Gå til innhold

Coopervan

Bruker
  • Innholdsteller

    62
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Plankebyen

Coopervan's Achievements

  1. Sorry. Motoren er solgt. Eller det er i hvertfall en kar som sier han skal ha den :)
  2. Har en T16-motor som jeg vurderer å selge. Motoren er kun motor med eksos- og innsprøytnings-manifoild samt turbo. Den mangler alt av elektro og slanger. Det jeg vet om motoren er at det er en 1993 modell, den har gått ca. 175 000 km og at det er en ulyd i motoren (sannsynligvis tenger veiva å slipes). Jeg har ikke hatt motoren i gang, enda... Jeg kan nåes på mail: veg-j@online.no
  3. Rorviker: Hvor var det du fant priser på motorer? Kunne tenkt meg en b16 :D
  4. Håper Toyota får fart nok i kjerrene til å knuse de teite italienske bilene :D
  5. Rettelse, den turboen er ikke laget til 125, men er såpass liten at det går ann å bruke den på en 125:)
  6. Hos GIK får du kjøpt turbo til 125, tror det er den minste man kan få tak i..
  7. Minivetc på CH-forumet har den svarte med 1,6 ;) Han regner med å få skilter i løpet av våren. Da blir det den første minien i Norge med v-tec, og dørene er åpne for andre :D :D Den blå lenger opp på denne siden har "vanlig" a-serie mini-motor.:)
  8. Både 1600 og 1800 glir ned, men på vanlig Mini trenger du å forlenge fronten foran hjulbuene noen få stakkars tommer :) Forøvrig er det en svart med 1600 i Sarpsborg.. Noen så den kanskje på Rudskogen i sommer?? Her er et klipp hvor han knuser en calibra :D :D V-tec
  9. Tviler på at han har noen Prelude 2.2 VTEC motor. Den motoren passer ikke i en Mini ;) Her er en link til en annen kar i Bergen som holder på å monter et slikt Zeemax-sett på en 40LE http://spooz.cjb.net/
  10. Her var det mange som hadde kjørt fort gitt :D Cool: 250 med en 240?? Seriøst?? Har du sett hvor bra aerodynamikken er på den bilen?? Brødboks!!! Jeg hadde en 240 m/ b19 motor og den gikk ikke pokker fortere enn 180, MEN den hadde rimlig greit turtall. Hva er gjort med utveklsinga på den 240 fot at den går SÅÅ mye bedre?? Paralell: Alle kan kjøre fort ned en bratt bakke, hvis den er bratt nok vil det jo være fritt fall.... Det kunne være en ide å sjekke fakta og de fysiske lover litt før man juger på seg "noen" km/t..
  11. Jo, men det er fortastt virkningsgraden på kjølinga av ladelufta som begrenser hk. Og på den måten kan man si at en IC "holder" til et visst anntall hk ;) En motor med et visst anntall hk trenger en viss luftmengde per del brennstoff uansett. Lufttempen har også noe å si på en NA-motor. Mange monterer åpent luftfilter i bilen. Det de ikke tenker på er at filterboksen som sto der fra før var beregnet på bilen og hadde luftinntaket slik konstruert at den tok luft fra et kaldt sted i motorrommet. Mens det åpne luftfilteret tar luft i det området det står, og det er veldig ofte varmt. Dermed har men dårligere effekt med et "effekt-luftfilter" enn med den orginale. Dette gjelder sef ikke alle biler, men mange.
  12. Motoren får for lite bensin. For å få riktige dyser bør man på rulla. Dyrt, men det lønner seg. HVIS det er noen som har bygd en lik motor, kan man få spec. på dysa. Dette bør funke OK, men som sagt; Rulla.
  13. En IC blir målt med virkningsgraden den har. En IC kjøler lufta. Måler men tempen på lufta inn og lufta ut, får man temperaturforskjellen. Temperaturenforskjellen sammen med trykket inn får man hvor mye luftgjennomstrømming (luftmengde) som blir "presset" inn i motoren. Hvor mye hk det er i motoren, kan man så regne ut ved hjelp av luftmengden, brennstoffmengden og brennverdien på brennstoffet. Og når temperaturen på ladelufta stiger, ved f.eks for liten IC i forhold til resten av motoren, får man en mindre tetthet på lufta, og mindre luft inn i motoren, som igjen gir dårligere forbrenning og mindre hk. På den måten kan man si at en IC holder til så og så mange hk. To identiske motorer kan IKKE ha 300 hk på forskjellig ladelufttrykk, fordi da er de ikke identiske, men det kan bare være små forskjeller for at det er store differanser både i hk og ladelufttrykk. Edit:skrivefeil
  14. PS: Det sies at TUV er enda strengere når det gjelder godkjenning på slike "rare" ombygninger enn Statens Veivesen ;) Med andre ord tviler jeg på at du får tak i så mye Kit-Cars i Tyskland. En type Kit-Car som er lovlig, utrolig nok, er Porsche 356. Denne blir bygd på bobleunderstell. I f.eks. Sverige er det "bare" å løfte av boblekarosseriet og sette på det ny, men i Norge må man ha det gamle under det nye. Dette er hva man kan kalle et smutthull, for bilen er fortastt en boble i og med at litt av karosseriet er på plass :D
  15. Det går nok ikke :( En bil som er godkjent i Englan er ikke nødvendigvis godkjent i Norge fordi den ikke er TUV-godkjent. Derimot hvis du kjøper en som er godkjent i Tyskland har du store sjangser for å få den godkjent i gamlelandet fordi den er TUV-godkjent :) F.eks. kan du få kjøpt Caterham med motorsykkelmotor i England :D , alt i fra et byggesett til en komplett bil, denne vil være godkjent i UK, men ikke i Norge fordi den ikke er bra nok på avgassutslippene i tillegg til at den ikke er TUV-godkjent.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår