Gå til innhold

El-LoCo

Bruker
  • Innholdsteller

    913
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om El-LoCo

  • Bursdag 04/19/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4 Quattro Avant
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Tech support
  • Motor (eks 1.6)
    1.8t

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

El-LoCo's Achievements

  1. @Stianh, du har ikke dratt pluss og minus hele veien bakover? :D
  2. Har en kamerat som ble stoppet og så kjørt ned til BT for teknisk kontroll på stedet med politieskorte. De har flere muligheter, mangellapp, eskorte, "onsite" måleutstyr osv.
  3. Startet på side en, meget skeptisk til hele opplegget. Luktet harry lang vei. Sluttet på side 21, totalt overbevist :D. Utrolig bra gjort, ikke harry og stilig som faen. Gleder meg til oppdateringer :).
  4. Takket være denne tråden er jeg nå mye trøttere enn planlagt :P. Utrolig gjenomførte og stilige prosjekter vertfall.
  5. All ære til deg, men jeg som forbruker forventer ikke at priser på varer forholder seg like når jeg hele tiden tjener mer og mer i samme jobb osv. Nå er ikke denne diskusjonen om inflasjonens påvirkning av prisene på Audison, men dog ;). Det er veldig, veldig vanskelig å sette en kvantativ måling av opplevd kundeservice (som faktisk er korrekt vel å merke) men jeg forstår hva du vil frem til. Poenget mitt er uansett at om jeg kan forholde meg til de samme kara som har hjulpet meg før er de 6-10% høyere pris vel verdt pengene. Hva en annen leverandør har av potensiell kundeservice er derfor mindre interessant for meg siden jeg fra dag én har fått ekstremt god hjelp og oppfølging av IB folket. Slikt skaper lojalitet.
  6. Var nok litt småtrøtt når jeg skrev første innlegget, skal ikke nekte for det ;-). Basically er vi enige om emnet. Dog, regnestykket ditt på slutten om at så fremt du får mer enn 12w ut av motoren er det en økning er nok ikke helt korrekt. Det er dog et finfint argument mot hva jeg skrev :). Mtp. at vifta i seg selv vil være en motstand må man jo regne med at den "bruker" vesentlig mer enn 12w energi om vi ser på hele kjeden. Ser for så vidt poenget med en elektrisk overlading og mulighet for å bruke oppspart energi via batteriet men det faller jo milevis unna hva denne lille viften får til ;).
  7. Den skjønte jeg ikke helt Frank :). Poenget mitt er at for meg kan en forsterker koste 10.000kr hos importør A, bli flyttet til InstallBay, gå opp til 11.000 og det er helt greit. Jeg har strengt tatt ingen dårlige erfaringer med leverandører (ikke deg heller hvor jeg faktisk har kjøpt en audison :)) men gutta i og bak IB har vært ekstremt tålmodige og hjelpsomme. I mange tilfeller mye mer enn hva man på noen som helst måte kan forvente av venner, enda mindre leverandører man faktisk ikke kjenner. Og til dere som mener at man ikke kan skru opp prisen på noe når innprisen går opp lurer jeg litt på hvordan regnskapet ser ut i deres respektive bedrifer.
  8. Takk for et meningsfyllt og utdypende svar. For å si det mye enklere; Du kan ikke lade et batteri med seg selv. En elektrisk turbo prøver å tilføre energi ved hjelp av strøm som motoren selv må lage og siden hele motor + dynamo opplegget ikke er tapsfritt blir dette mildt sagt vanskelig. Jeg nekter bare å tro at effektøkningen fra en elektrisk turbo overstiger energien turboen selv trenger. Og nå snakker jeg ikke engang om mengden energi du hadde trengt for å få en elektrisk turbo til faktisk å skape et økt trykk som kan øke effekten; gjør den ikke det blir den basically bare en dings som står i veien for luftflyten.
  9. Drøyt sent svar på spørsmålene over men.. Ipod > drive and play via ipod kabel > analog overføring til ipbuss > EQ'en. Så er flere rom for signaltap, men det er basically snakk om en phonokabel på noen cm mellom "hjernen" i ipod systemet og baksiden av spilleren hvor jeg får hooka det inn i ipbussen. Ipod kontrollen har en FM modulator også, men det vil naturlig nok gi mindre enn gode resultater :). Og uh nei, prosjektet er ikke dødt. Jeg lover :).
  10. Heh vel. "turboen" trekker energi. For at dette skal fungere må strengt tatt "turboen" tilføre mer energi enn den drar ut av systemet. En ekte turbo fungerer jo fordi effekten den henter ut av en ellers ubrukt ressurs (dvs eksosen) er større enn effekt tapet du får ved å stappe den inn i innsuget. Siden "el turboen" henter sin effekt fra samme "kilde" som du prøver å øke i utgangspunktet ser jeg for meg at dette blir, rent fysisk, ganske umulig :). Men så lenge du er fornøyd osv :).
  11. Personlig erfaring ? Servicen jeg har fått av IB gutta er vel verdt 10% høyere pris på komponenter. Det er snakk om så uendelig mye spørsmål fra min side som besvares gang på gang på gang, både før og etter salg.
  12. Iskald! Mekking i uisolert garasje utgår :P. Såh, liten pause atm. Bruker tiden på å planlegge litt hva jeg skal gjøre.. må jo bruke all den glassfiberen jeg kjøpte av Pål til noe lurt... :)
  13. Blir bra dette. Tror ikke du kommer til å se skjøten når det der står i bilen. Gruer meg til jeg skal jalle med dørtrekk hos meg, men tror jeg skal gjøre det hele litt mindre elegant.. :p men vi får se =) Gleder meg til å se når du skal bygge noe greier rundt gamle bassen min jeg :D
  14. Må si meg enig med Dag her. Uferdige prosjekter som kan plukkes opp fra tid til annen er ren terapi for meg vertfall. Det er faktisk overraskende vanlig å bli utbrent tidlig nå om dagen, vi skal alle være verdensmestere i alt.. det går bare ikke, kropp og sjel er ikke laget for det :). Anyway, ta det rolig og gjør som Dag sier - gjør det som er gøy :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår