Gå til innhold

mette-we

Bruker
  • Innholdsteller

    55
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Halden , Norway

mette-we's Achievements

  1. Ja her har det skjedd saker ja. Du har fått greie på det du trenger ser jeg. Men om det er en 283 eller 307 eller om det skulle vært en 350 er en dritt. Legg ikke noe prestisje i dette. Kjør med bilen og ha det moro. Du kan jo prate med forrige eier, men han er sikkert blitt "lurt" han og. 307 er en grei motor akkurat som 283 er. Bare tull det de andre her sier om de mener jeg. 307 er dissa fordi den ikke er like lett å trimme. fordi den har dårligere block, et galt forhold ang boring/ slag osv. Men duger helt fint til "raggerting" som jeg tror du er opptatt av. Det du trenger er en motor som går og som du kan bruke uten å skru for mye fordi du skal kjøre og du skal ha andre til å være sjåfører osv. Bruk opp denne motoren mens du oppgraderer deg til en 350eller større da vel. Det hele bunner ned til er at du har som attenåring en 64 Chevrolet Impala som går å kjøre med. Vær fornøyd med det først Og hvis du skal ha en originalbil så er ikke heller 350 original. Da er det 265, 283, 327 eller 409 som gjelder. Hvis du allikevel skulle være ivrig etter å bytte nå, til big block f.eks så har Geir Solheim som driver TV mannen en nysjekka 454 til salgs forsåvidt billig. Forlanget 25 000,- sist helg. Heter far din Jonnhy forresten? Når gikk impalan her i byen da? Hvem eide den?
  2. Ok skal sjekke noen bøker, men får ikke gjort det idag. Er du utålmodig nå? Hvis denne motoren har sittet sammen hele tiden slik som den er idag så finner vi ut hva det er. Men hvis topper og/eller veiv/ stempler er byttet er så kan det være en 327 i 350 block eller en 350 med 327 topper f.eks Tar du av et ventildeksel, som sitter med 4 skruer, og ser på det støpte nr. som står mellom ventil fjærerene så finner vi ut om toppene matcher til resten. Da kan du sette på nye pakninger i samme slengen.
  3. Du kan også skru av en ventilkåpe og se hvilket 3 sifret tall som står mellom fjørene. Da kan man finne ut hvilke topper som sitter på og hvis man i tillegg sjekker støpenr. som står bak på blokka så finner man ganske sikkert ut hav det er. Dette nr. bakpå er støpt slik at tallene er uthevet, men det kan være vanskelig å se det ordentlig hvis det er møkk der. Lykt og skrape er tingen. Jeg ser at du holder til i Halden så jeg lurer på om du nylig har kjøpt bilen. Jeg lurer jo også på om jeg kjenner deg siden jeg også er fra halden. du behøver ikke ringe amcar for å finne ut av dette det klarer vi fint her nede bl.a. med den web adressen som er nevnt tidligere. Hvis du trenger hjelp så kan jeg ta meg en tur jeg.
  4. Bilen vet vi ingenting om annet at den og en til ble kjøpt samtidig på andre siden av fjorden. Motoren er en 427 cui, 0.030" borra med smidd 427 veid, med stål overfall, 2 bolt block ombygd til 4 bolt. 7/16 råder fulltflytende. crane rollerkam med de samme verdiene som originalt osv. osv. Kan du ikke ringe Tom på tlf.90867740 så kan han fortelle deg nøyaktig hva det er uten meg som mellommann. Det er mulig jeg trekker fra eller legger til litt vet du, for jeg skrev ikke ned no av det han fortalte meg.
  5. Ok Gratulerer. skal se hva jeg kan finne ut. Han som handla motoren til Norge fra Sverige kommer en tur til meg i kveld i allefall. Det kan bli litt historie der kanskje? Kan hende han vet noe mer også.
  6. Har du prata med Kardangservice i Oslo da? Mulig jeg vet om en Ford 9" aksel som bare er å henge opp innunder bilen din. Alle fester er påsveiset. Skal høre litt rundt etter en mellomaksel også. 11 000,- kan du ikke betale. De priser seg ut eller så vil de ikke ha jobben.
  7. 69183196 er tlf.nr til Stein Rino Nordahl som har/hadde denne Chevellen du er ute etter tenker jeg. Rød 68 med ZL1 motor i. den var /er til salgs, Jeg vet ikke om han har klart å selge den. Han har helt sikkert en mobiltlf også. Du får sjekke med opplysningen i så tilfelle
  8. Det var hyggelig gjort av deg. Ring meg på 40232901 så avtaler vi honorar og forsendelseadresse. Ellers hva synes dere om stevnet? vi er klar over endel ting som må gjøres om nå som vi har brukt området en gang. Lyden,, flytte banen mot gyproc, piske danskene i tidtagerbua, muligens flytte tidtagerbua, større/mer tribuner, kiosken blir til to med ny ansv., bestille bare sol + noe til. Men vi tar imot kritikk på godt og vondt slik at vi kan bli bedre. La oss få høre det nå.
  9. 70 Chevelle Jeg vil gjerne ha en kopi av deg, neida en kopi av videoen, av deg. (antagligvis holder det vel med et ex. av deg her i verden også) Kan det ordnes?
  10. Hvor var du å kjørte i helgen da herr ottesen? Har du en ford eller chevy motor i bilen? eller er det noe helt annet sjeldent?
  11. Hvis noen gjør som du påstår over her og alikevel er raskeste til mål så er vel det en raskere bil, uansett hvordan den kom først??? Når jeg nevnte akkurat Vidar Johannesens bil så er den godkjent som han kjører. Han kjørte til G.moen , kjørte noen drag, bl.a. 9.78 (med forbehold at jeg husker riktig) og kjørte deretter bilen hjem til Fredrikstad. Hvorfor hører ikke den hjemme på gata? nei er det godkjent og blir vist annet hvert år på eu- kontroll så kan dem kjøre på gata. Men du har rett at det er meget bra for oss som arr. og for publikum at de kommer å lager litt show.
  12. Nå er det ikke lenge igjen til det braker løs på Øra. Har pratet med et par deltagere på Vårslepp street legal stevnet i Brumundal i Mai mnd. De fleste derfra kommer for å sanke poeng i Amcars Østlands cup som Ø.R.A. Street Legal - 04 er en del av. Vi håper at det er mange biler fra østfold som kommer å yter disse motstand. Som vanlig er dette en spennende afære for en arr. hvor mange som kommer. Er det noen som vet at de vil delta der ute? fint med et lite hint om dette er liv laga. Et hint om det er dette folk vil ha her nede i Østfold også. Kan fortelle at første deltager meldte seg på i dag. Ingen hvem som helst heller. Kommer til å ha problemer med å kjøre sakte nok. Vidar Johansen fra Fredrikstad, -69 Chevelle, kompressor, 9,78 på 402m om jeg ikke husker feil.
  13. Der finnes et alternativ til i Østfold/ Halden distriktet. Solheim Motor heter det og ligger på Isebakke i Halden. En hyggelig dyktig kar som har begynt i det små og som nå ekspanderer. borring av sylindre, sliping av veiver, dreiing og fresing, stål og alu. sveising har han holdt på med en stund. Tlf. til Kjetil på Solheim Motor er 90667170 Lystgass systemer og deler, motor og amcardeler generelt kjøpes på Race Parts her i Halden. Billig av rett hjem på døra for oss her i byen, som også har Amerikanske Bildeler å handle hos. tlf til Tom på Race Parts er 69178606 etter kl 12.30
  14. Jepp, bare 201 meter, Ernte plass til mer. Du kan gå inn på linken http://www.halden-amcar.no for det meste av info
  15. Ok, bracket betyr at du velger det indekset du selv vil, så lenge det ikke er under 8.70 sek. som i dette tilfelle. Indekset du velger gjør du på bakgrunn av din bils prestanda, dine tider i kvaifiseringsrundene og helst din jamne kjøring. Har du f.eks tre kval.runder med tidene 9.8 sek., 9.6 sek. og 9.4 sek. og du vet at det går ikke mye raskere, da velger du tiden 9.3 sek. som indeks. Det igjen betyr at du starter 0.6 tiendeler før motstanderen din som har satt sitt indeks til 8.70 sek. slik at dere teoretisk skal komme likt i mål. Lønner seg å være rask på grana da. Der fikk du også svaret på handikappstart. I brackett er det også slik at start treet teller ned. dvs at du får en, to, tre gule lys og så det grønne. I de andre klassene kommer alle tre gule lys samtidig, deretter det grønne. Det er lettere å beregne en perfekt start med "tellende" lys. Jeg vet ikke om du ble noe klokere av dette, men noe hjelper det vel. Spør i vei hvis det er noe uklart eller noe mer.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår