Gå til innhold

Prolixin

Bruker
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Above the earth, beneath the sky

Prolixin's Achievements

  1. Dyser er nok ikke noe som du trenger å bytte (hvertfall ikke med det første :-)) Det er disse som sprøyter bensin inn i motoren. Virker på en måte som en bryter som åpner og lukker seg. Disse byttes som regel når de du har fra før av ikke klarer å levere nok bensin/drivstoff. Hvis du f.eks bytter turbo,seter opp turbo trykker etc. som gjør at man kan sprøyte enda mere bensin inn pr tenning.
  2. hahaha, dette er virkelig morsomt :D fortsett!!!
  3. Jeg skjønner jo dette, det er derfor man har wastegate, for at trykket ikke skal fortsette å øke etter en viss grense. Poenget mitt var at det kreves noe effekt for å drive eksos trubinen rundt. Den går ikke rundt av seg selv. Det var poenget jeg vile fram til! Det vel mange faktorer som bestemmer dette. Det med evighetsmaskinen var ment som en spøk hvis du ikke tok den.
  4. Men altså, mange folk tror turboen ikke stjeler noe effekt fra motoren, det er feil. Det tar jo litt effekt å kjøre eksosen igjennom en turbin. Ikke like mye som en kompressor, men fortsatt så stjeler den litt effekt. Hvis ikke så kunne man jo ha lagd en evighets maskin :D
  5. Hehe, jeg bare posta for å se reaksjonene. *provosere litt*. Det vel også lettere å akselere stille stående med turbo for trykket kommer etterhvert (moa mindre hjul spinning).
  6. Hvem var det som tok patent på den første kjørebare turboladete bilen ? Jo Saab! en svenske hahahahhahaha! Det sier jo litt!! Hvorfor kjører alle dragstere med kompressor ? Jo fordi det er best! høyt dreivmoment fra lavt turtall!
  7. En kompressor ladet motor er mye bedre enn en turbomatet motor! Gir mye bedre effekt, og mindre belastning! Dette viser seg i test etter test!
  8. Hehe, men gir det noen fordeler annet enn bjeffe lyd ? :D
  9. Men kan noe fortelle meg sikkert hvordan man får en sånn fet lyd som det er i TS Racing Audien, og ikke anta noe som helst! ;)
  10. Litt forvirra her, mener du dump valve som også blir kalt blow off valve. Eller mener du Pop Off valve, som er en sikkerhets ventil som åpner seg et angitt trykk ? Er så mange som blander disse med hverandre. 2 helt forskjellige ting! :D
  11. Ohh, hvor kommer den lyden fra da ? Er det tilbaketrykket som kastes fra spjelet og tilbake igjennom turbin bladene ? Turboen blir vel ganske fort slitt da ? Var mange av cossiene der som hadde samme type lyd, kanskje ikke like hissig.
  12. Er det dump valvene med trakt/horn som låter som en hissig hund som bjeffer ? TS Racing Audien hadde jævlig rå lyd på dump valven! Kommer vel kanskje ann på hvor mye ladetrykk man kjører også ? Fleste parten sier jo bare tsssssssst.
  13. Prolixin

    Turbo

    Tror neppe biltilsynet hadde vært glad hvis de hadde funnet det ut. Men det vil jo ikke bråke før du har fullt ladetrykk og mye gass. Så vanlig "normal" kjøring ville jo ikke bråke så mye ? Kommer kanskje litt annpå hva ladetrykket wastegaten åpner på også.
  14. De pleier vel å ha intercooler, men behovet for det er mindre enn det er med en turbo, dette er fordi litt av varmen fra eksoen smitter over på innsuget med turboen. som det ikke gjør med en kompressor, i og med at man ikke bruker eksosen til noe. Men lufta vil jo alltid bli varmere når den blir komprimert.
  15. Er ikke helt enig med deg der! Det er vel så mye vedlikehold med en turbo! G-laderen må bygges om hver 80.000 km hvis jeg ikke tar helt feil. Og nå er ikke G-laderen det beste eksempelet på en god kompressor. Når reima til g-laderen ryker så ødlegges hele g-laderen som oftest og hvis du er sikkelig uheldig kan splitene ødlegge noe av motoren også. men dette unngår du jo så lenge du husker på å bygge om kompressoren i tide, Går også ann å bytte ut den en reima til to mindre reimer. Det er mange forskjellige prinsipper kompressorene operer med. Twin screw kompressoren f.eks har to "skruer" som sitter så nært hverandre at den ikke trenger noen pakking slik som g-laderen gjør, den går heller ikke i stykker om reima skulle ryke.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår