Gå til innhold

tahustvedt

Bruker
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tahustvedt

  • Bursdag 12/30/1978

core_pfieldgroups_99

  • Yrke eller sivil status
    Helicopter Mechanic

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.c2i.net/ahustvedt
  • Bosted
    Bardufoss

tahustvedt's Achievements

  1. Jeg leste den, ja. Det kommer nok an på hvor mange han hadde fra før. :D Må jo innrømme at han er ganske oppfinnsom. Kanskje jeg kan lage noe av LEGO. :D Synd at viftereima mi er på feil side av motoren. :rolleyes: Tor Arne
  2. Hehe! Den suger sikkert! ;) http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=450937&page=1 Tor Arne
  3. Hvor mye koster det vanligvis for ett sett klosser+skive for hvert hjul? Varer disse delene like lenge som orignaldelene? Tor Arne
  4. LEGO er verdens beste leketøy IMO. Jeg "lekte" med LEGO fra jeg var fire til jeg ble 18. Mest Technics, og skikkelige saker, ikke sånn nymotens dritt! For ca ti år siden lagde jeg en 5 "bit" mekanisk datamaskin av LEGO! :D Favoritt-prosjektene mine var roboter, men jeg slapp av og til opp for deler og det var dyrt. Jeg lagde pedaler og throttle-enhet til PC av LEGO også. LEGO RULER!!! Tor Arne <--- LEGO-nerd!
  5. Det er veldig få som tar skade av militæret. :) Bortsett fra de som skyter seg i beinet eller noe for å dimme! Der og da syns jeg det var jævlig teit og dumt, men jeg laget ikke bråk eller noe. Det beste er å bare gjøre som du skal. Når jeg tenker på det i ettertid må jeg flire. Det var mye rart som skjedde og jeg er egentlig glad jeg har opplevelsen. :) Det verste med tjenesten var faktisk bråkmakerne. De som absolutt skulle markere seg ved å drite i pliktene sine. Jeg hater skitne dasser og dusjer, dessuten blir det mer arbeid til de andre. Det er forresten ikke noe lurt å spille tulling for å dimme. I verste fall kan du få noe på det sivile rullebladet. Du risikerer faktisk å bli MUDet også, og da må du gjennom rekruttskolen igjen senere! Tror jeg da. :rolleyes: Tor Arne
  6. Ja! :) Han heter Yngve Svendsen. Tor Arne
  7. Hehe! Ikke akkurat Las Vegas nei. :) Har du sett bilen min mens du har vært her? Tor Arne
  8. Jævlig bra!! :D HAHA!!! Gå inn på teknikk og les tråden som egentlig heter "Problem med muttere og skruer som løsner under bruk? Ta en titt her! " Tor Arne
  9. tahustvedt

    Luftfilter

    Her er det originale luftinntaket fra min bil. De to boksene i de røde firkantene er resonansbokser. De er bare koblet til åpninger i veggen på røret som går fra filterboksen og ut til høyre. Min bil hadde også en diger boks før filteret som ikke syns her. Den store åpningen som ligger mot gulvet er der originalfilteret satt. Røret som går til høyre var koblet til innsuget på motoren. Et filterkit består vanligvis av fester, rør, koblinger og filter som erstatter hele det originale luftinntaket og kobles rett på innsuget på motoren. Noen filter må byttes eller vaskes og oljes regelmessig, men Blitz- og APEXi-filterene er "vedlikeholdsfrie". De rengjøres enkelt ved å blåse luft inn halsen (ved behov) og varer ekstremt lenge. Tor Arne
  10. tahustvedt

    Luftfilter

    Det varierer. Det finnes spesielle kit til de fleste biler, sikkert til din Coupe også. Jeg bestillte et APEXi universal konfilter i går hos http://www.import-tuning.no De forhandler APEXi-kit. Tor Arne
  11. Når du ser noen damer så kjører du bort og river et pat "donuts" på asfalten. De som står igjen da er skikkelig desperate og enkle å "dra". :D Sorry, dårlig humor på kvelden. Tor Arne
  12. Gk elektro 94-95 - Bardufoss VGS VK1 flyfag 95-96 - Bardufoss VGS VK2 flyfag 96-97 - Bardufoss VGS Før det gikk jeg grunnskolen i Larvik. :) Tor Arne
  13. Dette er et bra tips. Det er en teknikk som jeg bruker daglig på jobben. :) Det er veldig enkelt når man får teken på det men kan være litt vanskelig å få bra i begynnelsen. Derfor setter jeg ofte lærlingene våre til å låse mye. :) Muttere låses vanligvis ikke ved å borre hull rett gjennom mutteren og bolten. Da kan man heller borre et skrått hull fra en "flat" (flætt) :) til nabo"flaten" slik at tråden bare går gjennom ene kanten på mutteren. Ellers låses mindre muttere vanligvis med låseblekk. På "castle-nuts" (fig. 6, vet ikke hva de heter på norsk) brukes jo helst split-pinner, da. Tvinningene mellom bolter skal tvinnes med klokka, mens avslutningen skal tvinnes mot klokka. Dermed unngår du at tråden "hopper" over kanten på bolthodet hvis bolthodet er lavt. Man må passe på så man ikke tvinner for mye, da blir tråden svekket. Det er ofte jeg skal klippe tråden og den bare ryker når jeg begynner å dra i den med avbiteren fordi den som har låst har tvinnet til den store gullmedaljen. Avslutningen kan man tvinne litt mer enn den delen mellom boltene. Hvis tråden blir liggende borti noe og kan komme til å lage gnissemerker kan man trekke en krympestrømpe eller gummistrømpe over låsetråden før man tar den gjennom den siste bolten. Det finnes egne låsetenger for låsetråd. Jeg foretrekker de små tengene da de får plass på trange steder. 0.032" låsetråd er en vanlig og praktisk størrelse som burde fungere på alt til bil. Tor Arne
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår