man har kontroll på tenning og evt. baktrykk. Sylindertrykket i seg selv har ikke noe med om pakningen holder eller ikke,men hvis det er den minste detonasjon forsvinner den. Mitt syn er at det er bedre at pakningen forsvinner enn at bunndelen får skader,som smelta stempler osv. Henrik kjører også med originalpakning og ikke pianotråd..så det er en løsning som holder. En forutsetning er at blokka er toppdekka og toppen er helt plan.
  12. høh... kan jeg ikke huske.. men vi kommer neste gang da.
  13. ja jeg husker hvor bra jugekvelden ble da vi skulle være hos han sist..det ble visst ingen jugekveld,for han valgte å skru på børsa til halveisen istedet..
  14. Rosa hadde kledd bilen innvendig vettu!! Blir helt greit å bli ferdig med bilen nå vel sjef?? Og så flink "sveiser" du har hatt til å reparere gulvet!! For det er vel han polakken dere kidnappa i halden den gangen,han som dere også bruker som sexleketøy?? Eller har dere flere "slaver" dere bruker?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår