Gå til innhold

trønderbird

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    skru volvo
  • Modell (eks S4)
    240 gle
  • Biltype (eks Audi)
    volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    student
  • Motor (eks 1.6)
    b230k
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    senket og stivet, monrow dempere, R-sport trekk, V8-er kommer til våren, sota ruter, anlegg etc.

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    kolbotn

trønderbird's Achievements

  1. Hei, Har selv en 240 med den motoren. Har planer om V8 eller Turbo med tiden. Går på befalsskolen nå, litt lite penger for tiden.. men motoren tåler i alle fall mye den. har hatt min over ett år, ingen problemer så langt. bare pass på oljenivået.. Ellers er det bare flatt jern
  2. deilig deilig! kjenner igjen motor og motorrom. Det er vel en turbokonvertert B20 det der. Muligens med ELLERMANN-JAKOBSEN topp eller TVX (båt racing). synes det så litt vel spennende ut med gasseren forran turboen, med tanke på om det skulle bli litt varmt. Har -66 amazon selv, men den er det ikke noen turbo i nei.. åka hårdt- åka VOLVO!
  3. trønderbird

    Motorfusk

    Hei, Til dere som har problem med at det fryser på innsiden av ruta: VASK den godt (på innsiden), Om ruta er full av fett og faen, fryser det med en gang. Bruk gjerne sånn universal sprutegutt, som man bruker på baderomsspeil. DET Hjelper. Hold også bilen ren og fri for søppel inni, Mer søppel, mer IS. Angående startsproblemer på VW: Jeg hjalp en venn igår med en VW Jetta, 1.8 forgasser. Jettaen var helt død!! ville ikke starte. - Gå over fordelerlokket, puss bort eventuellt irr på rotor og de små pinnene inne i lokket. -Gjør rein pluggene. Om de er veldig fuktige: Dra motoren noen ganger på starteren uten pluggene skrudd i, for å få ut litt av bensinen i sylinderene. Skru ting på plass, gjerne med litt wd-40 eller CRC i Tennplugghettene og fordeleren. Jettaen startet, men den gikk også på ca 2000 rpm på tomgang, noe jeg tror skyltes kulden -8c' på kolbotn i går kveld. Lykke til alle sammen!
  4. Ja ja koz å høre, Har kjørt en god del mil i den volvoen selv, er en god kammerat av han dere kjøpte den av. virkelig en bil i sin beste alder! Den var bra før, men nå som dere har taksenket den må den jo være den fittemagneten!!!:D Hilsen Trønderbird.
  5. ,JA JA!! siggdal, så det nå.... litt for stressa kan man si..EG KJEM
  6. ØØYY, Dette blir bra! Jeg kommer med kartleser og greier... Må bare vite når og hvor. håper flere melder seg på! LIGGE BREIT!!!
  7. HEI Jeg har Lesjöfors fjærer på volvoen min selv. Knall gode og knall stive. Har monrow reflex dempere, god kombinasjon det. bare vær litt obs om det blir første gang du skal skifte dempere og fjærer, TING TAR TID! Om du ikke har lufttrykks verktøy må du finne en fix løsnig for å løsne demperen foran. Det er ganske klønete å løsne mutteren som sitter på toppen... Jeg brukte en "svensk-pipe" på mutteren og holdt igjen demperstaget med forlengeren på et 1/2" pipesett.. lykke til, har selv store planer for min 240 GLE..
  8. hei.. kadett c er grisekul bil. jeg satt på med en c-kadett på rudskogen under gatebiltreffet i september.. i kadetten satt det en 2,2l den hadde dobble gassere og portet topp med trimkam. kadetten hadde ca 180 hk, og med 5 trinns gearkasse går det bra det!!! Jeg vet ikke helt hvor mye det koster, men det er ikke så fryktelig dyrt.. kjører volvo selv,men har jævelig lyst på c-kadett, da med stor motor selvfølgelig. kult med liten bil og bakhjulsdrift..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår