-
Innholdsteller
546 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Jannis_J
- Bursdag 07/09/1978
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Mx3
-
Biltype (eks Audi)
Mazda
-
Årsmodell (eks 1995)
1992
-
Motor (eks 1.6)
1.8 V6
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
HKS luftfilterkit, Sebring Eksos, Erebuni front, Altezza baklykter, Ractive rear strutbar, Koni, H&R, Radius R3 7x18, +++ :)
Contact Methods
-
Website URL
http://www.nope.no/mymx3
-
Bosted
Sarpsborg
Jannis_J's Achievements
Løyntant (5/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Har bestemt meg for å selge sommerfelgene og dekka mine. Kosei K1 TS 7x17 ET36 (6.4kg pr.stk) (Ekstremt lette felger, noe mange ikke tenker på er viktig for kjøreegenskaper på bilen). Toyo Proxes R888 205/40-17 (Dette sitter noe vanvittig både på bane og vei.) Skal importere felger fra Usa, og siden jeg ikke har voldsomt mye lagringsplass, kan jeg like gjerne selge det jeg har nå. Felgene og dekka er leveringsklare når vinterdekk og felger blir montert på bilen. (Avhengig av vær og temp, blir vel det i okt/nov.) Selges høystbydende over 7000,- samlet. (Bud mottas, men ingen skambud). Dekkene har mye mønster igjen, og vil helt klart holde til mye morro kjøring :) Felgene er ikke kantkjørt etc. Ny pris var rundt 12.000,- R888 mønster (ikke mine dekk): For de som lurer, funker dekka også bra på vått. Bedre bilde av felg: -j
-
Får jo mx5 med servo. Vil tro man kan ettermontere det igrunn. Hvor mye jobb, og hva det vil koste er veldig usikkert. (Power Steering rack nytt, koster f.eks 7500 + frakt etc hos mx5parts.co.uk) -j
-
Du har ikke hatt Mx5 før antar jeg? Mx-5 er en av bilene hvor man virkelig merker ekstra hjulvekt... Uavfjæret vekt er noe herk på bilene våre... -n
-
Grunnjobb er også viktig. -J
-
Tviler på at det får plass. Er utrolig få stoler som passer i mx5. Sparco Sprint5 er den stolen som er bredest som passer inn. Maks 52cm over skuldrene, da toucher de akkurat dørpanelene. FIA godkjenning er kun for løpskjøring, og har ingenting med biltilsynet å gjøre. -n
-
Rett over 3000,- for de var ikke ille til å være i Norge. Du får de til under $200 + frakt via Ebay. Eneste som kan være feil, er ledningsnettet, siden vi har H4, og ikke det de har i Usa. -j
-
Synes det er helt greit igrunn jeg og. Klarer de ikke å overleve uten å bli tilført milliarder på milliarder, så er det nok ikke grunnlag for firmaet å leve. De solgte rundt 90-100.000 biler ifjor på verdensbasis.. Kan umulig være spesielt mye. Og når ikke engang verdens 2nd største bilprodusent klarer å holde liv i merket, så ja... Litt som bankene her i Norge som brått skal få en haug penger fra Staten... Ser ikke helt hvorfor bankene som tar latterlig mye penger fra meg, skal ta enda mer av pengene mine via staten. De får begynne å styre tinga skikkelig. -j
-
Råd til hjelp av første bil, Mazda, BMW, Honda
emne svarte i Jannis_J sin xesence i Annet bilrelatert
Jeg hadde Mx3 fra 99 til Mai nå i år. Var veldig fornøyd med den. Fins en god del deler, men mye er vanskelig å få tak i. (Spesielt BRA understell). Min så iallefall slik ut før den ble solgt :) Panser og lykter gjorde en veeeldig stor forskjell: Panser er kurrant (men dyrt å få tak i), lykter må modifiserer fra 01-03 el.no Civic lykter. MYE jobb, og seriøst knot... Fikk iallefall 6 sider i Max Power med den :) -n -
Hvordan olje bruker du. Om motoren er veldig slitt hadde jeg faktisk vurdert å prøve å kjøre på Mineral olje og ikke helsyntet eller delsyntet, da den gjerne blir for tynn, og kan lekke ut her og der pga. den renser for effektivt bort avleiringer i motoren. -J
-
Det fins ikke noe ferdige lykter utover originallyktene til Mx-3. Du kjøper heller ikke deler til den i Norge, men Usa og Canada, og til nød tyskland og England. Jeg hadde inntil i Mai en 92 mod Mx-3 som mest sannsynlig var en av Europas mest ombygde... Så vidt jeg vet er det ingen andre i Norge som har gjort Civic lyktemodden. -J
-
Artig å se at folk ser på fartsgrensene som nedre og ikke øvre grense. Tror faktisk det er lov å holde 60 i 80 sone, selv om andre finner det utrolig irriterende og plagsomt. Man kan faktisk miste lappen om man holder 80 (eller også mindre) i en 80 sone, om forholdene tilsier det. Uansett, Juristen har helt rett her, påkjørsler bakfra er alltid den som kjører på sin feil. Er pga. dette man har 1001-1002-1003 regelen, og at man mister lappen om man har mindre en 1 sekund el.no mellom bilen foran og seg selv. -j
-
Spørs veldig hvilken Mx-5 du skal ha det på. På en NA er 15" det som definitivt ser best ut og gir best kjøreegenskaper. På en NB ser det utrolig pent ut med 17" (og med _lette_ 17" får man også bra kjøreegenskaper). på NC er det null pes med både 18" og 19" gjerne 8.5" brede felger. Bare husk at rulleomkrets og innpress og total vekt pr.hjul (felg + dekk), er utrolig viktig for hvordan Mx-5 er å kjøre. Hive på 18" som kanskje veier 9-12kg pr.felg, pluss dekk, så vil myye av gleden ved Mx5 bli borte. Mine 17" veier 6.4kg pr.stk + dekk, noe som er mindre en originale 16" som sto på den fra Mazda. (2001 NBFL Sport) boltsirkel er forøvrig 4x100 på NA og NB Innpress er 40 eller 45 avhengig av årsmodell. Mange går gjerne ned på 35 i innpress, og en del gærninger ned mot ET0 (da med bredding/valsing/strekking/nye hjulbuer). -J
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.