Gå til innhold

SuzyQ

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SuzyQ

  • Bursdag 04/24/1961

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.vwaudi-club.no
  • Bosted
    Oslo

SuzyQ's Achievements

  1. Nei, nei, nei! Da glemmer dere egenskapene til haldex. Haldex er ikke et rent mekanisk system men et elektronisk styrt mekanisk/hydraulisk system. Det blir mer som et smart automatkasse som konstant moment overvåkning av bakakselen. Det er normalt at det slurer 1/8 omdreining ved belastning. Da fordeler den kraften til de andre hjulene som fortsatt har feste. Du kan selvfølgelig få 4-hjuls spinn på glatta uten at du skader systemet. Om du ikke har kjørt bil med Haldex så merker du det best på vinterføre med litt grep og du gir akkurat nok gass til å provosere fram hulspinn. Da slår haldexen inn med en merkelig lyd, det minner om ABS bremsen som slår inn men mye raskere og ikke så brutalt. Når det gjelder konsollen så er den kun en prototype. Jeg har tenkt å koble den inn pent å pyntelig i dashbordet hvor de nyere bilene har ESP knappen. :D Ta en titt på: http://www.beat-the-road.com/ Da kan du også melde deg på gratis prøvekjøring av forskjellige bilder med Haldex 21-23 Mars i Sverige.
  2. Her er bilde av den justerbare systemet http://www.mtm-online.de/html/mtm/highlights/S3/5.htm Ulempen er at når du justerer på dette systemet så går det varmt. Derfor tilbyr MTM kun 50/50, ennå...... Jeg kan ikke se at det blir noe forskjell i holdbarhet mellom orginalt og MTM. Der selvfølgelig ikke bra å kjøre med 50/50 på luke-parkering hele dagen. mvh SUZYQ
  3. Hei! Har installert ekstra chip box for Haldex som gir konstant 50/50 fordeling av kraften. Det er også mulig å få trinnløs fordeling med et potmeter (MTM har gjort det på sin demo bil), men jeg har kun enkel vippe bryter mellom orginal og 50/50 fordeling. Fordel: Mye mindre understyring, så jeg kan gi på tidligere i svingene. Det er mye enklere å sette opp bilen for overstyring. Raskere i starten. Bilen setter seg og skyter fart uten å løfte snuta. Ulempe: Det er klin umulig å lukeparkere med 50/50. Det er som å kjøre 4x4 med alle diffene koblet inn. Dypt innhugg i lommeboka.
  4. Hei! Rally-cross banen i Lånke er den banen jeg har kjørt på som tilbyr 100% asfalt dekke og i tillegg har noe kupert løype. Kuul løpe som stiller store krav til bremser og understell. Gjennomsnitt farten er moderat, men på det ene rettstrekket så når en ca 170km/t før man står på bremsene inn i en "2- høyre over krøn 40 ned i 2+ venstre 40" som man sier i rally. Meld dere på banekjøring på ACR. Påmelding er åpen deltagere som er medlem også i andre bilklubber. Førstemann til mølla..... http://www.vwaudi-club.no/htdocs/treff/2002/ACR/acrform.htm mvh SuzyQ
  5. Hei! Bilene som brukes i rally eller til banekjøring har vognlisens som er for rally eller hastighet eller en kombinert lisens. Hva det betyr i praksis er at bilen har bur, brannslukkingsapparat, etc. i følge NBF sine regler. hilsen SuzyQ
  6. Hei! Er du noen som har tenkt å ta den praktiske delen av H-lisensen på Rudskogen i sommer? Du kan velge mellom Opel Corsa, BMW 320i, eller benytte egen H-lisensiert bil. mvh SuzyQ
  7. Hei! Har meldt meg på teorikurs for H-lisensen. Kurset holdes tirsdag 28 mai kl 18:00 i NBF lokaler i Nils Hansens vei 2, Oslo. Ta kontakt med Vera i NBF, tlf 23 05 45 00. Meld dere på med en gang. SuzyQ
  8. Hei! Det er hastighets lisens dere trenger for banekjøring. Ta en titt på http://www.bilsport.no/lisenser.htm Alternativer er å løse engangs lisenser. Synes å huske at det var svinedyrt å løse engangs lisens på Gatebil på Rudskogen i fjor, så det kan nok lønne seg å løse hastighetslisens. SuzyQ
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår