Gå til innhold

Full_fres

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    fart...
  • Biltype (eks Audi)
    ræserbil
  • Motor (eks 1.6)
    stort
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    rør...

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    turbocity

Full_fres's Achievements

  1. takk for det! da skal vi se om jeg kommer frem til et mer vettu resultat.
  2. Takker for svar. Hehe..hva jeg sliter med er vel stort sett alt. Hvordan ser du at den ikke klarer mer enn ca. 1,8-2,0 kg? Du må gjerne gi meg et lynkurs om du gidder ;) Grunnen til at jeg kikket på turboneticsen er denne annonsen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=170155466714&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=007 God for ca 600hk og T3 turbin. Eller er det bare BS? Prisen var også meget fin i forhold til f.eks Garret.
  3. Hei! Jeg har nå forsøkt å lese meg frem til hva slags turbo jeg burde velge, men blir bare forvirra. Noen mener ditt og noen mener datt. Så jeg håper noen kloke motor/turbo-hoder kan hjelpe meg. Jeg har en vw motor på 2.2 L. 2 ventiler pr. forbrenningskammer og en god turbo-kam som ikke er spessiellt agressiv. Denne skal til syvende og sist yte ca. 500 hester ved ca 2-2,3 bars ladetrykk. Motoroppsettet har jeg kontroll på, så det er ikke der kunnskapen begrenser seg. Etter mye grubling har jeg kommet frem til denne: TURBONETICS T3/T4 62-1 HYBRID STAGE 5 hva tror dere.. holder den mål? blir det for trangt med T3-hus mtp. såpass stor effekt? Eksosen må jo ut også... Lurer også på hvor spool-upen vil ligge. Alle innspill taes imot med stor takk.
  4. ÆSJ sier jeg bare. Bobler er kult assa. Sånn som de som kjørte på gardermoen i sommer. Men påssje-lookerne er bare seriøst stygge!! DEN TIDA ER FORBI!! Tror faktisk ikke jeg kan komme på noe som er styggere og mere harry. Jeg hadde vært flau om jeg hadde blitt sett i en sånn en.
  5. stygt å si det, men jeg skal le HØYT den dagen disse "tøffe-gutta" braser inn i folk og biler....!
  6. kronhjulet er det tannhjulet som sitter på diffen. pinjongen er det tannhjulet som overfører krafta fra motor til ringen, altså diffen..!
  7. kan ikke sitte med hue under panseret til enhver tid ;) dessuten hadde jeg aldri stolt på farge temp....
  8. så det er 900 C som liksom er den kritiske grensa? Gjelder det for de fleste stempler?
  9. ser det selges eksostemp følere etc... hvaslags nytte får man av det? Vet jo at det blir møkkvarmt inni der, hvertfall på turbo annlegg, men hva kan man lese ut av det? hu hei...med lua på snei...:cool:
  10. har spjell-kontakt, trykkføler og trigger...
  11. FYSJ!!! nei, ikke no volvo her nei...
  12. som jeg allerede har skrevet er det inntil videre en liten hemlighet. Ender nok opp på 2 bar når alt er justert, men funker som f... med 1.8.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår