Gå til innhold

vilhelm

Bruker
  • Innholdsteller

    259
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, Fly, Data
  • Modell (eks S4)
    244 TIC
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1979
  • Yrke eller sivil status
    Ingen
  • Motor (eks 1.6)
    B21ET
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    BOV (TurboXS Type H), Turbotrykksmåler (Tall), K&N Filter

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Holmenkollen, Oslo

vilhelm's Achievements

  1. uff, skummle saker, men i amerika har de biler som parkerer en STi. Fek om man tar en kjent Highway roll mot en supra, så tror jeg ikke supran stopper opp for en 280hk STi når den setter på blå lysene, når han selv har 800hk...hehe... jaja men skummelt er det.
  2. vilhelm

    B21et

    Vel, B21ET er samme motor som jeg har, og min er hvertfall ganske sterk... lader 1.0 bar nå, og skal lade 1,2 bar når tileggssprutet er fikset... men at det lekker olje.. det er ikke bra! Vet ikke hva det kan være, men det gjorde den gamle dritt motoren min og (B21AT)... men B21ET med alt orginalt, skal holde til litt under 300hk. Etter det er det vel smidde stempler/råder som må inn for å tåle mye over det... men 300hk holder vel masse? Til å få denne effekten, må du bytte til datasprut, gruppe A turbo, hel alu. intercooler, porta topp... ;) Blir dyrt... men jeg får klare meg med 1,2 bar til jeg har råd til de delene ;) Går som faen uansett, tror nok jeg holder følge med S3 med 1.0 bar med ladetrykk ;) Så det dytter godt...
  3. Siden vi har snakket sammen :P hehe.. har ikke sett deg på en stund heller.
  4. Var nok bare lite med olje, problemet er fiksa.. det lakk som faen fra det som er før olje filteret... og litt fra olje trykks sensoren.. men dette er tett nå... så nå er det bare å få fiksa bolten som holder turboen fast i manifoldet (1 av de 4 som er der har knukket i 2), og fikse tileggssprutet, og da er jeg klar til å lade 1,2 bar :D 0,9 får holde til jeg blir ferdig med det.
  5. Hei hei thor... lenge siden ;)
  6. Når motoren er kald (ikke startet), og jeg ser om det er olje på den pinnen, det er vel fortsatt noe olje rundt om kring, i oljekjølern osv eller?
  7. Var ikke helt med på den ;) Men er vel visse utvekslinger man får vel? Hva er den mest vanlige med sperre til 240 som gir det 100km/t på 2 gir? Eller sånn rett over, den jeg har nå rekker kunn til 80km/t, og første gir kunn 40, har lyst på litt større fart på disse girene.... da går jo 0-100 hvertfall mye fortere... 1ste og 2ndre giret er alt for lavt til den motoren jeg har nå, med såpass mye hk...
  8. Hva slaks utveksling trenger man for at man skal rekke 100km/t på 2 gir a? Keen på en sånn bakaksling, med sperre også da :P
  9. Ser ikke noe der med det første, så vet ikke helt hvor det kommer...
  10. Når jeg tenker meg om, så er det sikkert mange liter igjen, bare det ikke er olje der hvor man måler hvor mye olje som er igjen... er mye olje i filteret, olje kjølern, mm... og det er ikke noe slitasje eller noe, røyken fra eksosen er fin og ren, så det er nok et sted hvor det lekker olje...et sted hvor det er dårlig pakning eller noe... får se om jeg finner det ut imorgen.
  11. Faen, var ikke en dritt der... faen så den bruker olje a.... den lyste ikke mye, så det ble vel ikke noe herpa.. og den lysa bare av og til etter jeg skifta gir etc.... men faen, hvor pleier det lekke olje a? Det var 400kr med olje som er borte på 3 dager nå..... FAEN!
  12. peil oljen? Mener du? Men så lampen er også olje trykk da eller???
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår