Gå til innhold

mahelgel

Bruker
  • Innholdsteller

    73
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mahelgel

  • Bursdag 08/21/1976

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    it/motorsport/div
  • Modell (eks S4)
    Celica
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Motor (eks 1.6)
    1,8

Contact Methods

  • Website URL
    http://members.atlasf1.com/mahelgel
  • Bosted
    karmøy

mahelgel's Achievements

  1. Grand Prix Legnends (som er nevnt) har banen... EAs f1-2002 og f1-challenge har vel banen om add-on som du kan hente på nettet. Tror også racer, ett "gratis" prosjekt hvor de prøver å få laga en skikkelig bilsimulator har ringen som addon bane, da konvertert fra grand prix legends (så vidt jeg kan huske) kommer ikke på noen andre i farta, men finnes nok flere steder :)
  2. Om den med aluvinge snur vinga til å gi oppdrift, så hadde han hoppa hele bakken ned :p Den vinga er diger :)
  3. dette har potensiale :) liker veldig godt lyden... høres veldig bra ut :)
  4. Hadde omtrent samme symptomene på en peugeot 205, da var startmotoren helt død. Riktig nok hadde den gitt noen ulyder på forhånd, så jeg hadde en viss formening om at den var på vei til å ryke. Den gikk fra å starte greit om morgenen til å være helt død ved neste "start", og da var det ingen "lyd" når jeg prøvde å starte. Eneste man kunne høre var rele'er som slo inn. Man så det elektriske funka ved at det dukka opp lys i dash og nærlys/fjærnlys fungerte.. Funka greit å parkere i bakker å trille den i gang til jeg fikk tak i "ny" startmotor (kjøpte en gammal overhalt som funka greit)
  5. var vel ikke helt så en hadde håpa nei... men får satse på ting tar seg opp i Malaysia om 14 dager :)
  6. jaja.. etter de første treningstidene å dømme fra i natt så gjør renault og ferrari det veldig bra i grunn, mens williams og mclaren skuffa litt. BAR var også litt uvant høyt oppe. Så får en se hva som skjer på kvalifiseringa da...
  7. det stemmer... sjoldastraumen mener jeg på.. og hun bør vel kanskje erstattes av noen med litt mere erfaring når det gjelder rally. Hun virka jo litt ustø når det gjaldt både hva hun skulle spørre om, og hvordan hun skulle gå frem. Det ble en del snodige spørsmål, og en del flaue pauser og småprat innimellom... Hun var jo også på plass under Dakar'en i januar, og gjorde vel ikke noe særlig bedre figur der så vidt jeg vet (jeg fulgte Dakar'en på eurosport, da de hadde litt bedre dekkning enn tv2).
  8. Det finnes en del gode "realistiske" bilspill for pc. De jeg har spillt mest blir vel: Grand Prix Legends : f1 biler fra 1967, satte standard for realisme når det kom ut i 1998 F1-2002, F1-challenge: Begge disse er moderne F1 biler, og er meget bra. Synes ikke dem er like "gode" å kjøre som GPL da :p Finnes forskjellige mods til disse, og av de jeg har testa, så har det vært høy standard (feks M3challenge) LiveForSpeed: "vanlige" biler, og har veldig potensiale... er bare slippet første 1/3 av spillet nå, men er ganske så morro :) Racer: prosjekt som kan hentes ned gratis. Finnes masse forskjellige biler/baner som du laster ned til det. Syntes det var litt pes med forskjellige versjoner og slikt, men har da spillt dette litt også. Mye bra som kan hentes ned, og en del mindre bra...
  9. GPL er ikke helt lett å få til med tastatur nei... en billig joystick eller helst ratt og pedaller er nok å foretrekke.... (kanskje også en gamepad kan funke om den har analoge "spaker")
  10. btw: Noen her på forumet som har registrert seg på gplrank, og har en rank eller monsterrank? Jeg ligger inne der, og har en rank på -27.157 og en monsterrank på +43.832 (ikke kjørt så mye BRM, honda og Cooper (coventry))
  11. Jepp.. den 1965mod'en kommer til å bli morro trur jeg.. så har det vel også vært snakk om en 1955mod også, men vet ikke hvor mye som er gjordt med den egentlig. Det at GPL har ett par "bugs" i fysikken er jo så, men det som er så utrolig morro med GPL er at når en mestrer det, og kjører helt på grensa, så er det utrolig morro... Styrer jo bilen mer med gass/bremse pedallene enn rattet nesten :) Det som imponerer mest med GPL synes jeg er vektfordelinga.. man må virkelig bruke den for å komme rundt svingene raskt. samt på utgangen av svinger kan man styre utrolig mye med gasspedallen... morro :) Tror også litt av det som gjør GPL så morro som det er, er at bilene fra 60tallet ikke hadde like mye grep som nå. Dette gjør at bilene sladder lettere, og slipper ikke så brått som de gjør i simulatorer som har nyere biler. Moderne F1 med vinger og mye aerodynamisk grep, gjør at når bilene først slipper så skjer det voldsomt og raskt slik at det er vanskelig å få gjordt noe med det før en går baklengs ut i sandkassa. I gpl slipper bilene tidlig, men har en bred "grense" slik at du har tid til å korrigere og holde bilen på veien (selv om det er utrolig lett å rygge ut i sandkassa her også ;) )
  12. Er foreløbig ikke noen mods til GPL som endrer fysikken, så eneste du får er oppdaterte biler og baner. Kan anbefale http://www.racesimcentral.com sitt GPL forum, om du er interesert i være oppdatert om baner og ev. mods til GPL :) Kjører selv forholdsvis aktivt (er riktignok ikke med i noen leagues, men kjører "sundayfunrace" hver søndag sammen med noen fra high gear forumet (http://www.sportplanet.com/hg), samt kjører jo litt online innimellom :)
  13. bruker mediaplayer classic (som nevnt tidligere), samt bruker winamp 2.9x til mp3 og nettradio :)
  14. Har sett den før, og skulle gjerne hatt ett slikt pedalsett og ratt/gir når jeg kjører Grand Prix Legends :) Liker "heel n' toe" når han girer ned/bremser, for å matche turtall med fart slik at bakhjula ikke låser/bremser for mye. GPL ser ut til å fungere bra med clutch også... :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår