Gå til innhold

skrangel

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om skrangel

  • Bursdag 06/05/1980

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    -
  • Yrke eller sivil status
    -

Contact Methods

  • AIM
    -
  • Yahoo
    -
  • Bosted
    Grimstad

skrangel's Achievements

  1. Reima fra veiv->vannpumpe er fuktig, og det lekker kjølevann et sted. Da regner jeg med det er vannpumpa som er gåen, hvis ingen har noen bedre forslag.
  2. Har en '92 Golf 3 GT. (1.8, 90hk) Har slitt litt med ulyd fra reimene, spesielt når bilen er kald. Dette problemet ble imidlertid 5 ganger verre når jeg brukte reimspray på de. Nå hører man nesten ikke motoren svive pga ulyden, når motoren er kald. Når motoren er driftsvarm så detter lyden bort på lave turtall (under 2000rpm). Høres omtrent ut som volvo-viftereim ulyd, for de som vet hvordan det høres ut. Jeg har tatt av reima som går fra veiv->dynamo->vannpumpe. Denne er ikke slakk. Vannpumpa er litt stør, men ikke ujevnt stør når man beveger på reimhjulet manuelt. Noen som vet hva som kan forårsake ulyden?
  3. Den er ikke turbotrimmet. Her er det som er gjort: Sylinder boret til 2.5l Ny veiv Nye høykomp stempel Større ventiler Annen tenningsfordeler Ny oljekjøler ++ Bilen ble trimmet når den var ny i '86, til en pris av 65000,- . Det finnes 10-12 stk av disse i landet, dette er sannsynligvis den eneste med automat. I tillegg har bilen ABS og quattro-interiør.
  4. Har nå tatt av varmeveksleren, og det ser ut til at det er denne som må skiftes.
  5. Bilen har gått 230tkm, og jeg er ikke interessert i å selge den (ennå). Bilen har dessuten Oettinger trimming (175hk) så den er verdt å ha en stund til :) Det er girkasseolje som er i kjølesystemet, har fått tips om at det kanskje er varmeveksleren på sida av girkassen som lekker vann.
  6. Jeg har fått et par alvorlige problem med den gamle bilen min. Det er en 1986 mod. Audi 90 2.2E aut. Etter å ha vært på ferie i 5 dager kom jeg hjem og så det var en oljedam under bilen. Skjekka da peilepinnen på girkassa og da rant det en blanding av vann og girkasseolje ut. Denne oljen hadde en lys kakao-farge. Jeg har brukt bilen hver dag inntil den lille ferien jeg hadde. Har spurt verksted og flere mekanikere jeg kjenner og de tør ikke si 100% hva som kan være galt. Det andre problemet mitt er at det er kommet olje inn i kjølesystemet. Vet ikke om det er girkasse(hydraulikk?)olje eller motorolje. Hvis det er motorolje så vil jeg tro det er toppen på motoren som er ødelagt, og må planslipes. Hvis det er fra girkassen har jeg ikke anelse. Det jeg ikke har funnet ut av er om oljekjølingen på girkassen går inn i radiatoren på bilen. Jeg har ikke funnet noen slanger så det tviler jeg på. Jeg lurer på om noen har vært borti noe lignende, eller vet hva som kan være galt? Må jeg ta av toppen og planslipe den? Bør jeg overhale girkassen og konverteren? På forhånd, takk for hjelp.
  7. Takk for alle tips. Det skal sies at det var ihvertfall et par minusgrader når den sluttet å virke. Får skjekke alle ledninger når jeg får tid.
  8. Sentrallåsen tok kvelden her en dag, og nå får jeg ikke opp bagasjeromslokket, samme hvor mye jeg vrir med nøkkelen i låsen der. Hva kan jeg gjøre for å få det opp, utenom å ødelegge hele låsen??
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår