Nå har ikke jeg vært på løp, som publikum, på Gardermoen i år, og knapt i fjor, nettopp pga det som blir nevnt tidligere her i tråden. (om man ikke regner med de arrangementene hvor folk svinger rundt oppe på bremsestrekket, altså :-)
Jeg synes det er veldig synd, for det er mange som legger ned et voldsomt arbeid for å få hjulene til å gå rundt der oppe, men det virker ikke som det vil seg helt.
En del faktorer som været og delvis saneringene vil man aldri kunne ha full kontroll på, men det virker for meg som om ting veldig ofte går for "halv maskin". Spesielt om det skjer en krasj som krever reperasjoner eller ei sannering. Da tenker jeg ikke første omgang på de som jobber ute på banen, de tror jeg jobber så kjapt de kan ressursene tatt i betraktning, men speaker virker til å se på dette som en fin pause og det finnes aldri et estimat om hvor lang tid det vil ta før det igjen blir racing. Og når alt virker til å være klart så må det fikses noe nytt, som i hvert fall for oss utenforstående burde kunne vært gjort i parallell med sanneringen.
Dette er *veldig* uheldig for publikum, og man trenger ikke dra lenger enn til Mantorp eller Malmö før dette gjøres på en helt annen måte. Og da blir det jo til at man gjør det :-)
Det er også veldig synd at det ikke blir mer fres over arrangementene på ei bane som førerene virker til å elske og hvor det stadig settes rekorder når det bare blir kjørt!
PS: Jeg har ikke vært i Malmö etter at "det nya gjänget" tok over, så jeg vet ikke hvordan det er der nå ...