Gå til innhold

ChevyKen

Bruker
  • Innholdsteller

    362
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ChevyKen

  • Bursdag 06/24/1972

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler og Data
  • Modell (eks S4)
    IROC-Z cab / Sport
  • Biltype (eks Audi)
    86Camaro / 95Tahoe
  • Yrke eller sivil status
    Systemutvikler
  • Motor (eks 1.6)
    5.0 / 5.7
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Camaro: Topper, kam, K&N, Airfoil, Senket, Stivet, 17x9.5" felger, C5 Z06 bremser, just. panhard stag, trailing arms, eksos, headers, porta TPI, glassf. panser

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.chevyworld.net
  • Bosted
    Porsgrunn

ChevyKen's Achievements

  1. For oss Camaro-entusiaster er endelig tiden kommet for å få de endelige fakta :) I morgen kveld kl. 22:00 norsk tid kjører GM i gang webcast med den offisielle "unveiling" av produksjonsmodellen av 2010 Camaro'en. Webcast'en kan altså i morgen mandag 21.Juli sees her: http://camaro.gmnext.com Bildene av produksjonsmodellen av RS utgaven har lekket ut de siste dagene, og dette blir bra!! :):) Flere bilder her: http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=5171 ;) Ken
  2. Heisann! Har en '01 E39 touring som jeg skal bytte bruer og casterstag på. Tok av første brua i går og når jeg slo ut kula kom metall-foringa som kula står i i spindelen ut sammen med kula. Er dette normalt?? Skal disse også byttes når brua byttes? Har aldri sett en sånn løsning før.. Holder på med casterstaget på samme side nå (den sitter noe så jævlig) og lurer på om det samme kommer til å skje der. ;) Ken
  3. Spør CompCams hva de anbefaler. Fyll ut dette skjemaet, så får du svar temmelig raskt: Online Cam Help Jeg gjorde det for min LB9 og fikk anbefalt XE256, den har funka helt strøkent! ;) Ken
  4. Må bare si meg enig her - har gjort det meste av dette, og da våkna t.o.m. 305'en til liv :) Har: - CompCam - Porta SLP runners (siamesed) - Port matcha plenum - Port matcha base - 305 toppene til WP (S/R Torquer) - Edelbrock TES headers/y-pipe/cat-back - Roller rockers + div. andre småting som har åpna luftveiene litt Gjenstår å få ei bedre kasse (har forsåvidt "gjenstått" noen år :)) ;) Ken
  5. Ok, kanskje det er no som skal være sånn da alacocaina Den jeg så var forresten en svart rundt 2000 Renault 19 tror jeg. Den hadde NE skilter som vi har her i grenland. ;) Ken
  6. Heisann, I går så jeg en bil som hadde norske skilter, men med PL i det blå feltet til venstre. Dette var ikke skilt av den nyeste typen, men den forrige og har derfor ikke hatt blått felt i utgangspunktet. Det var også tydelig at det hadde vært oblater der før som var fjernet. Er det noen som vet om det er noe spesiell "løsning" for f.eks. arbeidsinnvandrere eller noe annet rart - eller var dette sansynligvis et stjålet skilt? ;) Ken
  7. Nå funker ikke bildene for meg, men jeg regner med at han bygger om til C5 bremser omtrent som meg? Siden C5 skivene er flytende skiver, mens bilen originalt har skiver som er en del av selve spindelen - så dreier man ned en originalskive til å fungere som en "hub" som den nye skiva monteres utenpå. Hvis du ser på bildet nedenfor av mine bremser, så ser du hub'en på den komplette spindelen/navet til venstre. Dette er da en ned-dreiet bremseskive som er imontert lange bolter. Så tres bare C5 skiva på utenpå :) Eneste bakdelen med dette er at det dytter hjulen noen ekstra millimeter ut - noe som kan være køddent hvis man har kjøpt nye felger som sitter akkurat der de skal :) Spør meg hvordan jeg ved det :drunk: ;) Ken
  8. Hehe, takk :) Innser at spørsmålet var stilt relativt teit. Det jeg egentlig lurte på var om jeg måtte klipse nyren av fra selve grillen og dele den og så ta grillen ut på baksiden og nyren på fremsiden, eller om de kunne tas ut som en enhet ved å løsne de svarte klipsene. Jeg delte dem, men det var kanskje ikke nødvendig. Har uansett fått dem ut og inn med M5 grillene :) ;) Ken
  9. Heisann, Har kjøpt meg en 01 E39 touring. Hva er trikset for å ta ut grillene på disse? Vil helst unngå brekke noen av plastklipsene, så jeg spør heller først :D ;) Ken
  10. Du har nå for lav tomgang i utgangspunktet hvis den går på 500rpm når den er kald. Disse skal ha en høyere tomgang enn det. Nå er jeg ikke hjemme, så jeg har ikke bøkene mine for hånda - men jeg mener den skal være 750 på varm motor, og da er den litt høyere kald. Third Gen .org : F-Body : Chevrolet Camaro, IROC, Z28, Pontiac Firebird, Trans Am IAC'en er som nevnt ovenfor også ett kjent problem. Når den blir skitten, så blir den treg og klarer ikke å regulere riktig. Denne kan du ta ut, demontere og gjøre skikkelig ren. Har gjort dette et par ganger på min. Søk litt på "cleaning IAC" e.l. på thirdgen.org. Reset med prosedyren funnet her IAC and TPS Adjustment - ThirdGen.org Sett også tenningen tilbake til orig (men ikke med tomgang på bare 500 :)) Adjusting the Timing On Fuel Injected 1982 - 1992 F-Bodies - ThirdGen.org Sjekk at TPS'en fungerer riktig og juster den til spec. Håpløst å få bilen til å gå på tomgang hvis TPS har gir feil spenning ut. Skal være 0,54V i tomgangsstilling og øke jevnt til den når 4v eller mer ved WOT. Jeg har to ganger byttet TPS på min fordi de har vært gåen slik at det var umulig å stille til spec. Står mer om hvordan du justerer TPS'en her: IAC and TPS Adjustment - ThirdGen.org Hvis ikke noe av dette hjelper - sjekk for vakuumlekasjer. Sjekk spesielt rundt pakningene mellom runners og plenum. Disse er kjent for å lekke. Ellers - les "stickies" på toppen av TGO's TPI forum: TPI - Third Gen .org : F-Body : Chevrolet Camaro, IROC, Z28, Pontiac Firebird, Trans Am Håper det hjelper! ;) Ken
  11. Ville dobbeltsjekket at du har riktig vannpumpe, altså en som roterer i riktig retning. Det er lett å overse i kampens hete, og det var jo et skille i løpet av 3.gen årene hvor de tidligere skulle gå samme vei som veiva mens de senere (88?-opp) går motsatt av veiva. Er ikke uvanlig at deleleverandørene surrer med dette... Ved bruk av feil pumpe får du overoppheting. ;) Ken
  12. Den leppa bør en nesten bytte innimellom, for den er, som Camarogeddon sier, veldig utsatt og har en tendens til å bli bøyd bakover over tid (hvis den ikke går av). Da taper man mye kaldluft. Kan kjøpe dem nye på ebay for $20-30 (eks: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/82-92-CAMARO-Z28-IROC-RS-LOWER-AIR-DAM-DEFLECTOR_W0QQitemZ280110639884QQihZ018QQcategoryZ38658QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem) Et midlertidig triks ved overhetings-problem for de som har AC, er å dra ut pluggen til trykkføleren på AC røret som ligger oppå rammevangen på passasjersiden (rett bak batteriet). Dette gjør at viften går konstant. Ellers kan man jo vurdere en kaldere termostat (+chip), selvom det er blandede meninger om hvor bra det er... ;) Ken
  13. Det ble knallbra!!! Er det Coys C5 felger? ;) Ken
  14. Ja det var moro å se en del av bilene og folka fra forumet! Kommer gjerne igjen. ;) Ken
  15. Tar gjerne en PM med info hvis mulig! ;) Ken
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår