eivindw
Bruker-
Innholdsteller
99 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om eivindw
- Bursdag 10/19/1976
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Golf GT
-
Biltype (eks Audi)
VW
-
Årsmodell (eks 1995)
2007
-
Motor (eks 1.6)
1.4 TSI
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Oslo
eivindw's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Golf GT til salgs. Sprek bil med lavt forbruk (0.55 på langkjøring, ~0.7 blandet). 1.4 liters motor med både kompressor og turbo gir 170hk som funker bra alt fra lave turtall. Jeg kjøpte bilen ny i 2006, men den er tidlig 2007-modell såvidt jeg husker (noe sølv-detaljer på dashboard++ som ikke var på 2006-modellen). Den har gått litt under 49 000 km. Bilen er 100% original og har ikke vært trimmet eller skrudd på av andre enn Møller. Komplett service-hefte. Siste service høst 2010. Utstyr utover standard: Xenonlys Tåkelys Elektrisk soltak Midtarmlene forran Midtarmlene bak med skiluke + ski/snowboard-pose Motorvarmer + kupevarmer (ettermontert i fjor) Regnsensor Lyssensor (automatisk kupebelysning tunnel/natt) Automatisk avblendbart innvendig speil See home (lys under speil + kjørelys aktive) Elektrisk innfellbare sidespeil Oppvarmede sidespeil RCD500 med soundpakke (6-cd-skifter, 10 høytalere + forsterker) Reservehjul Se annonse på finn: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28160116 Selges grunnet overgang til Passat. Trenger litt mer plass til unger og vogner.. Skiboks som passer til Golf kan også selges med (Skiguard 825). Den er bare ett år gammel og ganske lite brukt. Kjekt om man skal ha med et par unger og kone på ferie :) [ATTACH]22586[/ATTACH]
-
Har også soundpakken i min GT. Super lyd.. Men enig i at 10k nok er ganske stivt. Vet ærlig talt ikke helt hva forskjellen på denne og RCD500 pakka er. Spillern ser helt lik ut, men det er mer trykk i lyden :)
-
Tyske B&B har lagt ut litt informasjon om trimming av Golf GT: http://www.bb-automobiltechnik.de/bb2004/en/produkte/motoren/vw/golf/V/mvw_golf_v_14tsi.php Kun chip - 200hk. Chip, eksos + luftgreier - 210hk. Chip, turbo, luftinntak, intercooler, eksos - 240hk. Hadde vært artig å teste chippa GT mot original GTI :)
-
Dinside og bilnorge.no har prøvekjørt den nye S3. Virker som de liker den: http://www.dinside.no/php/art.php?id=316660 http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=29471 Ser ut som audi driver og legger ut info om den også. Halvparten er på tysk enda :) http://www.audi.no/wip4/v2/nybil/detail.epl?cat=3174 Lurer på hvordan den nye S3 blir forhold til en gammel og chippa utgave. Ytelsen er jo rimelig lik på papiret.. Og vil det være like lett å jage på 50-60 hester ekstra på denne som den gamle?
-
Fikk min nye Golf GT for 2 uker siden. Veldig fornøyd så langt :) Et lite spørsmål noen kanskje vet svaret på. Ref. denne tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=126304 Noen som vet om en av kanalene viser ladetrykk? Iom. at det er en slags boostmåler (http://www.volkswagen.no/photoalbum/view/?size=large&id=12054 - litt jalla, uten noen tall), tenkte jeg at det sikkert må gå an å lese av dette et eller annet sted?
-
Jeg har den aluminiumsboksen (MaxFlow?). Slik som dette: http://www.oddbjornsmotor.no/ramair.htm Også montert hos TS. Hos meg er aluminiumsrøret bare presset rundt det orginale luftinntaket fra hjulbuen.. Fant du ut hva den lille slangen fra filteret er? Hos meg hadde den hoppet av uten at jeg merket noenting før jeg så det.. Virker ikke så veldig viktig, men kunne jo vært interessant å vite hva den gikk til?
-
Det var jo ikke så ille. Skal prøve å klare meg uten bil en stund, spare opp litt penger :) Markedet er greit, vært ganske mange interesserte allerede.. Men den er ikke solgt enda..
-
10.050,- betalte jeg nå sist forfall. Dette er med 50% bonus, 7.000 egenandel, 12000 km, Nito rabatt.. Men samtidig i Oslo sentrum, noe som trekker en del opp tror jeg. Bilen er forøvrig til salgs: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=19087 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=330761 Løp og kjøp.. :)
-
Jeg vurderer å selge bilen min. Audi S3, 2000 modell, 62500 km.. I tillegg til standard S3 utstyr har den elektrisk soltak, midtarmlene og 205/16" vinterhjul med fine alufelger. Bilen er MTM trimmet hos TS-racing (mai 2003), har RamAir Maxflow luftfilter, Forge resirk. avlastn. ventil, TS-racing eksosanlegg (80mm fra kat., 2x 70mm utblås), GReddy turbotrykksmåler. Går veldig godt :D Alle servicer er fulgt, siste nå i september uten noen problem. Bilen er strøken, kommer til å savne den :( Prisant. 320.000,- Kontakt meg på mail (eivindw@tihlde.org) eller mobil (982 19 322). Bilder: http://tihlde.org/~eivindw/bil/s3_1_800.jpg http://tihlde.org/~eivindw/bil/s3_2_800.jpg http://tihlde.org/~eivindw/bil/s3_4_800.jpg http://tihlde.org/~eivindw/bil/s3_5_800.jpg http://tihlde.org/~eivindw/bil/s3_int.jpg
-
Jeg har brukt det eminente visuell dokumentasjons hjelpemiddelet paint og laget en tegning de kan sende inn sammen med saken og videoen til forsikringsselskapene. Da blir nok alt mye klarerere for alle parter..
-
Ja litt snedig. Kjørte akkurat en online beregning på en A3 180hk. Ble 500,- billigere enn S3'n, Leon 180hk ligger 600,- billigere.. Ikke store forskjellen mao. Impreza 2.0 turbo ble 200,- dyrere enn S3, men altså "bare" 800,- dyrere enn en Seat Leon 180hk. Kan jo hende kriteriene er endret siden jeg forsikret min for 1.5 år siden. Var 25 år og bodde i by da.. Tydelig at det er store forskjeller, er jo diskutert mange ganger dette her :) Jeg vet i hvertfall at jeg uansett har betalt mye mer i forsikringspremier enn det jeg har fått tilbake. Problemet er alle dustene som svindler forsikringsselskapene og ødelegger for ærlige folk slik at premiene blir skyhøye :(
-
Angående forsikring. Når jeg sjekket opp prisen på S3'n sjekket jeg samtidig 180hk A3, og 180hk Leon 4.. Alle bilene kostet omtrent nøyaktig det samme. Vet ikke hvorfor, men det virker som S3 er ganske billig å forsikre forhold til hvor dyr bilen er. Betaler bare 1500-2000 mer for S3'n enn for Polo'n jeg hadde før..
-
Jeg synes 1.8t motoren er mye morsommere enn TDI'en.. Valget står jo egentlig mellom en kul turbobil og en traktor her :D Om forbruket er det viktigste kjøp diesel, ellers ville jeg gått for 1.8t..
-
Hos meg er diagnoseuttaket rett ved det venstre kneet mitt under rattet. Det lille lokket under askebegeret fant jeg en 500 lapp bak rett etter at jeg hadde kjøpt bilen :D VAG-COM har vi skrevet ting om her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=14708 og her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=4674
-
Tja har ikke brukt det så voldsomt mye. Sjekker etter feilkoder en gang i blant. Det jeg har brukt mest er loggingen. Logger diverse blokker til tekstfiler. Disse tekstfilene leser jeg inn i excel eller et eget graf-program jeg har laget. Ikke hatt noe problemer eller bugs. Du kan gjøre skade, da den gir deg full rettighet til å endre på innstillinger. Alle de "farlige" funksjonene er samlet på et sted, så det er lett å unngå dem. Se denne siden for eksempel, er et skjermbilde fra programmet: http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/open_screen.html
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.