-
Innholdsteller
278 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om [Sims]
- Bursdag 02/25/1987
core_pfieldgroups_99
-
Fylke
Oslo
Contact Methods
-
Bosted
Oslo
[Sims]'s Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Har hørt om det med gasspjeldet så jeg har hatt av slangen og sett inn i spjeldet men kan ikke si jeg synes det så ut som det var mye møkk der, hvor mye skal til før det begynner å bli problemer? Kan alltids skru ut og rense :)
-
Hei, har fått lest diagnose men det var ingen feilkoder, men siden dette er en feil som kommer og går er det litt vanskelig. Motoren virket normal når han leste av feilkoder..
-
Hei, har en Golf 4 1998 modell 1,6 8v injection som lever sitt eget liv. Motoren kan virke normal når jeg starter men etterhvert "henger" gassen igjen når jeg clutcher, den kan også gå opp i turtall av seg selv når jeg har bilen i fri uten at jeg rører gassen. Normalt legger den seg opp rundt 2000 omdreininger men ved to anledninger har den gått helt opp til 5000. Prøvde å koble fra luftmengdemålern når bilen gikk på 2000 omdreininger uten at jeg merket noen forskjell i bilen, kan det være luftmengdemålern som er gåen eller er feilen mer kompleks? På forhånd takk for alle tips om feilkilder eller mulig feilsøking jeg kan prøve meg på selv :)
-
Moss høres bra ut, særlig med tanke på at det er Flyshow på Rygge til helga: http://pub.ryggeairshow.no/ =) Selv skal jeg til Rygge på lørdagen. Skal prøve å få med meg fototreffet også men det er ikke helt sikkert enda.
-
Er flysystemmekanikerlærling på F-16 og var på Kjevik på typekurs. To på kurset hadde demontert og montert en hydraulisk motor som beveger forkantflapen på vingen, den kan gå 2 grader opp og 25 grader ned. Den hydrauliske motoren har en mekanisk stopper for at den ikke skal gå utover det normale arbeidsområdet. Så skulle jeg og en jeg jobber med hjelpe dem med checkout'en. Vi kjørte selve motoren litt opp og ned etter instruksjonene i boka, satte flapen (altså den hydrauliske motoren) i "lock" og koblet på leading edge flap'ene. Vi satte systemtrykk på flyet. Så tok vi brytern ut av lock og hele flapen skvatt 25 grader OPP. Tror aldri jeg glemmer den lyden som kom når det greiene her pressa seg oppover, var gjort i løpet av et sekund, alle deskelene mellom flap'en og vingen fikk seg en god klem og det butta litt innerst mot flykroppen også. Det vi da hadde gjort feil var å koble på leading edge'n når motoren stod i full down posisjon og selve leading edge'n stod i null grader. Jeg føler ikke at det er så veldig mye min feil, jeg satt bare å styrte hydraulikktrykket, men var jo med på det :P Men det er godt det skjedde på det flyet der, som er et gammelt amerikanskt fly som aldri skal fly igjen. Hadde det skjedd på et operativt fly hadde det nok blitt veldig dyrt. Men jeg føler meg rimelig trygg på at jeg aldri gjør den blemma der igjen!
-
Råne: Paffendorf vs Madonna - Cool Vogue (Club Mix) Cruise: AC/DC - You Shook Me All Night Long Kjøre-hardt: Puff Daddy feat Jimmy Page - Come With Me (Godzilla Soundtrack) Langkjøring: Dire Straits!
-
Herlig med fototreff igjen :) Angående "Flyplass Theme" så tror jeg det kan bli noe vanskelig. På Kjeller er det en småflyplass hvor det neppe er så populært å dra inn masse biler, og en militær del. Den militære delen er stengt for "vanlige" folk også er det fotoforbud der. Dessuten er det ikke noen veldig store hangarer der egentlig. Fornebu er vell kanskje det beste alternativet, siden det ikke er flyplass lenger så er det relativt fritt å bevege seg rundt der. Men, det pleier å stå en del andre biler der, hangarene har funnet andre bruksområder, så nå er det båtbutikker og golfbaner i dem. I det hele tatt, ikke veldig mye flyrelatert igjen her. Gardemoen er en muulighet, men her er det såfall mange steder som er "greie" ikke ett sted som er gull. Det er mulig å kjøre opp på en voll på nordenden av den vestre rullebanen.Her er det utstikt mot rullebanen, den militære hangaren hvor de har Herculesene og Terminalbygget. Men den veien egner seg ikke for senka biler, for å si det mildt. Alle andre steder jeg kan komme på der oppe vil det bli ett høyt gjerde mellom bil og fly/hangarer. Veit om et område på Torp som hadde sett bra ut, men det ligger inne i skogen på flyplassområdet så der kommer man ikke inn.. Men jeg virka nok veldig negativ nå :P Men hva med treff i Kristiansand? :P Er på kurs på Kjevik fra 23. April til 22. Juni =P
-
Kjøpte ny coil på Opel i dag, kosta 2600 der, mot 1600 på Mekonomen. Men Mekonomen hadde den ikke på lager hverken i Norge eller Sverige, så leveringstiden hadde blitt noe lang.. Men uansett, skrudde på den nye coilen på to minutter og nå går bilen som bare det. Lykkelig! Men helt sinnsyke verkstedpriser. For å bytte coilen må du skru av to skruer på ett deksel og fire skruer på selve coilen, pluss en plugg som må av og på. Dette tok fem minutter maks, sparte drøyt 1000 kr. Er sånn coil som du beskriver ja Rønningen.
-
Bilen var på stor service i dag så plugger er byttet i dag. De trodde det var coilen, og de skulle ha 4000 for å bytte den, du får den til 1600 på mekonomen og det tar to minutter å bytte. Så det gadd jeg ikke, men er ikke overbevist om at det er coilen. Når jeg starter bilen går den normalt i ett par sekunder før den synker noen hundre rpm og når jeg gir gass virker hele motoren ubalansert. Prøvde å gå over ledninger i dag og det så ut til å være i orden..
-
Hei, de siste dagene har min kjære Opel ikke vært like trofast som den pleier. Problemet er at det virker som den bare går på tre sylindre, men det kommer og går, er ikke sånn hele tiden. Tenkte det var dårlig kontakt et sted så tok av alle plugger jeg kunne se som så ut til å være i sammenheng med tenningssystemet. Sprayet dem med litt elektrospray og brukte luft til å blåse bort det overflødige, så monterte jeg alle koblingene sammen igjen. Motoren oppførte seg helt likt etterpå så jeg begynner å mistenke at det er coilen som kan spille meg et puss, eller rette sagt coilene. Tenningsystemet på denne motoren er slik at det går ett lavspenningssignal til en coil som sitter over hver tennplugg. Kan det være coilen som er gåen eller er det andre ting jeg burde se etter før i systemet? Hilsen Simen
-
Var fronten bulka? Såfall er dette en sleeper av dimensjoner. Sjåføren er forøvrig steingal.
-
[Tullemode] Men da er det bestemt da, Canon er bedre en Nikon. Eller hva Hege? ;) [Tullemode/]
-
Pene bilder ja! Liker de naturlige fargene du har på bildene. Er enig med moore at bildet kunne blitt croppa litt mer i underkant. Kanskje litt under halskjedet hadde gjort underverker? Blir to "ting" som kjemper om oppmerksomheten, øynene og puppene. (hvertfall sånn jeg ser det) Jaja, men så var det vell bil dette eeegentlig handlet om, og der synes jeg du gjør en meget god jobb! :) Ikke det att "puppebildet" er dårlig men der synes jeg det ble litt unaturlig å ta med så mye av puppene. Gud bedre så mye puppesnakk. Skal gi meg nå! :)
-
Stod mye pent der inne, Cooper S Works GP, BMW 335, 130 og 730Ld for å nevne noen :) Takker nok en gang for ett hyggelig treff og mye bra bilder! :)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.