Å samenligne gatebil med grp.b på 80 tallet er for det første det største våset jeg har hørt. (Du vet ikke hva du snakker om et sekund)
Til dem som har noen som helst innsigelser angående at Gatebil er et pr-arrangement med ca 2% fokus på sikkerhet og 98% fokus på pr og $: TeNk dere om 3 ganger til.
Ja det har riktignok ikke skjedd veldig dramatiske ulykker der ennå: Men når biler oppnår over 200km/t på bane sammen med biler som klarer knappe 100km/t . Og begge sjåfører har hatt lappen i 6mnd og er på bane for første gang. Ingen av dem har noen som helst for for opplæring, begge to skal helst kjøre raskest mulig og sladde mest mulig, begge to tror de er verdensmestere. Den ene har kun bur men ikke skikkelige stoler og seler, den andre har stoler med 4pkt seler men ikke bur, den ene bruker en Slalomhjelm fra 1972 mens den andre kjører med hjelmen han rappa på HV-øvelse. Da er det ikke snakk om at det ikke kan skje noe men heller flaks at ikke allerede har skjedd noe. Skal man bruke ordet flaks i den slags sammenheng? Er det virkelig så viktig at noen små-rånete kærer får stå å drikke øl og se en opp-jazza 200sx prøve seg med noen ukontrolerte slædder på utslitte vinterdekk fra 93' ??
BARE SPØR JEG.
Og jeg sier ikke at man ikke skal ha banekjøring men at mere kontrolerte former kan være greit. BMWCCN og porsche klubben er allerede nevnt og vil i tilleg nevne VACN sit treff. Her er det kontrolerte og sikre omgivelser med vakter, kjøreinstruktører og strenge krav til hva som gjelder av oppførsel på banen.