Gå til innhold

Z51

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Z51

  • Bursdag 08/21/1972

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Corvette Z51
  • Biltype (eks Audi)
    Chevrolet
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Stavanger

Z51's Achievements

  1. http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=26105867
  2. Hvis det er orginale GM-deler du skal ha, forsøk: http://www.superchevyperformance.com/ Ikke så mye de har på web-sidne sine, men send de en mail med hva du vil ha og de gir deg et bra tilbud.. Brukt de en del til deler til Corvette'en og er meget godt fornøyd. Riktignok ett par år siden jeg handlet der sist nå da, så ting kan jo ha endret seg... http://www.gmpartsdirect.com har tilsynelatende lave prise men tar det igjen på "shipping & handling".. Og det var helt umulig å betale med norske kort der sist jeg forsøkte...
  3. Nå har vel diskusjonen sporet litt av, men syntes jeg måtte svare på det opprinnelige spørsmålet siden jeg har en 86 Corvette med TPI. Dette er en z51-utgave (noe "heftigere" understell enn basis utavene) med automat og optional "performance" utveksling i bakaksel (3.07) .. Jeg vil ikke påstå at denne er slapp, aksellerasjon 0-100 er ca. 6 sek. og har ikke fått kommentarer fra de som har prøvd den om at det var spesielt tregt :-) Nå har jeg svært lite til overs for diskusjoner av typen "min bil er bedre enn din" men vil påstå at den henger med svært mange biler når det gjelder på aksellereasjon og handling. Selvsagt er det biler som vil parkert denne uten problemer også.. Det som kan være negativt ang. kjøreegenskepene er at den er satt opp med så stive fjærer/dempere at kjøring på dårlige veier (som det jo finnes noen av i dette landet) kan bli litt slitsomt.. Et lite bilde: http://privat.bluezone.no/rhansen/bremser/115-1584_IMG.JPG
  4. Deler til tpi-motoren finnes "over alt" ... F.eks. kompressorkit (som jeg ønsker meg til jul :-): http://www.rpmoutlet.com/aticorvettet.htm Hvis du kan bruke kit'et for Camaro / Firebird så er de litt billigere (annen konfigurasjon av "accessories", og annen plassering av IC) : http://www.rpmoutlet.com/atifbodytp.htm Ellers så er jo klassikeren på deler Summit Racing som har mye til tpi men du må nesten hvite hva du leter etter: http://www.summitracing.com/ Andre: http://www.racenet.net http://www.thirdgenresource.com/tpi_parts?b=1 Hvilken bil har du tenkt å sette denne motoren i :-) ?
  5. Se her: http://www.diy-efi.org/gmecm/ecm_info/1227730/ Det er som du sier at det er 1227730 / 1227727 som er de opprinnelige delenummerne på disse ecu'ene. Vet ikke spesifikt hva som er oppdatert på de senere nummerne, men så vidt jeg vet så er de funksjonsmessig like. De er kun endret med tanke på mere robuste komponenter etc..
  6. Ja, de nye bremsene er mye mere effektive.. Går ikke så god frem av bildene men orginalskivene er 12" mens C5 skivene er ca 13". I tillegg er arealet på bremseklossene mye større. Orginalbremsene på 84-87 mod C4 er kjent for å ikke være overdimensjonert for å si det sånn... Orginal-kaliperne har også kun ett stempel..
  7. Her er noen bilder : http://privat.bluezone.no/rhansen/bremser/ Er vel mest før og etter bilder...
  8. Hei! Har konvertert til C5 bremser foran på min 86 mod. C4. Helt kurant operasjon. Trengte kun en adapterplate for å montere kaliperen på spindelen. Alt annet er orginale C5-deler. Vet ikke hvordan dette blir i forhold til på Camaroen da men .. Har sikkert noen blider av operasjonen hvis det er av interesse ? mvh Roar
  9. OK, flott.. Har du peiling på hvor jeg kan finne dokumentasjon på dette? Er lei av anmerkning for feil farge på parklys og sidemarkeingslys (jeg har det selvflgelig slik det skal være) på hver eu-kontroll .... BTW skal du til Hamar i juni ?
  10. Beklager Ascona men her tar du feil, reglene er nøyaktig slik som Ken har beskrevet: Man kan ikke ha orange parklys og man kan ikke ha røde sidemarkeringslys. Min 86 Corvette er tatt inn som flyttegods (av forrige eier) og det var nettopp disse tingene som måtte endres .. At reglene praktiseres ulikt rundt omkting er dog en annen sak...
  11. Vurdere å importere en R33 GTR evt. en Supra TT fra Japan og lurte på om noen her har noen erfaring med å få godkjent noe sånt og få skilter på det. Regner med at å få godkjent en en Skyline kan være et problem i og med at den aldri har vært importert til Norge.. Hva med at bilene er høyrestyrt, er det et problem med tanke på godkjenning ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår