Gå til innhold

Otto von Bismarck

Bruker
  • Innholdsteller

    1,646
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Otto von Bismarck

  • Bursdag 05/04/1973

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Knallrotes gummiboot
  • Yrke eller sivil status
    Riskkansler
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Usynlighetsspray!

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Knallrotes gummiboot

Otto von Bismarck's Achievements

Brigader

Brigader (10/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hverken 1.9 eller 2.5 med 115HK skal ha noe spesielt overtak på en frisk 2.3, så sant de ikke er chippet. Min 2.3 holder uproblematisk følge med nye PSA-type 1.9 TDI, og drar sakte men sikkert fra over 80 km/t. Så jeg synes det du beskriver virker underlig. TDI har riktignok høyere dreiemoment, men husk at de bruker opp girene før din, og de taper moment og fart i hvert girskift. Det lille momentovertaket 1.9 har på papiret gir ikke automatisk noe voldsomt forsprang i praksis. Jeg vil tro at din motor trenger en skikkelig dyserens. Bruk en halv liter whitespirit tilsatt 1/4 liter totaktsolje til full tank. Det vil merkes på både bunndrag og toppeffekt. Få justert tenningen en grad frem. Da vil motoren generelt føles piggere fra bunnen. Aberet er at du da bør bruke kun 98 oktan. Dette forutsetter at motoren for øvrig er i fin form. Kjørestil har jo også mye å si. Holder du høyt turtall når du drar i gang? Husk at motoren er på sitt sterkeste rundt 5500 RPM. Forsøk å hold turtallet høyest mulig også når du skifter gir, hvilket innebærer at du må være nokså kjapp i bevegelsene. 2.3 tåler dette. Er du i fin form synes jeg det er bekymringsverdig for din motor om 115HK TDI fortsatt drar fra, tross dyserens og nyjustert tenning. Da er mulige årsaker ujevn kompresjon, eller annen motorskade, samt løse elementer i katen. Bare for å ha nevnt noe.
  2. Turbo-service lover 180HK med moderat turbotrykk, uten vitale inngrep i motoren. For økt effekt anbefales det å bytte flere ting, for å unngå stor slitasje.
  3. Sjekk at dreneringen nederst i skjermene ikke er tett. For å komme til må du løsne innerskjermen og et plastdeksel innenfor. Resten sier seg selv.
  4. Hvis du har lite bensin på tanken oppstår lett kondens. Forsøk å ha en del mer enn 10 liter på til enhver tid. Ting som påvirkes av fukt er først og fremst fordelerlokk, det kan sprekke slik at fukt trenger inn. Rå plugger kan også være en årsak, hvilket kan tyde på at bilen får feil blanding (dersom pluggene ikke er spesielt gamle) - vurder i så fall et bytte av luftfilter og rengjøring av bensinfilteret. Problemstillingen kan også tyde på at coilen begynner å bli umedgjørlig. Eventuelt kan det være halgiveren som begynner å svikte, men jeg tviler. Hvis halgiver svikter går det som regel lengre tid før den eventuelt starter igjen, gjerne en halvtime eller mer. En annen årsak kan være at bensinakkumulatoren (enveisventil i tanken, montert på flottøren) ikke stenger for retur av bensin. Det kan også gi slike symptomer. For å finne ut om det er den som er synderen, må du lytte mens du vrir om nøkkelen. Ikke start bilen. Vri nøkkelen til lysene kommer på og bensinpumpa begynner å jobbe. Gjenta til du hører at pumpa får motstand. Får den ikke motstand på første eller andre forsøk tyder det på at du har funnet kilden. Lykke til.
  5. Ifølge autorisert Audi-verksted er det lønnsomt å fylle 98 oktan, ettersom man da visstnok slipper å trykke så hardt på gassen, slik sparer man forbruk og slitasje. Min går renere og soter mindre på pluggene etter at jeg gikk fra 95 til 98 oktan. Om bilen blir sprekere, er derimot tvilsomt. Men man forhindrer at ytelsen reduseres. Om du fyller 95, så bør du fylle 98 eller høyere oktan innimellom, for å hindre at effekten reduseres.
  6. I dag deler jeg ut stillinger over en lav ridestøvel. Pasient, DevilsTower, nomix, stillingene er deres.
  7. Det må i så fall ligge til familien på min kones side, Johanna av Puttkamer.
  8. Nå gikk det et iskaldt grøss gjennom meg igjen, og jeg kan sverge på at jeg kjente eimen av brent motorolje, billig frostvæske og rå eksos. Når jeg overtar makten skal alle Escorter konfiskeres av hæren for å brukes som minehunder i ukjent territorium.
  9. Mange tusen takk! Jeg planlegger å samle en hær slik at jeg kan kuppe dette nettstedet, for å ekskludere Fast & Furious-fans og personer med generelt dårlig smak. Det er ledige ministerposter hvor du kan velge og vrake, hvis du er vil ta del i revolusjonen. Eksempler på ministerposter: feilernæring og innsidehandelsminister, utendriksminister, felg og dekkminister, senkningsminister, trimningsminister, m.m. Ambassadør for asken og ilden er midt i blinken for deg. Stillingen som kabinettspørsmålsekretær er som alltid ledig.
  10. Han er utvilsomt begavet med både fantasi og innsikt. Tilstandene var akkurat slik som han beskriver da jeg bestemte meg for å leve i eksil. Det var jævlig, rett og slett, og fryktelig kaldt. Type andre verdenskrig Sibir-kulde. Slik varme og forståelse som jeg nå møter får imidlertid permafrosten i uniformen til å begynne å tine. Endelig. Jeg er dere evig takknemlig.
  11. Myriader av Fast & The Furious-fans nedkjempet meg med sine hjemmelakka spoilere og Biltema-instrumenter som ikke var koplet til noe som helst, siden har jeg gått i dekning, og jeg har tilbragt litt tid i alle debattforumers limbo; VG Diskutér. Jeg gjør nå et unntak for din skyld, siden vi har så god kjemi, og jeg må innrømme at jeg er litt rørt nå. Men la meg bare si at hvis dette er for å lure meg inn i et bakholdsangrep, så har jeg limt hjelmen fast med støtabsorberende Sikaflex, og hjelmen er av kruppstål.
  12. Funker fint med 225/40-18 og 40mm senking på bilen min.
  13. Er dette noe å ha? Slippes 28 april. Kan forhåndsbestilles hos DVDStrax.com/no. Kampanjepris er 199kr for spillet + 50kr i frakt. Merverdiavgift tilkommer med andre ord ikke.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår