-
Innholdsteller
10,447 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
5
Einar vant dagen sist April 18 2014
Einar hadde mest likt innhold!
Om Einar
- Bursdag 03/23/1985
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Bil, damer, elektro, Ford etc.
-
Modell (eks S4)
Granada Turnier
-
Biltype (eks Audi)
Ford
-
Årsmodell (eks 1995)
1984
-
Yrke eller sivil status
Yrkessjåfør og tidligere bilmekaniker
-
Motor (eks 1.6)
2.3
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Orginal
-
Fylke
Telemark
Contact Methods
-
MSN
granada_einar@hotmail.com
-
Bosted
Kilen, Telemark
Profile Information
-
Gender
Not Telling
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Einar's Achievements
General (13/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Jeffern reagerte på et innlegg i et emne: DEFA-alarm, feilsøking
-
Quattro73 reagerte på et innlegg i et emne: Skifte av servo/hydraulikk pumpe?
-
Du har vel slura litt vel på clutchen, rygging med tilhenger og brems tar på det, iallefall i motbakke da du skyver på pådragsbremsen.
-
Her trur eg at eg ville tatt ein tur på høggern og prøvd å finne ett nytt stikk i bra stand, klipt det med så lang ledning eg greidde, for så å lodde det sammen med bilens ledningsnett. Rett og slett pga mye irr der kabelskoa er klemt på kabelen, min erfaring er at da kan en forvente svartirr ett godt stkke innover kabelen. Forøvrig så er nye kabelsko av denne typen å få tak i, men vær evt. forsiktig med selve plaststikket.
-
Eg og syns detta hørast ut som viftereim, prøv å skift reima og juster den korrekt.
-
Litt ekstra luft er ikkje dumt om man veit konsekvensene, som vil være litt stivere dekk, og litt mere slitasje på midten av dekka, fordelene er lavere forbruk, bedre styrefølelse. Det kan ha litt å si på veggrep, både positivt og negativt, mindre luft i dekk vil gi en større flate som har kontakt med bakken, men også mere deformasjon av dekket. Eg pleier å fylle 32-35 Psi i biler av denne størrelsen. Risting i 80-90 og litt oppover er typisk for ubalanse i hjula, og da er det balansering som hjelper. Balansering kan gå i null om plassering ikkje er optimal, men fremdeles gi risting, er det brukt mye lodd, noen hjul som skillte seg ut. Ved avbalansering skal man tilstrebe seg kun lodd en plass på hver side av felg, og så nærme kanten på felgbanen som mulig, er det fleger som vanskeliggjør dette, så bør man bruke statisk balansering i stedet, og kun lodd på midten. Ved stor ubalanse, skal man løsne dekk, og vri det 180* for å prøve å få ubalanse i dekk og felg til å havne forskjellige steder og kanskje utligne hverandre. Dekk kan ha både ubalanse, og urundheter, og skader i konstruksjonen, gamle dekk kan fort riste om de blir gjenbrukt. Noen ganger må man passe på å benytte korrekte senterringer. Regner med at hjula har rein og rustfri anleggsflate mot skivene, og er montert med kryssdraing og korrekt moment?
-
Har prøvd ett par A32, 2.0 V6 er jo bare lat syns eg, har og fått prøvd 3.0 med både manuell og automat, og syns automaten gikk bedre, men om en kjørte bilene side om side hadde den ikke sjans
-
Einar reagerte på et innlegg i et emne: Hjelp med strøm til spiller!
-
Batteriet tappes og ladelampe lyser når tenning er av
emne svarte i Einar sin Stig Rune Haugen i Corsa
Defekte dioder i dynamo høres dette ut som. ta av stikket inn på dynamo, iallefal den tynne blå ledningen, slukker lampa da? Tenner den om du tar den til jord, tenner den om du tar ledningen til pluss? -
Einar reagerte på et innlegg i et emne: Kjøper vil heve kjøpet? hva Gjør man
-
Slutt å bekymre deg, fyll heller full tank med diesel og anse problemet som løst. Bensin i diesel er det eneste som funker i skikkelig polare strøk, og MB har beskrevet en ganske hard innblanding av bensin i dieselen på så nye biler som har CR.
-
Nevnte det tidligere, men kan nevne det igjen, bremseslanger kan svulle opp innvendig og tette seg, sjekk ut dette. Sjekk også for flate bremserør.
-
Regner med det finnes en form for tomgangsregulator på disse, kan det være så enkelt at den trenger en rens? Hvordan ser tennpluggene ut? Du kan koble ett voltmeter mellom signalledning og gods(evt minus signal ved 4-leders sonde), signale er svart på orginal sonde. VEd varm motor på tomgang skal spenningen variere mellom 0,2 og 0,8 V, lurer på om det helst skal være ca 1 syklus i sekundet, men noe usikker? Hvis den står fast ved en høg verdi er det for mager blanding(eller el-feil i motornett), hvis den står fast ved en lav verdi eller ingen spenning er det defekt lambdasonde eller for feit blanding, hvis avgassmåling gir mager blanding og sonde sier feit blanding er lambdasonde defekt.
-
Prøv en hvilken som helst annen spiller med linjeutganger, gjerne pioneer også, men hos pioneer er det en "sikring" som ryker, linjeutgangen mister jordforbindelsen sin ved feil. kan ettersom jeg har forstått loddes opp igjen.
-
De er levert med 15" som standard. Er nok heller feil ET eller noen rare felger. Bend skjoldet innover for hand.
-
Altså, sette trykk på luftenippelen bak.
-
Prøvd trykk til beholder da?
-
Prøv å fyll opp beholderen, og åpne luftenipler bak, jekk bilen opp foran for å øke fallet. La det stå noen timer.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.