-
Innholdsteller
378 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om robin4
- Bursdag 01/18/1978
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Healthclub
-
Modell (eks S4)
XC70 Ocean Race
-
Biltype (eks Audi)
Volvo
-
Årsmodell (eks 1995)
2001
-
Yrke eller sivil status
Medarbeider Lager
-
Motor (eks 1.6)
2.4 T
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Chip, Konfilter, Supersprint eksos, Turbosmart Plumpback Dump, N75J
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Larvik
robin4's Achievements
Fenrik (4/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei Jeg har hatt en ulyd bak bremsepedalen en stund nå. Eller nærmere bestemt høres det ut som noen slipper ut luft bak bremsepedalen. Lyden kommer og går. Spesielt ille er det når det er kjølig og vått i luften. Lyden kommer spesielt frem når jeg bytter mellom å bruke bremse - gasspedal Når jeg svinger brått i sakte fart virker det som bremsene slurer litt. Jeg var i sverige i går. Lå i 100 på cruisecontrol. Den kuttet plutselig ut, og lampene for abs og antiskrens lyste. Lampene ble borte ved restart av motor. Jeg dro på et verksted for å sjekke feilkodene Fikk følgende på bremsesystem 0050 Styreenhet feilaktig signal 0022 Hjulføler HF feilaktig signal Hva er galt? Første jeg tenker er vakuumpumpa, men nå har ikke jeg mekaniske ferdigheter. Robin
-
stabilisatorstag til bakenden. Den er ikke lagt helt ut i produksjon enda, men hvis du tar å sender en email til han som eier siden, så fikser han sikkert en til deg hvis du vil ha http://www.20v-turbo.co.uk/
-
Sjekk denne :hammer http://www.potn.com/-_c5211_6366_p1617000.htm
-
Hei Har møtt noen utfordrere langs veien iløpet av den tiden jeg har eid min Leon. Her er resultatene - rett strekning vel å merke BMW 320i Cab (ca 150hp+) - Jeg var litt kjappere Golf 3 Vr6 (ca 185hp+) - Likt VW Corrado g60 - Likt Audi A4 1.8T (ca 210hp) - Liktl mine mods Superchip Ramair conefilter Plumpback DV Milltek 3" dp w/100cell cat Supersprint catback N75J Kan ikke si at jeg er særlig glad for disse resultatene. Skulle ha trodd at jeg ville dratt fra de fleste her, spesiellt audi a4en. Maf er okay. 1 mnd gammel. kommentarer? Robin
-
Men hvorfor sitter vi igjen med minst penger i hånda etter at skatten, avgiftene og regningene er betalt?
-
Nesten 1,5 Bar her! Bare pass på når du gir på i 5 eller 6 gir fra lavt turtall, da er det en tedens til at turboen lader for fullt en laaaang stund. Tenk deg, det tar litt tid fra feks 80km/t (ca2000rpm) til 160km/t (ca 3750rpm da turbotrykket først begynner å dabbe av) Kan resultere at man overoppheter turboen, Nødmodus. Dette er baksiden ved N75J ventilen. Skaff deg en turbotrykksmåler hvis du ikke allerede har en. Grattis med chipen! Mye hk regnet du med at du fikk ut av den? Åssen type chip? Robin
-
Det hørtest veldig rart ut. Trukke akkurat REVO selger noe som ikke funker, 4 fpr softwaren dems er jo beregnet på k03. ta å søk litt rundt etter 4 fpr på http://www.seatenthusiasts.co.uk/ eller seatcupra.net/forums. Flere av brukerne der driver forskjellige tuningfirmaer, chipfirmaer osv. Ta en titt.
-
Har du prøvd rødsprit? Uansett så tyder det sterkt på at Maf'n din tar kvelden. På tide med ny. Kan prøve kreta emaillinken lenger oppe i tråden, mulig de leverer til utlandet også. Jeg betalte 105Euro for min iallefall, på kreta selvfølgelig. Usikker på filteret ditt, men vet at 1.8T tunere i england anbefaler Ramair, Bmc, dynatwist, Carbonio. Du kan jo høre med starperformance.co.uk, så kanskje de har noen formening om Raidhp.
-
Først ville jeg hørt om de som skal chipe bilen din har software/chip som tar i bruk 4 fpr. De fleste chipprodusent programmene bruker kun standard fpr! Med unntak av Revo, jabbasport, og selvfølgelig custom programmering via rulle. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg enten fått ferdig 3 fpr program som går via kabel(da kan man bytte mellom org og tuna software), feks bsr(http://www.autopower.no), eller så hadde jeg tatt bilen min på rulle å fått laga 4 fpr program. å kjøre med 4fpr på ett 3fpr programm har ingenting for seg. 1. Ingen effektøkning 2. Ubrukt bensin går ut 3. Resulterer i at caten går i stykker. Håper det hjalp litt Robin
-
232km/t i 100 sona på e18 er absolutt IKKE råkjøring. Hadde kanskje skjønt det i rushtrafikken inn/ut oslo rundt 15-16 tida, men her er det snakk om bred 4 feltsmotorvei i 22 tida her. Heller uforsvarlig av purken å begynne å følge etter, spesiellt når passasjeren på mc'n ikke har dress. Framprovoserer fører til evt å ta unødige sjanser. Men er enig at når man skal kjøre sykkel selv om det er fører eller passasjer, så burde man ha på seg orntli utstyr. Men så er det jo noen som går etter mottoet; heller død enn invalid. EDIT: Hadde DU som sjåfør av en MC stoppet for politiet dersom DU visste at lappen kom til å ryke?
-
Har vært innom dem, måtte dra ut spilleren som du sier og lese av nummerne. Får vel koden etter helga. Sorry meg, men hva faen skal man med kode på en slik spiller, ingen som gidder å bøffe orginal spillere alikevel.
-
Har vært i kontakt med lokale møller, de har ingenting på data om spilleren min. Og fikk ikke med bruksanvisning til spilleren da jeg kjøpte bilen. Stod ingenting i de andre manualene. Sendte email til stedet der jeg kjøpte bilen, så får vel svar snart får jeg håpe.
-
Hei Kobla ut batteriet mitt idag pga en kjapp jobb med sveising på eksosen. Problemet mitt nå er at spilleren min maser etter kode. Har noen peil på hvor jeg kan få tak i den?? Robin
-
Jepp, har kjørt med chipa bil i over ett år. Det er helt klart at steget etter chiping burde være downpipe etter min mening. Den orginale dp/cat er SVÆRT restriktiv. Det første man legger merker til er at turboen lader mye kjappere, den drar litt bedre fra bunn, men den største forskjellen er vel på toppregisteret. Den dabber liksom ikke av slik som før, nå går den hele veien til rød merkinga uten noe som helst problem :pray
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.