-
Innholdsteller
673 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om kiv_tuning
- Bursdag 01/31/1980
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Cars
-
Modell (eks S4)
R-spec
-
Biltype (eks Audi)
Opel
-
Årsmodell (eks 1995)
1994
-
Yrke eller sivil status
Teknikker
-
Motor (eks 1.6)
2.1 turbo
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Mye!
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
oslo
kiv_tuning's Achievements
Løyntant (5/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Trenger en ny front fanger til en 97mod. Audi A4. Ring 95218839 eller send mail til kent.idar@topgun.no
-
audi rs4 fanger selges
emne svarte i kiv_tuning sin fritt i Deler, felg, dekk, bilstereo osv. til salgs
Er den solgt? -
Det er nok termostaten din, eller att vifta di ikke funker. En diesel skal vanlig vis gå kaldre en en bensin bil. Så bytt termostat. Og hør om vifta di starter.
-
Min har glidd gjennom EU kontroller den oxo... hehe
-
Jeg er helt enig att sikkerhet kan bedres betraktelig på rudskogen. Med bla. Gjerder og att folk forbys å sitte i langsvingen. Men Det virker jo her som att de fleste kritikerne fra i år ikke har vært på noe annen enn gatebiltreff. Og sikkerheten på NTS skal være den samme under gatebil som under andre motorsportaktiviteter. Har vært mye rart der under åra. Men i år synes jeg den var bra. Så det jeg vil ha frem her er. Er det noen forskjell om folk mister livet under gatebil, VAG eller STCC kjøring? Virker nesten sånn?
-
Da måtte jeg kjøre rundt med hjelm til daglig. Det var ett svar. Skal du ha bur er det jo en rallybil ikke en gatebil, var svar nr 2 Det ødelegger de forskjellige knekkpunktene, svar 3. Da ga jeg opp. Jævla bilsvaksynte!!!!!
-
Jepp, men poenget mitt er att det er de samme sikkerhets sonene på feks. STCC som på gatebil. Hvorfor er det farligere på gatebil? Publikum står på samme sted. Og på gatebil er det satt opp sjikaner for å få ned hastigheten. Nå snakker jeg om erfaring fra Vålerbanen da. Men der har sikkerheten blitt betraktelig oppgradert bare det siste året.
-
Jepp jeg vet. Jeg forhåndsbetalt i fjor. Så planer var jo å kjøre! Men slik som planen ser ut nå. Ser det ut til at sommeren blir for kort i år oxo...
-
Veldig bra treff ja! Og sikkerheten var etter min mening ganske bra i forhold til tidligere og rudskogen. Men Problemet er fortsatt. Å slippe utpå folk som skal drifte, kjøre fort, og ferskinger på samme tidspunkt. Det er det som skaper farlige situasjoner. Spes når alle førerne er "verdensmestere" hehe Håper dere som kjørte tåler den...hehe Men for meg som ser på og som har sett på maaange andre motorsport stevner. Så lyser verdensmesterne glatt igjennom. Forskjellige kjørestiler på bane samtidelig krever først og frems respekt av hverandre. Noe mange mangla så det ut som...hehe Skal du kjøre fort på bane har du etter min mening ikke noe på et gatebil treff å gjøre. Da det er så og si håpløst! Da er det bedre med litt roligere track day treff. Der folk ikke bare kjører for å vise seg frem.
-
:hvaskjera Var da i alle fall 50stk....doh hehe Men fortsatt samme sikkerhet. Og da snakker vi i regi av NBF. Mulig det er noen kritikere her inne som kan ta en tur på ett bakkeløp, rally løp eller bare til motorfestivalen å se på sikkerheten der. Er den noe bedre?
-
Hvordan kan NBF stoppe gatbil pga sikkerhet? Er jo samme sikkerheten som stort sett ellers når det er baneløp. Å pålegge en gatbil å ha bur, fia-godkjente seter og seler. Gjør den ikke lengre til gatebil. Jeg får ikke godkjent bilen min som gatebil lenger pga av bur, fiagodkjente seler og stoler. Så da får dere ta biltilsynet og ikke gatebil. Hvordan var foresten sikkerheten på motorfestivalen under kjøringa med Tommy Rustad og Henning Solberg? MYE DÅRLIGERE! Var ikke NBF med å sette dette i stand? Var det noen som klagde da når 2 av verdens beste bilsjafører spruta ned publikum i stein og holdt på å ta med seg en hel familie ned i u-svingen? Greit, si gatebil forbyr folk å stå langs bana. Mindre folk gidder å komme å se på, er resultatet. Det beste NBFog rudskogen kan gjøre med sikkerheten til publikum er å sikre bana med gjerder av den typen som har blitt montert opp på Vålerbanen. Da beskytter man publikum. Men er det gatebil sin oppgave og ordne noe slik? Nei, mener jeg. De kan opplyse publikum om att de oppholder seg der på eget ansvar. Blir irritert av så mange DUMME folk som skal se på rally, og div andre motorsport aktiviteter som alltid stilller seg i på de stedene det er farligst for der ser de best. De hadde Fae* meg stått midt i veien hvis de hadde kunnet det. Gikk sån delvis over en del av værstingsbilene. Og den eneste jeg kom frem til som burde ha fått kjøreforbud var vel ur/sport quatron til bjørk. pga golvet. Hva ola potet har gjort med motoren sin el er det ingen som kan holde greie på uansett. Sikkerheten er vel den samme på gatebil som på STCC helga i fjor. Vet ikke hvor mange av dere kritikerne som har vært på ett slikt stevne/treff? Her snakker vi om full rigga racing biler. Tror dere att publikum blir mindre sårbare av at en bil har bur og 6punkt belter?
-
Helt enig!
-
Leste bare de 2 første og den siste siden. Gidder ikke lese om folk som tror ikke vil tro el. Bilen ble skikkelig grom Qvarnis!! Cleen og smooth akkurat som en porshe skal være. Om vingen er stor eller liten er opp til eieren. Og med ca vekt/hk 1:1 skjønner jeg godt hvorfor vingen har litt flate...hehe
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.