Gå til innhold

Morten B

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Stockholm

Morten B's Achievements

  1. Jeg har hatt mye hjelp av denne: http://www.autopower.se/begagnatguiden/default.asp På svensk, men en del bra tips. Du kan også söke på forum-delen for en del bra tips. // Morten
  2. M6 kommer helt sikkert, det blir M-utgave av 6-serien. Det er en ganske lekker reklamesnutt for M5 her: M5
  3. Morten B

    Nye E60 M5

    Hei, her er litt flere bilder på nye M5 (og litt andre nye BMWer), tatt for noen dager siden i Sverige: http://allehanda.se/bilder/bildspel/bmw2004/ http://www.oea.se/lokalt/3070.html
  4. Morten B

    Nye E60 M5

    Jeg synes også den ser ganske bra ut. Men jeg håper den får mer aerodynamiske sidespeil, som E39 M5 speilene.
  5. Morten B

    Nye E60 M5

    Her er noen photoshoppede bilder av nye M5, kanskje ikke så langt fra sluttresultatet? http://www.bimmernut.com/wwwboard/e34/messages/54969.html
  6. Nei, jeg har ikke noe slikt. Men jeg forstår jo at det frister, det er helt klart. Du får nok litt problem, om du ikke er en bedre sjåför... kanskje om du tar på R-dekk og de kjörer med vanlige? Offisielle sifferer for Ringen er (som du sikkert vet): E46 M3: 8:22 E39 M5: 8:28 Om du forsöker deg i höy fart på Autobahn skal ikke M3'en ha så mye sjans, men på bane gjör jo 250kg ganske mye... Lykke til !
  7. robertdn: en del tror jeg har byttet til Porche-bremser, de skal väre veldig bra. Sikkert smart å bytte bremsene om det blir mye banekjöring, selv om standard-bremsene er bra mattes de jo. Om du skal kjöre mye på bane ville jeg også lest en del på m5board.com - det er mange der som bruker bilen til banekjöring og du kan nok få mange tips der om hva som er smart. F.eks. har det kanskje större virkning å få ned vekten så mye som mulig, 1800 kilo er jo ikke noe man gjerne drar rundt på en bane med. Du kjenner kanskje også til rejsa.nu forumet, hvor Nugburgring diskuteres opp og ned og fram og tilbake. En del BMW M entusiaster der. M3, og spesielt CSL, er muligens litt mer bane-bil enn M5 om det er det som er din interesse, men det er kanskje ikke noe alternativ for deg? Hvordan er du fornöyd med bilen forövrig? Har du kjört mest på vinteren, eller også mye på sommerföre? Personlig er jeg er ikke så veldig fornöyd når det er snö og glatt ute, det er jo på tört före bilen virkelig våkner til liv. På vinteren er det litt mer "vanlig" bil, og antisladd-lampen blinker jo til stadighet. Drar bilen din mye olje? Min bruker 1 liter på ca. 100-150 mil - og det er selvfölgelig den dyre Castrol TWS 10W-60 oljen, men din er kanskje litt nyere så du kan bruke en annen olje? Hva med Vanosen - rasler den mye på vinteren? mvh Morten
  8. Enig - det skal jo en del til å få en E39 M5 til å se direkte stygg ut, det er jo en av de fineste modellene til BMW. Men av og til kan man lure, det er jo noen som virkelig pröver....
  9. Nettopp. Og her snakker vi om de "enkle" sammenligningene 0-100 og 0-200, som man kan kompensere vhja mer hestekrefter. På en bane, eller i det virkelige livet på motorveien, vil forskjellene väre enda större.
  10. Hei - er du sikker på at dette er ekstralys, og ikke noe annet? Kan det väre laser/radar jammer eller ekstra luftinntak e.l (kanskje tildekket pga snöen?) for noen slags trim-sats? Jeg har sett at ekstra trim-satser har plassert ekstra-utstyr på dette stedet på bilder tidligere. Det er ikke så enkelt å se på bildene, men det virker rart å ha ekstralysene plassert sånn... Ellers synes jeg du bör ta vekk registrerings-nummeret på bildet för du poster den på nettet, om dette er en bil du tilfeldigvis så på gata. Det er jo mulig å finne eier, adresse etc. om man har reg-nummeret, og det kan jo finnes personer som kunne tenke seg å "låne" denne bilen en tur...Jeg ville i hvertfall ikke värt så fornöyd om noen tok bilde av min bil og la ut på nettet uten å ta vekk reg-nummeret.
  11. Jeg har - og ville kjöpt - orginale M5-felger. De er utrolig flotte. Når det gjelder dekk, har jeg hört/lest mye positive om de nye Michelin Pilot Sport dekkene. Jeg kjörer også på 17" vinterdekk (piggfrie) og det er vel sånn passe når det er glatt. Når det ikke er glatt er det flott, spesielt pga dekkene holder jo opp til 240 km/h uten problem.
  12. Jeg tror nok det skal ganske mye "litt" til för en 540 med kompressor drar M5'en, i hvertfall på en bane. Du får sikkert nok med hestekrefter på 540'n, men M5 har et helt annet chassis og er mer optimert på alle mulige måter for å kjöre fort.
  13. Hei, jeg har også en E39 M5. Har ikke lagt opp bilder selv, men her er en link til bilder/dagbok om bilen skrevet av han jeg kjöpte bilen av: http://www.autopower.se/galleri/johans_bilar/M5.asp Jeg er veldig fornöyd med bilen, og jeg ville nok ikke lagt penger på noen kompressor. Spesielt med tanke på at ESS ikke har kompressormatet noen M5 enda. Har også lest på m5board, men generelt er min oppfatning at det er ganske delte erfaringer med forsök til overladning på M5-motoren, og risikoen er stor for at det ikke går så bra. Og det handler jo ikke om å få mest mulig hestekrefter, motoren er jo - i mine öyne - helt harmonisk og mer eller mindre perfekt som den er. Jeg mener det ikke er verd pengene, jeg ville heller brukt pengene på andre modifikasjoner. En sak jeg gjerne skulle installert er en laser/radar jammer, det er jo helt umulig å forholde seg til noen fartsgrenser med en denne bilen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår