Gå til innhold

Zetec

Bruker
  • Innholdsteller

    5,059
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Zetec

  • Bursdag 10/03/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Norgesmester i dBdragracing Street A, Team BoomCar/Pioneer
  • Modell (eks S4)
    Mondeo Titanium S
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    2009
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker, Telemontør og datatekniker hos Relacom
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Bilen er senket, breddet, div stasj
  • Fylke
    Aust-Agder

Contact Methods

  • Bosted
    Arendal

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Zetec's Achievements

  1. Svarer på tråden i tilfelle noen skulle google samme problem senere. Siden den er ganske gammel. Dette er et problem som oppstår, ofte i sammenheng med at lyktene ikke får nok spenning i oppstartsøyeblikket. Derfor er dette en feil som forsvinner så snart bilen starter. Batteriet i mondeoene er noe underdimensjonert og derfor kan dette skje i startøyeblikket, selv med toppladet batteri. :)
  2. Dette er ikke noe nytt fra Transmedia sin side, slik har de holdt på i mange år dessverre. Det skal sies at sakene pleier å løse seg, men tar som regel LANG tid. (dvs, at du enten får varen eller pengene tilbake)
  3. Har du takbøyler på bilen ? Veldig mange som tror det er noe galt med bilen pga suselyder/hylelyder, men så viser det seg at det bare er takstativet som forårsaker det. Utover det, hvis problemet med turtallet er vedvarende så ville jeg sjekket EGR systemet.
  4. En ting til angående dieselvarmeren din. Ikke usannsynlig at du må trykke inn bremsen etter at du har merket av "Activ now". Jeg må det på min hvertfall, har automat.
  5. 1. Skaff deg et skikkelig batteri. AGM-type. 2. Det er to poler på batteriet, en er merket med + og den andre med - (Men du kan også koble minus til karosseriet hvis det er enklere. 3. Du får ikke startet motorvarmer hvis du har lite drivstoff på bilen, tror den slutter å fungere når du har så lite at drivstofflampa lyser. 4. Sjekk om Ford har en programvareoppdatering til din bil. 5. Nye biler har mye elektronikk som bruker strøm hele døgnet, men dette skal ikke være noe problem selv om bilen står lenge. (Da skal den nok stå veldig lenge) Jeg har en 09 Titanium Sport, og har ikke problemer med dette selv.
  6. EGR systemet lager slike problemer hvis det er lekkasje, så sjekk litt rundt dette. På min gamle mondeo hadde jeg dette problemet, og da var det en liten bolt som hadde løsnet.
  7. Da har vi fyllt opp alle helgene i Mai med konkurranser, bare å hive seg med!! http://www.lydtrykk.no 1.Mai - Flekkefjord - http://www.termpro.com/asp/officialevent.asp?EventID=11976&SessionID=58899985 7.Mai - Voss - http://www.termpro.com/asp/officialevent.asp?EventID=12005&SessionID=58899985 14.Mai - Flisa - http://www.termpro.com/asp/officialevent.asp?EventID=12024&SessionID=58899985 21.Mai - Våler - http://www.termpro.com/asp/officialevent.asp?EventID=12011&SessionID=58899985 28.Mai - Skien - http://www.termpro.com/asp/officialevent.asp?EventID=12023&SessionID=58899985
  8. Ta en tur inn her å se http://auksjon.dbcompaniet.no/item.php?id=25
  9. http://auksjon.dbcompaniet.no/index.php? Ingen minstepris utover laveste pris på produktet.
  10. NM 2010 Dato: 28.November Sted: Støperiet, Tønsberg Starter kl: 10.00 NM er delt i 2 grupper, Norske klasser og internasjonale klasser. Krav er som følger: Internasjonale klasser Bassrace. Ingen krav. Her er det bare å melde seg på uavhengig om du har deltatt før eller ikke. Norske klasser Ingen krav. Her er det bare å melde seg på uavhengig om du har deltatt før eller ikke. Internasjonale klasser dB dragracing. Du må ha deltatt på minst en norsk konkurranse i 2010-sesongen. Men det er unntak for klasser hvor det ikke er kvalifiserte deltakere eller at andre deltakere i klassen tillater det. Du må også være medlem i Norsk dB dragracing. Priser Internasjonale dB dragracing klasser 600,- (Ikke medlem 900,-) Internasjonale Bassrace klasser 600,- Norske klasser 400,- Premiering Pokaler i alle klasser. Påmelding Påmelding med navn, adresse, tlfnr, og klasse sendes til min mailadresse nils.petter.nilsen @ gmail.com (mellomrom før og etter @ må fjernes) Påmeldingsfrist er Tirsdag 23.November Hvordan finne frem Bruker du GPS, legg inn Spar Kaldnes Brygge, Rambergveien 1. Så ligger det en bygning like i nærheten som heter Støperiet. (Det er altså ett gammelt støperi) Lurer du på noe? Ta kontakt på MSN: nilspn@online.no mail: nils.petter.nilsen @ gmail.com (mellomrom før og etter @ må fjernes)
  11. Hvor holder du til i verden ? Har muligens en antenneforsterker du kunne fått, virker som det er problemet.
  12. Men når det er sagt, det hjelper dårlig med en "stor" forsterker som du har kjøpt for 500,- på en eller annen altmuligsjappe. En strømsterk forsterker kan gjøre en veldig bra jobb selv om den har effektytelser lavere enn det subben tåler. Brukte selv en strømsterk forsterker som kunne yte 1x800w rms på en sub som kunne håndtere 1200w rms, og det funka som juling, men man merket at en større forsterker innen samme merke som også har større dempningsfaktor gjør en bedre jobb, selv om man holder seg på samme volum. Så alt i alt, mye kan funke, men det er ikke farlig med en forsterker som kan yte mer effekt enn subben tåler.
  13. Det er myyye bedre med for stor forsterker enn for liten, enkelt og greit fordi du da har reserver og ta av, men du skal også ha strøm nok. Selv har jeg kjørt MANGE tusen watt inn på en sub som har spec på 1200w rms.. dog ikke så lenge i lengden, men vi snakker om 10-12 ganger så mye effekt.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår