Gå til innhold

Bisarre

Bruker
  • Innholdsteller

    1,199
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bisarre

  • Bursdag 07/12/1972

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Calibra
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    Driftstekniker og salg/montasje av bilstereo
  • Motor (eks 1.6)
    2,0 16v

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.autosound.no
  • Bosted
    Tønsberg

Bisarre's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Kenwood spiller med 7" skjerm, Rockford Fosgate monotrinn og kasse med 2stk 12" Infinity sub'er stjålet i Stokke. Natt til søndag 21februar. Tips mottas med takk... 41323814 stigsarre@hotmail.com
  2. Hmmm. Lukter litt brent, ja... Skal prøve batteritrikset, og sjekke oljen... Kassa du har da...? Samme type og årsmodell? Hvor langt har den gått. Kassa som står i, ble visst byttet i 2004... Hm... Flere ting som lukter svidd her.
  3. 1997 modell Blazer, med 4,3l/193hk og 4-trinns automat. Den sluttet plutselig å gire mellom 2'e og 3'e gir. Får da selvfølgelig heller ikke 4'e gir inn. På lav hastighet fungerer 1'e og 2'e helt fint. Noen som har et tips? :)
  4. Bisarre

    audi 100/ a6

    En liten skrue på hver side av døra, helt oppe ved vinduet. To skruer på dørhåndtaket. En bak døråpneren. Gummien øverst i fronten, har en "propp", og må trekkes ut. Da er det bare å løfte svineriet opp. ;O)
  5. Kjöpte bil i utlandet, fikk ikke prövd den skikkelig. Men den automatiske AC'en virket når jeg kikket på bilen. Viser seg at den kommer og går... Noen ganger når jeg starter bilen, slår AC'en seg på. Men så slår den seg av etter et minutt eller to, med masse dugg på rutene som resultat. Om jeg da stopper bilen, for å fjärne duggen, hender det at AC'en igjen slår seg på når jeg starter bilen igjen. Men slår seg av igjen etter kort tid...:O( Utrolig irriterende, når tempen er närmere null grader, og masse vann i lufta. Noen gode tips...?
  6. Men i praksis... Er det dårligere med EDL, enn man sperre? Vil du merke det på en glatt vinterdag? Eller er det bare ved litt "sporty" kjöring, man merker det. Man skal vel uansett ikke ha den manuelle diffen innkoblet, over 40km/h...
  7. Forstår... Vi snakket om bilspillere og du om bærbare... ;) Lett å missforstå hverandre da. :)
  8. ... Så om spilleren har en USB port, men ikke kan lese fra den... Hva sitter den USB porten der for da...? Vieta kommer med en spiller, med bluetooth og USB, som skal ha bedre spesifikasjoner... Finner bare ikke spec'en på sidene dems...
  9. Eh... Når spilleren har USB inngang for minnebrikker, støtter spilleren dette. Noe annet ville jo være galskap. Blir jo som å sette på en ekstra tank, for diesel, på en bensindrevet bil... Specs'en på den spilleren det er snakk om er direkte crappy. Lukter skikkelig billig china greier her. Heldigvis kommer det straks spillere med både minnekort usb og bluetooth. Og av langt bedre kvalitet. Da først skal jeg vurdere slikt.
  10. Når du har sprengt en slik forsterker og sub, bør du ta en overgang av strømtilførselen din. Problemet var at de forsterkerene brant når man ville spille høyere enn det dynamo/batteri klarte å levere. Det samme skjer da med sub'en... Når forsterkeren flater ut pga for lite strøm inn, vil sub'en gå på "likespenning" og brenne. Mulig det ikke er tilfelle med deg... Men du bør være sikker på det, ellers kommer du til å svi mer utstyr.
  11. Husk: Less is more. Begynn i det små... Med få gode komponenter, som du kan bygge videre på. Ikke fall for fristelsen til å kjøpe høytalere foran, bak og hattehøytalere. Bruk heller mer penger på ett skikkelig sett foran. Prioritering min ville nok vært slik: 1 - God spiller 2 - 4-kanals forsterker (den kan du bruke på originalhøytalerene, til du får råd til nye.) 3 - Ett godt frontsett (Kast originalhøytalerene, og bruk to og to kanaler på fronthøytalerene) 4 - en 10" eller 12 sub (Kobles på to av kanalene.) 5 - Mono forsterker (til sub'en. fronthøytalerene får nå tilbake alle 4 kanalene) Slik kan du holde på i en evighet.
  12. Normalt til kl 16:00. Men kikk på sidene våre, http://www.autosound.no, og hent kontaktinfo... Greit å ringe først, så kan vi sikkert være der litt ekstra.
  13. Kommer også an på hvor stabil laderegulatoren din er... Om den ikke takler kjappe forandringer i strømtrekket, vil lysene dine dimmes uansett hvor stor dynamo du har. OM du har en laderegulator som greier å hente stabilt 14,4volt ut av dynamoen, vil du kunne hente 1440watt kontinuerlig. Så om lys og annet elektrisk i bilen trekker ca 5-600watt normalt, sitter du igjen med ca 8-900watt. Og som Beemer sier... Gir du forsterkerene dine en eller flere kondensatorer, vil du kunne hente ut en del mer.
  14. Ser at Optima og maxxima blir nevnt i samme åndedrag her... Maxxima bluetopp tåler ca 400 dyputladninger. Med Optima mister du garantien om det har blitt dyputladet. For ordens skyld... Et maxxima batteri kan gi 900A i korte øyeblikk. For de uinvidde, vil det si over 10000watt. Ett slikt batteri vil ha nok kraft til 90% av anleggene der ute. Kan selvfølgelig ikke stå å spille over lang tid uten motoren i gang. Jeg snakker om å levere strøm nok til å holde spenningen konstant. Skal man spille uten motoren i gang, må man suplementere med flere batterier. Vil absolutt si at de er verdt sine 1800,- :)
  15. De opererer med 18v inn... Du har max 14,4v når motoren er i gang, og 12v med motoren av. Vet ikke hvor bra det er...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår