Gå til innhold

Hondaen

Bruker
  • Innholdsteller

    1,375
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    NSR 400
  • Biltype (eks Audi)
    Honda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    Skipsteknisk befal
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Totalt restaurert i 2003

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Bergen

Hondaen's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Denne saken er helt misforstått. Ser dere NRK reportasjen, så vil dere se at det gjelder CO gass, IKKE CO2. Det er en vesentlig forskjell. Idag, så fjerner man CO ved å bruke en katalysator. Teknologien til denne "oppfinnelsen" er velkjent. Noen oppfinnelse er det dog ikke, men et bruksområde. Hilsen oppfinner :D
  2. Du kan få veldig små turboer som du kan prøve. Den motoren har vel en 10-12hk etter hva jeg husker. Er du flink teoretisk, kan du selv beregne om turboen vil fungere. Du kan gå inn i kurver og lese av. Sett så forgasseren i innsuget til turboen, men du må sjekke om turboen tåler det (pakningene må tåle bensin). Bruk så en bredbåndslambda, den forteller deg om hvordan motoren går. Forgasseren må justeres (bytte dyser), ellers får du lett motorhavari. Jeg tror du vil få en motor som er lite kjørbar. Dvs, turboen lader kun ved høye turtall. Et slikt snevert turtallsområde er ikke bra for kjøreglede. Mitt tips er å heller kjøpe en MC motor på ebay ( i norge blir du flådd). Du får masse krefter, gir, clutch og du vet når kreftene kommer og sist men ikke minst, du får kreftene når du vil ha dem. Søk også på google, er flere som har prøvd lignende, til og med på totaktere.
  3. Hva legger du i skikkelig da? Flere profesjonelle verksted gjør dette. Bilprodusentene limer de også, med punktsveis for å holde platen på plass...... Er faktisk slik de fleste med selvbærende kaross er bygget opp. Punktsveis har sine svakheter: Det er fare for at stålet slår seg (0.7mm stål er ikke lett å sveise på..) Sveisen svekker stålet, ruster som bare det Sveisebadet kan få skarpe kanter som er vanskelig å etterbehandle skikkelig med lakk. Og sist men ikke minst, med punktsveis kan det LETT ruste imellom platene = HELVETTE med rust som kommer innenfra. Og ja du kan kjøre på med så mye tectyl du bare vil, litt rust = rust. Med moderne lim slipper man alt dette, rett och slett :D Det beste er å behandle bilen skikkelig fra den er 100% ny, men hvem gidd vel det? ;-) Har du TIG så kan du nok sømsveise en 100% tett og fin søm. Men det er nok for entusiasten. Sparkling med bly har sine ulemper det ogåså, er ikke noe særlig å jobbe med. Giftig, dyrt og varmen kan lett slå platen.
  4. 600 grader.. Er dessverre vanskelig å få dette til å vare. Slik "spesiallakk" er dessverre ganske tynn og skjør. Det merker du fort. Beste er å få anlegget i rustfritt. Sad but true.. Vanlig 1 komp/2komp. akryllakk holder seg godt opp mot 120 grader.
  5. Sveising er vel litt 1980 :D nå limes hjulbuene på med moderne lim. (men litt overlapp). Det blir ikke rust hvis platene er beskyttet før man limer og behandler etterpå med tecktyl. Orginalt er de punktsveist og limt, punktsveisen er forresten rustplass #1 hvis man tar en tidd på hvor det begynner. Er ikke så lett å få punktsveiste tynnplater til å være rusfri i årevis. Til Civic får man flere ettermarkedsskjermen, så du er godt ivaretatt der.
  6. Sorry mate men en kompressoren duger ikke særlig til en muttertrekker. De drar MYE luft, hvis du skal opp i en brukbar størrelse. Både regulator, ventiler og (korte) rør bør være dimmensjonert for luftforbruket. Du får trekkeren til å svive, men det blir ikke særlig kraft. Få deg en kompressor med minst 5hk motor.
  7. Du kan jo skrive ned serienummeret til turboen og spørre garret om samme saken f.eks :idea:
  8. Fjern grader (skarpe kanter) og spray akryllakk over den rene, rustfrie og fettfrie flaten (rengjør godt). Bruk så en gummigjennomføring og se til at den sitter som den skal. Etterpå bruker du tyntflytende tectyl og sprayer godt over, foran og bak. Blir ikke rust der da med det første.
  9. Hoho.......det var et dyrt pipercross filter.... Sett tilbake til orginalt du.
  10. Er motoren installert i en bil? Den beste løsningen er å sveise på en god perle med TIG sveis, slipe ned, borre og gjenge opp på nytt med en ny, skarp gjengetapp. Det er vanskelig å sveise på støpejern og støpealuminium. Men det er mulig. Jeg har fikset værre skader tidligere med godt resultat, på støpegods. Alternativt kan du bruke en minifres og fjerne kanten som er ødelagt, for så gjenge opp på nytt hvis nødvendig (og bruke en større sensor). Evt. kan plugge hullet og måle oljetrykket et annet sted. Kjemisk stål osv ville jeg holdt meg langt unna. Det blir aldri mer enn en provisorisk løsning på en ekstremt viktig del av motoren. Hvis det der går lekk, så kan du sende motoren din til spikerfabrikken.
  11. Quick spraylakk? Hold deg LANGT unna. Quick Alkydlakk er så myk at du lager striper med neglen. Ubrukelig. Kjøp grunning og lakk fra samme produsent, 2 komponent. F.eks ppg. Først da er du sikker.
  12. Få en kompis til å se på dekket mens du kjører. Har vært borti slikt før, da så dekket ut som en banan...... :D
  13. Dele og stripse den fast? Ler meg ihjel :-D Da kan du like gjerne bruke den gamle, evt. bruke den fine bilekstra plastposen og noe tape............... :D Gjør det skikkelig, ellers kan du like gjerne la være.
  14. Og den motoren har ikke 110hk, den har 90hk (ny) og stygg som nøkken. Bruker ikke olje? Selvfølgelig gjør den det. Løgner! :D
  15. Skal vi gjøre jobben for deg? Er det mulig :adolf:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår